Erről szóló cikkünk a 200-as, 2025/4-es lapszámunkból közöljük.
Észak-Európa legnagyobb infrastrukturális építkezése a Fehmarnbelt alagút a Balti-tengerben, amely a világ leghosszabb süllyesztett, valamint kombinált vasúti és közúti alagútja is lesz. Vízközeli extrém feladatokkal azonban a Meva mérnökei itthon is találkozhatnak: Mohácson az áradó Duna tette kihívássá az új partfal építését, míg a budapesti Kvassay-zsilipnél 7 méteres falak épültek a Duna medrében, néhol 10 méter mélyen az árvízvédelmi résfal szintjéhez képest.
Ezzel a családi házzal az összes konfliktust, kockázatot felvállalták, amitől általában visszahőköl itthon az építész. Erről szóló írásunkat a 69-es, 2009/6-os lapszámból közöljük.
Az elmúlt évtized legfontosabb munkáit összegzi
A Reform 1918 projekt megőrzi az épület történelmi örökségét és modern külsővel frissíti fel.
Godefroy épülete egy óda a brutalizmushoz
Többfunkciós designeszköz az Sekhinától.
Lakótelepi templom Brnóból.
Magyarlaki Bence különös teremtményei univerzális és érzéki módon mesélnek az emberi testről, intimitásról, építészet és szobrászat sajátos viszonyrendszeréről.
Getto Tamás és Sztranyák Gergely terve.
Hegyoldalból kiálló hatalmas kőzetet idéz a beton családi ház.
Ikonikus bútorok – beszélgetés Jászay Elizabettel, a Ligne Roset hazai üzletvezetőjével. Kilencedik rész.
Az új pécsi vásárcsarnokról.
Sziklaszirten álló betonvilla magasodik a nemzeti park közepén Japánban.
Hogyan készülnek a Terrán cserepek? – 1.rész
Építészet és természet meghökkentő kapcsolata a 3andwich Design munkájában.
Branczik Márta zsebkönyve a brutalizmusról a 10+1 Budapest sorozat nyitó darabja.
A négyes metró állomásait nem lehet megunni.
A portugál vidéken álló Na’Mora négyszögletes sziklák tömegeként, szinte észrevétlenül simul bele környezetébe.
Lakótelepi templom Brnóban – betonból.