Hirdetés

Jászay Elizabet a hazai bútor szakma egyik legismertebb és legrégebbi alakja, több évtizedes szakmai tapasztalattal. Beszélgetés-sorozatunkban designtörténetről, ikonikus darabokról és tervezési mesterfogásokról beszélgetünk vele 12 epizódon át.

Húsz éve vagy a szakma megkerülhetetlen alakja, előtte évtizedekig külföldön éltél és a szerelem hozott vissza Magyarországra. Akkoriban hatalmas váltásnak számított, hogy a bankszektor után a bútoriparban találtad meg a folytatást. Mi ösztönözte ezt a szakmai átalakulást?

Az otthoni harmónia, a design és a funkció összhangja mindig is kiemelt szerepet játszott az életemben. Mivel a Magyarországra való visszatéréssel önmagában nagy fordulatot vett az életem, azt gondoltam ilyen változások közepette dönthetek úgy is, hogy azzal foglalkozom, ami a szívemnek is kedves.

2002-ben kerültem a bútor szektorba, amikor is a Dán BoConcept először mutatkozott be itthon. Nyitástól 7 éven át voltam az első bemutatóterem üzletvezetője, ami minden szempontból izgalmas és intenzív időszak volt. Ekkor még kevesebb prémium márkás üzlet volt Budapesten, közép árkategóriásként pedig szinte elsőnek jelent meg a minimál, letisztult stílusú BoConcept, ami már a nyitástól hihetetlen forgalmat produkált.


Hogyan jutottál el a skandináv stílustól a játékos francia design világába?

Természetesen a gazdasági válság 2008-tól itt is, mint mindenhol máshol érezhető volt. Ennek ellenére gomba módra szaporodtak a bútorüzletek különböző stílus és árkategóriában. Ez idő tájt váltottam én is, egy véletlen folytán. A Ligne Roset akkori tulajdonosa üzletvezetőt keresett, én pedig tudtam, ott a helyem. A játékos és formavilágukban rendkívül különleges design darabokat gyártó családi vállalkozás mindig is a kedvenceim közé tartozott. Talán éppen azért, mert ezeket az ikonikus bútorokat nem lehet csak úgy egyszerűen, sematikusan ráhúzni bármilyen belsőépítészeti projektre. Jó forma és színérzék kell a kiválasztásukhoz, ami jóval komplexebb hozzáállást igényel forgalmazói részről is. A kihívásokat pedig mindig is szerettem!

 


A Ligne Roset egyike a Magyarországon legrégebben jelen levő design márkáknak. Minek köszönhető, hogy ilyen töretlen a francia márka sikere?

A 160 éves családi vállalkozás azon túl, hogy a világ minden tájáról a legjobb tervezőkkel dolgozik együtt, különösen nagy hangsúlyt fektet a kényelemre és a technológiai fejlesztésekre. Az elmúlt 2-3 évtizedben folyamatosan újabb és újabb designtörténetileg is különös jelentőséggel bíró darabot fejlesztettek, olyan tervezőkkel, mint a Bouroullec fivérek, Inga Sempé, Mauro Lipparini, Sebastian Herkner, Pierre Charpin, Yabu Pushelberg, Noé Duchaufour-Lawrance, Pierre Paulin, Michel Ducaroy vagy épp Jean-Philippe Nuel. Az ilyen design darabok nem az aktuális trendeknek készülnek. Formai és szellemi értékük évtizedek múlva is töretlen, mi több, bizonyos régi darabokat már gyűjtők keresnek.


Lettek személyes Ligne Roset kedvenceid az elmúlt 13 évben?

Abszolút! Sajnos több is, olyannyira, hogy még a bemutatóteremből is nehéz szívvel adom el ezeket. Noé Duchaufour-Lawrance OTTOMAN fotel és kanapécsaládja különleges formavilága és tűzött mintája mellett, például azért is személyes kedvencem, mert kültéri verzió is létezik belőle. Avatatlan szemnek a kültéri és a beltéri verzió szinte megkülönböztethetetlen, hiszen eső és UV álló kárpitozása épp olyan lágy tapintású mintha csak egy beltéri szövet lenne. Vízelvezető csatornái pedig tökéletesen rejtettek.

 


Christian Werner PRADO kanapéja tökéletes választ ad funkcionálisan átalakuló nappali tereink kérdésére. A rögzítés nélküli, nehezített és speciális tapadó felülettel ellátott hátpárnákat oda helyezhetjük, ahová csak szeretnénk. Ennek köszönhetően 360˚-ban élvezhetjük a kanapéról a teret, folyamatosan alakítható funkcióval, legyen szó arról, hogy épp a kandallót, vagy a kilátást szeretnénk élvezni.

 

 

Nem csak az én, hanem a hazai közönség nagy kedvence is a Bouroullec fivérek PLOUM kanapéja, amely kagylószerű, ölelő formájával azonnal levesz mindenkit a lábáról. Ez ráadásul szó szerint értendő, hiszen a többrétegű, memóriahabos ülőfelület szinte mágnesként vonz, senki nem szeretne kiszállni belőle, még az üzletben sem.

 

 

Persze a számos design darab mellett van egy személyes nagy kedvencem is! Ám a most 50 éves múltra visszatekintő kanapécsalád olyannyira különleges, hogy külön fejezetet érdemel. Éppen ezért majd következő találkozásunkkor mesélek róla!

 

Ligne Roset Budapest | Web Facebook Instagram

 

 




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Felhő és fogaskerék: megújult Kína legnagyobb elektromosbusz-gyártó központja

Felhő és fogaskerék: megújult Kína legnagyobb elektromosbusz-gyártó központja

A cél az épület térbeli hatékonyságának, esztétikájának és fenntarthatóságának javítása a többfunkciós környezetben.

Megvannak Az Év Irodája verseny shortlistesei

Megvannak Az Év Irodája verseny shortlistesei

A pályázatok már jelzik az irodapiaci fordulópontot, hiszen a COVID-19 miatt megkezdődött az újratervezés, a munkaterek átalakítása.

Úszódresszként küldi vissza a tengerbe a kihalászott műanyagot

Úszódresszként küldi vissza a tengerbe a kihalászott műanyagot

A tevékenységért Lefteris Arapakis Young Champions of the Earth díjat kapott.

Hirdetés