Mert elvesztettük a kapcsolatot az ételeinkkel.

Csillogó tálakkal és tányérokkal segít újragondolni az ételek elkészítését és elfogyasztását Teresa Berger, a Design Academy Eindhoven végzőse. A termékcsalád nyolc darabjában a klasszikus kőlap találkozik az egyenletlen, texturált felületekkel és a szilikonnal. A Beyond Taste kollekcióval az alapanyagok eredetére, az ételek elkészítési és elfogyasztási módjaira szeretné felhívni a figyelmet a tányérokon keresztül, amelyeken felszolgálják az ételeket.

Fotók: Teresa Berger

„Egyre többen élnek városi környezetben, és fogalmuk sincs arról mit fogyasztanak, egyáltalán hogyan jut el az étel az asztalukra. Másfelől elvesztettük az ételekhez való kapcsolatunkat, az étkezés rituáléját, hiszen a reggeli rohanás közepette bekapunk gyorsan pár falatot, ebéd és vacsora közben pedig vagy a közösségi oldalainkat bújjuk, vagy filmet nézünk. Nem szánunk minőségi időt az étkezésre, olyan lett az egész, mintha hang nélkül néznénk filmet” – mondta el a tervező, milyen alapvetésekből indult ki a termékfejlesztés.

Az egyik eszköz, amellyel Berger intenzívebb kulináris hangulatot varázsolna az étkezőasztalunkra, egy kicsi Bluetooth hangszóró, amelyet egy kerámia desszertestálba épített be, és Sound Donutnak (hangfánk) nevezett el. A technológiát egy 3D-s nyomtatással készített gumikapszulába ágyazta be, a hangokat pedig meghatározott hangfrekvenciával játssza le. A tervező az Oxfordi Egyetem 2010. évi tanulmányára támaszkodott, mely szerint a hang befolyásolhatja az étkező ember által érzett édesség és keserűség szintjét.

A tervező a gasztrofizika vívmányait is figyelembe vette, amely arra terjed ki, hogy miképp befolyásolják az ételek érzékelését az egyes érzékeink, nemcsak az ízlelőbimbóink. Ez a fajta megközelítés egyre népszerűbb a designerek körében, készültek olyan evőeszközök is, amelyek javítják és finomítják az étkezés közbeni érzetet. A gasztrofizika nem tudja még százszázalékosan megmondani, hogyan működik, de összefüggésben lehet a neurológiai jelenséggel, a szinesztéziával, amelynek lévén az ételeket halljuk is, és akár forma szerint is szét tudjuk választani a különféle ételformákat, nem mindegy, hogy kerek vagy szögletes, amit eszünk. A szinesztézia alapján valószínűsítik azt is, hogy van kapcsolat az édességérzet és a magasabb hangok, valamint a keserű íz és a mélyebb hangok között. 

A design kollekcióról készül videót itt megnézheted:

Forrás: Teresa Berger, dezeen.com




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Hangszórót építettek a tányérokba, hogy jobban érezzük az ízeket

Hangszórót építettek a tányérokba, hogy jobban érezzük az ízeket

Mert elvesztettük a kapcsolatot az ételeinkkel.

Bemutatjuk a Debreceni nemzetközi repülőtér új termináljára kiírt pályázat második díjas tervét

Bemutatjuk a Debreceni nemzetközi repülőtér új termináljára kiírt pályázat második díjas tervét

A One Works S.P.A. és a Studio A4 Iroda Kft. közös munkája.

Fény, tükör, geometria 3D-ben – új írányok a textiltervezésben

Fény, tükör, geometria 3D-ben – új írányok a textiltervezésben

A TEXHIBITION és az OCTOGON közös, hatrészes sorozatában fiatal tervezőket mutatunk be a kiállítás nyitva tartásáig – ezúttal íme Zimonyi Gwendolin.
 

Hirdetés