A Hochmoselbrückét negyven évig tervezték, az átadásakor nem mindenki volt boldog.

Megnyitották a forgalom előtt a Mosel folyó felett 160 méter magasságban átvezető hidat, a Hochmoselbrückét. A felépítését sok vita övezte, negyven évig tervezték, az új híd azonban megkönnyíti Németország és a Benelux-államok közötti közúti közlekedést.

Fotó: picture-alliance

Az 1,7 kilométeres hosszúságú hídon a hatóságok számításai szerint naponta 25 000 gépjármű fog áthaladni, az ünnepélyes átadón kiemelték, hogy a híd nagy mértékben hozzájárul a térség gazdasági fejlődéséhez.

A környezetvédők és a helyiek közül azonban nem mindenki ennyire lelkes.

A vitatott projekt építése nyolc évvel ezelőtt kezdődött, de kritikusai azt hozták fel ellenérvként, hogy a híd elcsúfítja a szőlőterületekkel szabdalt, idilli látképet, egyben megváltoztathatja a környék klímáját és szennyezi a talajvizet, ami a szőlőtermesztést is veszélyeztetheti. Voltak, akik a költségek ellen tiltakoztak: a híd építése egy nagyobb építési projekt részét képezte, mely nagyjából 483 millió euróba került, ebből a hídra 175 milliót fordítottak.

A Hochmoselbrücke Németország második legmagasabb hídja, az első a 185 méteres magasságban futó baden-württembergi Kochertalbrücke.




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Szökőkutas hidat terveztek a Szajna fölé

Szökőkutas hidat terveztek a Szajna fölé

Körülötte városi farmokkal és kertekkel. 

Nemsokára elkészül Genovában az összedőlt Morandi híd utódja

Nemsokára elkészül Genovában az összedőlt Morandi híd utódja

Az új hidat Renzo Piano tervezte.

Magyar tulajdonban van a világ legrövidebb nemzetközi hídja

Magyar tulajdonban van a világ legrövidebb nemzetközi hídja

A szigeteket 1976-ban vette meg Donald Rickerd és magyar származású felesége, Julie Rékai Rickerd.

Hirdetés