Balogh Balázs médiadesigner feleségével és Forrai Brigittával közösen idén két Red Dot díjat is nyert Brand & Communication Design és Digital Solutions kategóriában. 

A studio That’s it. alapítója által 2019-ben tervezett, gereneratív rendszerre épülő Budapest Design Week arculatot, és a karantén ihlette online mesecsatornát, a Tíztőlmesét idén egy-egy Red Dot díjjal ismerték el. Balogh Balázs médiadesignerrel beszélgettünk.

A nemzetközi designdíj Brand & Communication Design kategóriájában a Budapest Design Week 2019 számára tervezett arculat került ki győztesként. A piros pontokból felépülő generatív rendszeren alapuló, interakcióra épülő arculat szervesen illeszkedett a eseménysorozat témájához, amely akkor a FLOW volt. 

„A tervezés során sokat gondolkodtam azon, hogyan lehetne megmutatni az arculaton keresztül, hogy mi az a flow élmény, amit Csíkszentmihályi hosszan boncolgat a könyvében (Csíkszentmihályi Mihály: Flow - Az áramlat - a szerk.). A kutatásai során ő legtöbbször azt a választ kapta az emberektől, hogy ez az állapot leginkább a hullámzó vízen való lebegéshez hasonlítható. Ennek mentén született meg az arculat koncepciója is – azt szerettem volna, hogy az emberek valóban megtapasztalják ezt a kellemes belefeledkezést, amikor megszűnik tér és idő, pont ugyanúgy, mint amikor játszunk. Akkor jött az ötlet, hogy bevonjam a közös gondolkodásba Forrai Brigitta média designer és kreatív programozót, aki végül technikailag is megteremtette azt a világot, amit elképzeltem. Az interakciók révén szebbnél szebb struktúrák jönnek létre a rendszer paramtéreinek a megváltoztatásával, ez az élmény pedig abszolút magával ragadó” – mondta el Balogh Balázs.

Balázs szinte minden évben részt vesz a linzi Ars Electronica és a prágai Mouvo fesztiválon, ahonnan rendszerint rengeteg inspirációval tér haza. Ehhez az egyedi arculathoz is innen merítette az ihletet. Bár a 2019-es Design Hét látogatói közül többen kipróbálták és élvezték megalkotni a különböző alakzatokat, sajátos szisztémákat, a média designer szerint – talán a projekt novuma miatt – itthon még nem tudott igazán eljutni az emberekhez, nem érezték át a különlegességét, az interakció nyújtotta lehetőségeket. A Red Dot zsűrije viszont abszolút értékelte Balázs munkáját.

Egy évvel később, 2020-ban, amikor a koronavírus-járvány miatt szinte az egész világ karanténba vonult, jött egy újabb ötlet – a családokat segítve ebben a nehéz helyzetben Balázs és a felesége, Huzella Júlia színésznő egy online mesecsatornát indított, Tíztőlmese címmel. 

„Van két gyerekünk, akiket elég nagy feladat lefoglalni minden nap reggeltől estig. Sok mesét olvasunk nekik, de tény, hogy néznek rajzfilmeket is. Azt viszont nem szerettük volna, hogy a karantén alatt egész nap menjen a képernyőzés, így jött az ötlet, hogy akkor legyen egy reggeli mesés idősáv is itthon. Aztán rögtön eszünkbe jutott az is, hogy ez biztos másoknak is segítség lenne, így Juli elkezdett olvasni nyilvános live videókban a Facebookon” – mondta el Balogh Balázs.

Így indult a Tíztőlmese projekt, amihez később egy weboldal is készült. Családi vállalkozás lévén, a házaspár közösen tervezte meg az oldalt – a tartalomtól kezdve a struktúrán át a desingig mindent. Kezdetben csak saját, az otthonukban fellelhető meséket tűztek műsorra, aztán szülői sőt, később kiadói, írói ajánlásra is olvasott fel Júlia mesét. 

Az „adások” tulajdonképpen félúton vannak a hangoskönyv és az animációs rajzfilmek közt – a valós meseolvasós élményt próbálják visszaadni azáltal, hogy miközben hallgatják a gyerekek, a könyvet is nézhetik. Így marad a visszafogott vizuális inger és a nagyon érdekes audio élmény, melyet Júlia természetes előadásmódja garantál.

A Tíztőlmese az idén először meghirdetett Digital Solutions kategóriában kapott Red Dot díjat, amely elismerés Balázs szerint annak köszönhető, hogy nem álltak meg a live videóknál, hanem egy komplett mesecsatornát hoztak létre – ez az, ami felkeltette a zsűri érdeklődését. „Számtalan lehetőség rejlik még ebben a projektben, melyek megvalósításán jelenleg is dolgozunk” – tette hozzá.




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Kikerült a boríték a Gmail megújult logójából

Kikerült a boríték a Gmail megújult logójából

És a szélesebb, lekerekített M-betűben megjelenik a Google négy alapszíne.

Címerszerű, mégis modern logót kapott az I. kerület

Címerszerű, mégis modern logót kapott az I. kerület

A kerületi városrészek aktív kommunikációjának is kiemelt szerepet szánnak az új arculatban. 

Ernyőarculat egységesíti Budapest és a fővárosi cégek megjelenését

Ernyőarculat egységesíti Budapest és a fővárosi cégek megjelenését

Az új arculat megtervezőjét több mint 40 pályamű közül választották ki.

Hirdetés