AccorHotels: a fenntarthatóság iránti elkötelezettség garantálja az üzleti teljesítményt. (x)

 

Az AccorHotels nyerte el az első díjat a Trophée de la RSE-n (CSR trófea) a Grand Prix de l’AG-n 2015-ben. Ennek az alkalmából a Csoport megosztja a Planet 21 Research platformján két kutatás megállapításait, melyek a Társadalmi Felelősségvállalási (CSR) kezdeményezéseinek az előnyeit mérték fel az üzleti teljesítmény vonatkozásában: az egyiket az Accenture készítette, a másikat az Ernst and Young hitelesítette. 

„Az AccorHotels döntése, miszerint fenntarthatósági programokba invesztál pozitív hatással van az ökológiai lábnyomára és egyben hozzájárul a vállalat üzleti teljesítményének a javulásához is” – nyilatkozta Cédric Vatier, az Accenture Strategy ügyvezető igazgatója.

Főbb megállapítások:

•    Megnövekedett vendég-elégedettség

A kutatás, melyet az Accenture végzett 2015-ben, kimutatta, hogy erős kapcsolat van a fenntartható fejlődéssel kapcsolatos kezdeményezések és a vendég-elégedettség között. Az ISO 14001 minősítés megszerzése, mely a környezetgazdálkodás nemzetközileg elismert tanusítványa, a „Charter 21” – az AccorHotels belső fenntarthatósági rendszere - céljainak túlteljesítése mellett magasabb vendég-elégedettséghez vezet. 

Táblázat megállapításai: az ISO 14001 minősítés sokkal erősebb pozitív korrelációban van az elégedettséggel, mint a szálloda felújításának az időpontja. A szálloda Charter 21 szintje erősebb kapcsolatban van az elégedettséggel, mint az átlagos szobaár.

•    Javuló üzleti teljesítmény

Amellett hogy hatással vannak a vendég-elégedettségre, a magasabb Charter 21 szinttel rendelkező szállodák üzletileg sikeresebbek is. 
A Charter 21, amely többféle szintből áll (Bronz, Ezüst, Arany és Platinum) 65 különböző intézkedést ajánl, melynek segítségével a szálloda csökkentheti az ökológiai lábnyomát: minél több ilyenbe fektet be a szálloda, annál magasabbak a megtérülései, mind a kiadások terén (víz, energia, hulladék), mind a bevételek növekedésében (EBIT).

Az Accenture kutatás bebizonyította, hogy a Csoport számára előnyös ha munkavállalóit és partnereit a fenntartható fejlődés követelményeinek megfelelő célok köré egyesíti, miközben növeli a vállalat értékét.

•    Vállalati Társadalmi Felelősségvállalás (CSR) egyre növekvő fontosságú kritérium az AccorHotels főbb és stratégiai B2B ügyfelei számára

A B2B ügyfelek egyre nagyobb számban tekintenek a CSR-ra mint egy fontos kritériumra, amikor kiválasztják a beszállítójukat. Az Ernst and Young által ellenőrzött belső kutatás kimutatta, hogy 70%-uk kommunikálja a CSR előírásait egy ajánlatkérési folyamat során illetve a napi üzleti kapcsolatokban egyaránt. Az AccorHotels CSR elkötelezettsége ezért egy kiemelt partneri státuszt eredményez a Csoportnak B2B ügyfelei körében és ezáltal további bevételek generálását teszi lehetővé. 

„Több mint 20 éve elköteleztük magunkat a fenntartható fejlődés mellett és mindig hittünk abban, hogy amellett, hogy megőrizzük az ökoszisztémánkat, a fenntarthatósági kezdeményezések egyúttal versenyelőnyt is biztosítanak a vállalatnak. Ezért döntöttünk úgy, hogy további empirikus bizonyítékokat gyűjtünk ennek igazolására.
Ez a pozitív hatás mind az üzleti eredményre, mind pedig a vendég-elégedettségre komoly motiváció, hogy folytassuk a CSR irányelveinket, miközben a PLANET 21 programunk közeledik a megvalósuláshoz, rendkívül bíztató eredményekkel” – nyilatkozta Arnaud Herrmann, az AccorHotels Fenntartható Fejlődéssel foglalkozó igazgatója.

Módszertanok:

•    A B2B kutatás 2015 májusában mérte az AccorHotels B2B ügyfeleinek a társadalmi felelősségvállalással kapcsolatos elvárásait. A Csoport 45 legfontosabb ügyfele válaszolt az online kérdőívre 5 kontinensen 2014 decembere és 2015 januárja között. Az eredmények megerősítették azokat a trendeket, melyeket egy 2012-ben készített kutatás már kimutatott. Mindkét kutatást az Ernst and Young hitelesítette.

•    Az Accenture kutatása több, mint 1.200 szállodát ölelt fel a több, mint 3.600 AccorHotels szállodából. A kutatás nem foglal magában olyan országokat, ahol 20-nál kevesebb szálloda van. A kutatás statisztikai analízissel vizsgálta a fenntartható fejlődési indikátorok (tanusítvány megszerzésének éve, szintje, stb.) hatásait az üzleti sikerességre és a vendég-elégedettségre. (x)

forrás: sajótközlemény 

 




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Háztáji otthon

Háztáji otthon

A Nesting digitális rendszerével bárki szabadon megtervezheti otthonát a jövőben.

Valami nagyon zöld

Valami nagyon zöld

Zöld terv alapján épül fel Düsseldorf város önkormányzatának új, műszaki igazgatási épülete.

Ház két lépésben

Ház két lépésben

Így fest az óceánpart, egy mező és egy tudatos családi ház triója Chilében.

Hirdetés