Hello Timber Bridge!

A felhőkarcolók között, Manhattan forgalmas utcáin egy meglepően egyszerű formavilágú fahíd készült, amely nagyban megkönnyíti a környék gyalogos közlekedését. A SOM globális építészstúdió és a James Corner Field Operations tájépítészeti stúdió gerendás átkelője a High Line-t köti össze felújított Penn Stationnel.

 


A 128 tonnás, 92 méter hosszú, nagy teherbírású híd ragasztott rétegelt fából készült. A szerkezetet a Lincoln-alagút bejáratánál, a Dyer Avenue fölé Y alakú acéloszlopokra emelték, ahol az átlós út fölött vizuális kapcsolatot teremt a fák lombjaival. 

„Ez a szerkezeti megoldás minimális kapcsolatot igényel a talajjal, lehetővé téve, hogy a meglévő utak érintetlenül maradjanak” – mesélték az építészek. 

 

A híd a negyedik SOM-projekt a környéken. A stúdió alakította át az 1913-as Farley postahivatal épületét, hozta létre a Hudson Yards 35. szám alatt található vegyes felhasználású projektet, és tervezte meg a hétmillió négyzetméteres Manhattan West fejlesztést.

 


A Timber Bridge párja a Woodlands Bridge, amely 90 fokos szögben csatlakozik a High Line-hoz. Ez a második híd két méter mély, előregyártott betonkonténerekből áll, amelyeket szögletes konzolokkal ellátott, időjárásálló acéloszlopokra helyeztek. A konténerekbe fákat és növényeket ültettek. Mindkét híd Corten acél burkolattal és bronz korlátokkal rendelkezik, de a SOM tervezési igazgatója, Kim Van Holsbeke szerint „különálló identitással” rendelkeznek. 


Forrás: Dezeen

 




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

A téralkotás ereje és jelentősége

A téralkotás ereje és jelentősége

Az ABB bemutatja „Kőbe zárt zene” sorozatának legújabb részét, a szingapúri Guoco Towert

Manhattan új gerendahídja

Manhattan új gerendahídja

Hello Timber Bridge!

Szabadulni a magyar építészek ősfrusztrációjától

Szabadulni a magyar építészek ősfrusztrációjától

A közelmúlt építészeti öröksége és nemzetközi kontextus a Velencei Biennálé magyar kiállításán.

Hirdetés