Kapszulaépület, organikus 3D extravaganza és a metaverzum első levitációs központja – a The Row hat művészt kért fel, hogy tervezzenek NFT-ként értékesíthető épületeket. A Six N. Five, Alexis Christodoulou, Daniel Arsham, Andrés Reisinger, Misha Kahn és a Hard Architects tervei feloldanak minden építészettel kapcsolatos konvenciót.


Az Alexander Team nevű ingatlanügynökség és a metaverzum-ingatlanokkal foglalkozó Everyrealm együttműködésével jött létre a The Row, melynek tagja lehet bárki, aki vásárol egyet a Mona platformján keresztül elérhető, művészek által tervezett virtuális épületekből.

Az üstökösként berobbanó metaverzum fogalom több mint egy éve tartja lázban nemcsak az üzletembereket, de a kreatív ipar szereplőinek egy részét is. A metaverzum és az építészet kapcsolata különösen érdekes – vannak, akik szerint a metaverzum jelenségének életben tartásában elengedhetetlen szerepe lesz az építészeknek, míg mások szerint azt már nem nevezhetjük építészeti feladatnak, ha fizikailag megtapasztalható terek és anyagok nélkül kell tervezni. A metaverzum mindennek ellenére egy olyan irányt mutat, mely szerint

a jövő építészirodájában az építészek mellett 3D művészek, játéktervezők, programozók lehetnek majd, akik végre a fizika törvényszerűségeitől, az építészeti szabályozásoktól és financiális megkötésektől mentesen alkothatnak tereket, vagy akár konzerválhatják virtuálisan azokat az épületeket, amelyek bontásra ítéltek.

Ha a metaverzum valóban az emberi interakciók jövője – mint ahogyan azt a Meta szereti híresztelni – akkor a virtuális világok építőinek valóban kitüntetett pozíciója lehet az internet háromdimenzióssá alakításában, egyelőre azonban csak egy átmeneti időszakban vagyunk.

A The Row projektje ennek értelmében inkább csak kísérletként értékelhető, mintsem kiforrott építészeti manifesztumként. A felkért alkotók a művészet területéről érkeztek, épületeik az eszképizmus megtestesítői: a virtuális ingatlanok nem hasonlítanak a mai városi struktúrákhoz, a fantáziaépületek körül végtelen nyugalmat árasztó tájak húzódnak.
 



A Six N. Five amorf épülete a sejtek felépítését idézi fel. Az organikus forma szinte ránő környezetére: úgy ékelődik a sziklák közé, hogy közben nem tesz kárt a természetben. Kerekded formáihoz a belső tér íves vonalvezetésekkel idomul: a lépcsőtől az ablakon át a bútorokig minden hullámzik, áramlásban van.
 



Alexis Christodoulou 3D művész a metaverzum első levitációs központját tervezte meg. A Mirage egy olyan tér, amely a tervező elmondása szerint segíti a fizikai világból a digitális létbe való könnyed átmenetet. A lebegő gömbökkel ellátott konzolos építmény több árnyalatban is elkészült, hogy a különböző napszakokhoz igazodjon.
 



Daniel Arsham Árészt, a hadak istenét jeleníti meg munkájában, melyben a fikció és az archeológia találkozik. Christodoulou épületéhez hasonlóan itt is több színvariáció készült, a színváltás leginkább az építmény központi elemén, Árész portrészobrán lekövethető.
 



Mind közül a legrealistább megoldásokat Andrés Reisinger argentín tervező alkalmazta: derékszögek, üvegfalak és betonszerkezet alkotják épületét, amely mintha lebegne a víztükör felszínén. Reisinger felkérését valószínűleg az is indokolta, hogy a tervező 2021 elején 450 ezer dollárért, azaz több mint 170 millió forintért értékesítette virtuális bútorait egy online aukción, melynek híre végigjárta a nemzetközi szaksajtót.
 



Misha Kahn egy korábbi kerámiasorozatát vette alapul tervéhez. Az így létrejött Quagmire’s Karst egy túlburjánzó formákból kreált létesítmény, melyben az organikus alakzatok dominálnak. Lényegesen letisztultabb ehhez képest a Hard Architects munkája, akik egy végletekig absztrahált épületet, egy kapszulaformát helyeztek a digitális tájba.
 

 

Képek forrása: DeZeen

 


The Row/Everyrealm | Web | Instagram

 




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

NFT tojáskollekció a kárpátaljai népművészet megőrzéséért

NFT tojáskollekció a kárpátaljai népművészet megőrzéséért

Digitalizációval egy kárpátaljai község hagyományainak megőrzéséért ezekben a háború sújtotta időkben – Unbreakable Traditions.

A legdrágább magyar díszpárnák

A legdrágább magyar díszpárnák

Weiler Péter képzőművész először használta arra a blokklánc technológiát, hogy lakberendezési tárgyakat állítson elő.

NFT tojáskollekció a kárpátaljai népművészet megőrzéséért

NFT tojáskollekció a kárpátaljai népművészet megőrzéséért

Digitalizációval egy kárpátaljai község hagyományainak megőrzéséért ezekben a háború sújtotta időkben – Unbreakable Traditions.

A legdrágább magyar díszpárnák

A legdrágább magyar díszpárnák

Weiler Péter képzőművész először használta arra a blokklánc technológiát, hogy lakberendezési tárgyakat állítson elő.

NFT tojáskollekció a kárpátaljai népművészet megőrzéséért

NFT tojáskollekció a kárpátaljai népművészet megőrzéséért

Digitalizációval egy kárpátaljai község hagyományainak megőrzéséért ezekben a háború sújtotta időkben – Unbreakable Traditions.

A legdrágább magyar díszpárnák

A legdrágább magyar díszpárnák

Weiler Péter képzőművész először használta arra a blokklánc technológiát, hogy lakberendezési tárgyakat állítson elő.

Hirdetés
2025/32025/22025/12024/12024/82024/72024/62024/52024/42024/32024/22024/12023/62023/82023/52023/72023/62023/42023/52023/42023/32023/32023/22023/22023/12023/12022/82022/62022/72022/52022/62022/42022/52022/42022/32022/32022/22022/22022/12022/12021/82021/62021/72021/52021/62021/42021/52021/32021/42021/32021/22021/22021/12021/12020/62020/82020/72020/52020/62020/42020/52020/42020/32020/32020/22020/22020/12020/12019/62019/82019/72019/52019/62019/42019/52019/42019/32019/32019/22019/22019/12019/12018/82018/62018/72018/52018/42018/32018/22018/12017/82017/72017/62017/52017/42017/32017/22017/12016/82016/72016/62016/52016/42016/3 2016/22016/12015/82015/72015/62015/52015/42014/42014/32014/22014/12013/62013/52013/42013/32013/22013/12015/32014/52014/62015/22014/72014/82015/1