A DOT Creative ügynökségnek köszönhető az ígéretes munka, ami még további meglepetéseket tartogat.

A DOT Creative reklámügynökség elkészítette a MÁV új online arculati kézikönyvét, szorosan együttműködve a vasúttársaság szakértői csapatával. A másfél éven keresztül tökéletesített designt már béta a szakaszban tesztelhető új digitális jegyvásárló felületen is láthatják a felhasználók – írja a UI/UX specialista ügynökség, megjegyezve, hogy „ez még csak a kezdet”, merthogy az arculat végleges kialakítása még folyamatban van.

Megújult MÁV applikációban mutatkozott be a DOT Creative magyar digitális ügynökség új online arculata, amelyet a jövőben folyamatosan kiterjesztenek a további online felületekre is. Az inspirációt többek közt a MÁV „offline” arculata, és a társaság modernizálódó járműparkja adta, a DOT Creative csapatát pedig a vasúttársaság és annak kreatív ügynöksége – a Lounge Design – együtt választották ki a feladatra.

Az online jegyértékesítés teljes folyamatának áttekintése nemcsak egy izgalmas lehetőséget jelentett a DOT kreatív csapatának, de mint az gyorsan kiderült, egy rendkívül komplex, izgalmas feladatot is. Kulcsszerepet játszott a redesignban az átfogó brand guideline, amely sorvezetőül szolgált a következetes, egyedi és modern digitális felületek megtervezéséhez. 

Nemcsak újraértelmezték a felhasználói flow teljes folyamatát, de egyúttal újrafogalmazták a digitális brandinget is. Olyan vizuális megjelenésre volt szükség, amely számos, egymástól meglehetősen különböző célcsoport számára is komfortos. Éppen ezért tiszta és biztonságos, a lehető legegyértelműbb vizuális környezetet alakítottak ki.

A brand guideline alapvető irányelveit egy 48 oldalas dokumentumban fogalmazták meg és rendszerezték, melyben az alapelvek mellett a gyakorlati felhasználást is meghatározták.

A tervezési folyamat során az Atomic Design módszertant alkalmazták, vagyis a felhasználói felület rendszereit pontos hierarchiában határozták meg (atomok, molekulák, organizmusok és így tovább). 

Az olykor meglehetősen bonyolult felhasználói folyamatokat jól érthető illusztrációkkal tették könnyebben kezelhetővé. Az illusztrációk flexibilisek, bizonyos elemek könnyedén beállíthatóak az üzenet pontos megfogalmazása érdekében. 

A branding rendszer részeként egyedi, kifejezetten a termék igényeire szabott ikonkészletet hoztak létre. Az ikoncsalád tagjai reszponzívak: mérettől függően hozzáadhatnak vagy eltávolíthatnak részleteket, hogy minden méretben pontosan értelmezhetőek legyenek.

„A MÁV egyike azoknak a hazai ikonikus márkának, amelyhez szinte mindenkinek van valamilyen érzelmi kötődése – nyilatkozta Kassitzky Attila, a DOT Creative ügyvezető igazgatója. – Rengeteg kutatói munka előzte meg a tervezést, és többszöri tesztelésen kellet átesnie az új designnak, hiszen nem csak egy új online arculatot adtunk a vállaltnak, hanem teljesen új köntösbe öltöztetjük a fogyasztók márkával való digitális interakcióit is. Büszkék vagyunk az eredményre, és abban bízunk, hogy sikerült valami igazán időtállót alkotnunk.” 

MÁV digital brand guideline, 2021

  • Brand Identity
  • UX/UI Design
  • Interaction Design
  • Design System
  • Illustrations

Még több kép a DOT Creative honlapján!




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Interjú Kiss József Gergellyel | STANC pályázat

Interjú Kiss József Gergellyel | STANC pályázat

„Egy jó termékcsomagolás fő ismérve, hogy nem csak a csomagolásról szól”

Interjú Kaszanyi Nórával | STANC pályázat

Interjú Kaszanyi Nórával | STANC pályázat

„A csomagolásdesign egyfajta vizuális nevelés is”

Interjú a Graphasel tervezőivel | STANC pályázat

Interjú a Graphasel tervezőivel | STANC pályázat

„Szakmaiság mindenekfelett”

Hirdetés