A Komárom és Komárno között megépült Monostori híd egyik oldalán gyalogjárda, a másik oldalán kerékpárút vezet át.

Az új közúti, kerékpáros és gyalogos Duna-híd jelentősen lerövidíti a szlovák-magyar teherforgalom útját és tehermentesíti a meglévő komáromi hidat, kivitelezését a H-M DUNAHÍD Konzorcium végezte nettó 91,2 millió euró értékben.

A híd egypilonos, ferdekábeles szerkezet. Különlegessége az asszimetrikusan – a pillér egyik oldalán – elhelyezkedő, ferde pilon. A pilon 48 elemből áll, teljes magassága 118 méter, amelyből az útpálya feletti magasság 94,5 méter. A hídszerkezethez 5200 tonna, a pilonhoz 2000 tonna acélt használtak fel. A 16 pár ferdekábel súlya 320 tonna. Az alapozás, a pillérek építése és a pilon kibetonozása során közel 20000 köbméter beton került beépítésre.

A híd egyik oldalán gyalogjárda, a másik oldalán kerékpárút vezet át.

A kivitelezés koordinátora Magyarország, a projekt az Innovációs és Technológiai Minisztérium és a szlovák Közlekedési és Építési Minisztérium megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. és a Slovenska správa ciest (SSC) Szlovák Közútkezelő Társaság beruházásban, uniós és hazai forrás felhasználásával valósult meg. A projekt teljes költségének közel 85 százalékát a CEF (Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz) támogatási alap finanszírozta.

Forrás: Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Átadták a komáromi új Duna-hidat

Átadták a komáromi új Duna-hidat

A Komárom és Komárno között megépült Monostori híd egyik oldalán gyalogjárda, a másik oldalán kerékpárút vezet át.

Átadták a világ leghosszabb üveghídját

Átadták a világ leghosszabb üveghídját

Hol máshol, mint Kínában. 

A világ leghosszabb támaszközű hídja épül Törökországban

A világ leghosszabb támaszközű hídja épül Törökországban

Igazi szimbólum lesz, hemzseg a török történelem fontos dátumaitól.

Hirdetés