Hirdetés

A kiállítás első éve díjesőt hozott, a másodikban a küldetés ugyanaz marad, de a koncepció, a helyszín és a tervezők változnak.

A Magyar Divat & Design Ügynökség által megvalósított 360 Design Budapest kiállítás Red Dot-díjat nyert Brand & Communication Design kategóriában, első magyar design rendezvényként ebben a csoportban. Az idei rendezvénnyel több újdonságra készülnek a szervezők.

A harmincéves múltra visszatekintő Red Dot az egyik legnagyobb presztízsű design-díj, szokás a „design Oscarjának” is nevezni. A jelentkezéseket egy 24 fős nemzetközi zsűri véleményezi, benne ismert egyetemi professzorokkal, híres tervezőkkel, digitális marketing szakértőkkel, vállalkozókkal, míg legutóbb zsűritag volt a European Packaging Design Association exelnöke is.

Michel de Boer holland egyetemi professzor is a zsűriasztalnál ült; a szakember több Red Dot-díjat és számos egyéb nemzetközi díjat nyert, és olyan ügyfelekkel dolgozott, mint az Apple, az Allianz, a Shell, a Nike, a Jaguar vagy a Mercedes-Benz. 2012-ben De Boer lett a valaha legtöbb design-díjjal rendelkező guru.

A tavalyi 360 Design Budapest kiállítás négy nemzetközi érmet is nyert a Red Dot mellett: az A’ Design Award & Competition két kategóriájában (Event & happening design és Interior space & exhibition design) is dobogós helyet szerzett. Ezután a szakmai egyik legrangosabb rendezvényes versenyén, a Global Eventex Awards-on a virtuális kiállítások között nyert arany, a művészeti események között pedig bronzérmet. A fizikai és online térben is látogatható kiállítás 20 kortárs magyar és 4 nemzetközi designmárka alkotásait 100 formatervezett tárgyon keresztül mutatta be tavaly ősszel.

Új év, új helyszín, új koncepció

A kiállítást az idén új koncepcióval, új tervezőkkel, új helyszínen, de hasonló kreativitással rendezik meg, október 4-10-ig a Bálnában. A második 360 Design Budapest célja a továbbra is a magyar és regionális formatervezők nemzetközi ismertségének növelése, ám

a 2021-es koncepció középpontjában az újrahasznosítás és az anyagtudatos design bemutatása áll.

Fő üzenet a környezettudatosság és az újrahasznosítás. Az installációs elemek teljes egészében újrahasznosított elemekből készülnek majd, vagy magukat elemeket hasznosítják újra később. Az eseményre három kategóriában jelentkezhetnek a tervezők:

  • Innovatív designvállalkozások
  • Feltörekvő tehetségek
  • Regionális szakemberek

A munkákat négy tematikus kiállítótérben mutatja majd be a rendezvény:

  • konstruktőrök/manufaktúrák
  • developerek/tervezők
  • környezet- és anyagtudatos design
  • limitált szériás iparművészeti termékek.

Idén a 360 Design Budapest mellett további négy magyar munka kapott Red Dot-díjat.




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Kétlépcsős mentorprogram támogatja a magyar feltörekvő és piacérett formatervezőket

Kétlépcsős mentorprogram támogatja a magyar feltörekvő és piacérett formatervezőket

A design START és a design SPEED program keretében.

A Párizsi Design Héten is bemutatkoznak a design LAB program támogatott együttműködései

A Párizsi Design Héten is bemutatkoznak a design LAB program támogatott együttműködései

A Magyar Divat & Design Ügynökség inkubációs programjáról Bata-Jakab Zsófia vezérigazgatóval beszélgettünk.

Tízmilliárd forint keretösszegű támogatást kaphatnak a designipari vállalkozások

Tízmilliárd forint keretösszegű támogatást kaphatnak a designipari vállalkozások

A pályázati felhívást a Magyar Divat & Design Ügynökség kérdőíves kutatása előzte meg.

Hirdetés