Hirdetés

Tíz állomás, 7,3 km hosszú metróvonal a Kelenföldi és a Keleti pályaudvarok között. A rendszerváltás utáni Budapest legnagyobb városépítészeti vállalkozásának első szakasza befejeződött, a 4-es metró vonalát birtokba veheti az utazóközönség.
\r\n 

140 oldal, színes


2 500 Ft

Előfizetőknek 1 460 Ft


A tartalomból

Tíz állomás, 7,3 km hosszú metróvonal a Kelenföldi és a Keleti pályaudvarok között. A rendszerváltás utáni Budapest legnagyobb városépítészeti vállalkozásának első szakasza befejeződött, a 4-es metró vonalát birtokba veheti az utazóközönség.

LAPSZÁMUNK LETÖLTÉSÉHEZ KATTINTSON IDE (PDF)! 

Noha sajátos helyzete okán ennek a nagyszabású mérnöki tárgynak a születése jelentős részben rejtve maradt a városlakók szeme elől, olyan felfokozott várakozás és sajtófigyelem kísérte az időben is elhúzódó projektet, annyi részlet vált publikussá, hogy a magazin szerkesztőinek célszerű volt valamiféle rendhagyó formát választaniuk. 

Eltérve tehát a magazin hagyományos rovatszerkezetétől, a lap teljes, 112 oldalas terjedelmében, Bujnovszky Tamás páratlan építészeti fotóinak segítségével ismerhetik meg az olvasók az új metrószakasz állomásait. Olyan koncepciót alakítottunk ki, amely révén az építészet világában járatosabb, illetve járatlanabb olvasóink egyaránt találkozhatnak az építészeti fotográfia, illetve a képszerkesztés nyújtotta lehetőségekkel, valamint az építészeti tervezésben felismerhető kreativitással. Tíz állomás, tíz rendhagyó szerkezetű kortárs épület Budapesten. Esztétikai értelemben akár korszakváltó pillanat. Ok az ünneplésre. Terveink szerint az év folyamán még többször visszatérünk a témára. A közeljövőben hagyományos építészetkritikák, elemzések, interjúk foglalkoznak majd a metróberuházással.

Tartalom - OCTOGON 4-es METRÓ különszám

8. Nem csak utaztak a metrón, de építették is azt - Bognár Árpáddal, a Swietelsky Magyarország Kft. vezérigazgatójával beszélgettünk

12. Kelenföld vasútállomás – Erő Zoltán, Csapó Balázs (PALATIUM Stúdió Kft.)

20. Bikás park – Erő Zoltán, Csapó Balázs (PALATIUM Stúdió Kft.)

28. Újbuda-központ – Erő Zoltán, Csapó Balázs (PALATIUM Stúdió Kft.)

36. Keszon – válogatás Vanik Zoltán fotóriporter munkáiból 

46. Móricz Zsigmond körtér – Gelesz András (Gelesz és Lenzsér Építészeti Kft.)

54. Szent Gellért tér – Dékány Tibor, Finta Sándor, Hatvani Ádám, Vadász Orsolya (sporaarchitects)

62. Fővám tér – Dékány Tibor, Finta Sándor, Hatvani Ádám, Vadász Orsolya (sporaarchitects)

70. Kálvin tér – Erő Zoltán, Csapó Balázs (PALATIUM Stúdió Kft.)

78 Rákóczi tér – Dévényi Tamás (Budapesti Építõmûvészeti Mûhely Kft.)

86. Kötött pálya – összeállítás Rizsavi Tamás fotógráfus képeiből

94. II. János Pál pápa tér – Dajka Péter (Puhl és Dajka Építész Iroda Kft.)

102. Keleti pályaudvar – Gelesz András (Gelesz és Lenzsér Építészeti Kft.)

110. A budapesti 4-es metró állomásainak megvalósítói – főbb tervezők


Magazinunkra itt tudsz online előfizetni.



Kapcsolódó cikkek

Játszó beton

Játszó beton

A négyes metró állomásait nem lehet megunni.

A lány, aki gyűrűt tervezett a 4-es metró megállóihoz

A lány, aki gyűrűt tervezett a 4-es metró megállóihoz

A fiatal ötvös, Cselőtei Boglárka fantáziáját megmozgatta a metróépítészet.

2019/4-es lapszám

- 2019/4

Pasaréti társasház, Bauhaus lakóház és kőbányai lakóparki otthon is bekerült a Deco utolsó nyári lapszámába, amelyben már a hűvösebb időkre is gondolunk. Fókuszba került Paller Eszter, az őszinte, empatikus terek alkotója. A Bazárban közelebb hozzuk a Távol-Keletet és méltatjuk a székérzéket, az Újdonságok közül a mosdókra és a garázskapukra figyeltünk, gasztronómiáról Tabányi Gábort, a Corvin Gastropub konyhafőnökét kérdeztük. 

Hirdetés