Elektromos járművek már az építkezéseken is

58 tonnás elektromos dömper Svájcból.

Már az építőiparban is sokrétűen használnak elektromos járműveket, ám az alábbi példány egészen egyedi. A svájci eMining cég és a helyi egyetemek összefogásával E-Dumper tavaly tavasszal állt munkába. Az 58 tonnás monstrum jelenleg a világ legnagyobb elektromos autója, különlegessége, hogy az általa elhasznált energiát képes megtermelni – írja a Grundonline.hu.

Az E-Dumper súlyából csak az akkumulátor 4,5 tonna, a 700 kilowattóra kapacitású egységet egy különleges technológiai megoldásnak köszönhetően alig kell tölteni.

Az elektromos dömper úgy nyeri vissza az energiát, hogy amikor teljesen megrakodva leér a feldolgozó telepre, akkor a fékenergia-visszatermelésnek köszönhetően meg is termeli azt az energiamennyiséget, ami a következő körben a feljutásához szükséges. A jármű így egyetlen műszak alatt mintegy 200 kilowattórányi energiát képes megtermelni

– írja a szakportál. A gép hátsó kerekeinek hajtását egy 800 lóerős villanymotor végzi, míg a hidraulikus rendszerek működtetését egy 272 lóerős motor biztosítja.

A dömper az elektromos hajtással évente közel 50 ezer liter gázolajat spórol meg, emellett mintegy 130 tonna szén-dioxid kibocsátását lehet megelőzni vele. Működés közben az akkumulátorban fel nem használt energia visszatáplálható a hálózatba. A fejlesztés tavalyi indulása során az első, Komatsu vázra épülő prototípus átalakítására és fejlesztésére több mint egymillió dollárt költöttek, viszont ez végül kifizetődött, mert a tesztek meggyőző eredménnyel zárultak, emiatt a végleges változatba is bekerültek ezek a megoldások.




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Kilőtt a budapesti új lakások ára

Kilőtt a budapesti új lakások ára

Tavaly az utolsó negyedévben 25 új projektet kezdtek el a befektetők.

Bronzkori leleteket találtak a Stonehenge mellett tervezett alagút környékén

Bronzkori leleteket találtak a Stonehenge mellett tervezett alagút környékén

A feltárások második szakaszán akár 150 régész is dolgozhat majd.

Időt nyertek a közel nulla követelménynek nem megfelelő építkezések

Időt nyertek a közel nulla követelménynek nem megfelelő építkezések

A követelményt nem teljesítő új épületek június végéig még megszerezhetik a használatbavételi engedélyt, tudomásulvételt vagy hatósági bizonyítványt.

Hirdetés