Hirdetés

Gyakorlati tudás a brandépítésről, avagy hogyan lesz a brandből arculat?

Hirdetés

A brandinget sokféle szempontból lehet értelmezni, többek között marketing, sales vagy üzleti szempontból – a Branding és a vizuális válasz című hiánypótló, 156 oldalas könyv főleg vizuális fókusszal bontja ki a témát, így a vizuálisan érzékeny, fejlődni vágyó grafikusoknak, marketingeseknek, tanácsadóknak vagy épp arculatterveztetés előtt álló megbízóknak ad lehetőséget a tanulásra, fejlődésre.

Serfőző Péter (brandguide.hu társalapító, Zwoelf CEO) saját kiadású könyve komoly űrt tölt be a hazai piacon. Mert bár ahogy fentebb említettük, elsősorban vizuális szemléleten keresztül fogja meg a brandinget, kitekint olyan társterületekre is, mint például a ux vagy a márkaépítés.

„Szellős, okos, olvasmányos, praktikus – méltatta a könyvet Kötcsei Csaba (HBO Europe, Creative Services). – Jó a szöveg, az illusztráció és a képek aránya. Épít saját tapasztalatra és ismert példákra is.”

A könyv öt fejezeten keresztül vezeti végig az olvasót az arculattervezés folyamatán, a brandingből kiindulva a vizuális elemek jelentésein át. Gyakorlatias: szinte minden oldalra jut valamilyen magyarázó illusztráció, kép, ábra. Az utolsó fejezetben pedig a rövid, kiegészítő információk mellett hasznos eszközt és branding-segédletet találunk.

A szerző 20+ év tervezési és oktatási tapasztalat birtokában írta meg a könyvet, amely hiánypótló szerepet tölt be a hézagos hazai   szakirodalomban, elvégre a branding vizuális aspektusával eddig nem foglalkozott ilyen behatóan magyar nyelvű könyv. Branding-fogékony grafikusoknak éppúgy hasznos, mint a vizualitást fontosnak tartó tanácsadóknak, diákoknak, és tágabban véve bárkinek, aki érdeklődik a branding és a vizualitás iránt.

(Serfőző Péter: Branding és a vizuális válasz, saját kiadás, 156 oldal, megrendelhető ezen a linken.)




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Atomic Designnal újult meg a MÁV online arculata

Atomic Designnal újult meg a MÁV online arculata

A DOT Creative ügynökségnek köszönhető az ígéretes munka, ami még további meglepetéseket tartogat.

Szembemegy a trendekkel a Pfizer új logója

Szembemegy a trendekkel a Pfizer új logója

Egyszerűbb helyett összetettebb lett, utal a DNS-re, és feledteti a Viagrát.

Hirdetés