A Hochmoselbrückét negyven évig tervezték, az átadásakor nem mindenki volt boldog.

Megnyitották a forgalom előtt a Mosel folyó felett 160 méter magasságban átvezető hidat, a Hochmoselbrückét. A felépítését sok vita övezte, negyven évig tervezték, az új híd azonban megkönnyíti Németország és a Benelux-államok közötti közúti közlekedést.

Fotó: picture-alliance

Az 1,7 kilométeres hosszúságú hídon a hatóságok számításai szerint naponta 25 000 gépjármű fog áthaladni, az ünnepélyes átadón kiemelték, hogy a híd nagy mértékben hozzájárul a térség gazdasági fejlődéséhez.

A környezetvédők és a helyiek közül azonban nem mindenki ennyire lelkes.

A vitatott projekt építése nyolc évvel ezelőtt kezdődött, de kritikusai azt hozták fel ellenérvként, hogy a híd elcsúfítja a szőlőterületekkel szabdalt, idilli látképet, egyben megváltoztathatja a környék klímáját és szennyezi a talajvizet, ami a szőlőtermesztést is veszélyeztetheti. Voltak, akik a költségek ellen tiltakoztak: a híd építése egy nagyobb építési projekt részét képezte, mely nagyjából 483 millió euróba került, ebből a hídra 175 milliót fordítottak.

A Hochmoselbrücke Németország második legmagasabb hídja, az első a 185 méteres magasságban futó baden-württembergi Kochertalbrücke.




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Átadták a komáromi új Duna-hidat

Átadták a komáromi új Duna-hidat

A Komárom és Komárno között megépült Monostori híd egyik oldalán gyalogjárda, a másik oldalán kerékpárút vezet át.

Átadták a világ leghosszabb üveghídját

Átadták a világ leghosszabb üveghídját

Hol máshol, mint Kínában. 

A világ leghosszabb támaszközű hídja épül Törökországban

A világ leghosszabb támaszközű hídja épül Törökországban

Igazi szimbólum lesz, hemzseg a török történelem fontos dátumaitól.

Hirdetés