Hirdetés

MOME x MDDÜ x Market x Be Light! – tudástranszferrel erősíti szakmai kapcsolatait a designegyetem.

Hirdetés

A 2020 óta alapítványi formában működő Moholy-Nagy Művészeti Egyetem tudástranszfer alapú partnerségekkel bővíti szakmai kapcsolatait. A program kiemelt fókuszterületei közé tartoznak az iparági trendkövetés és a pályakezdők támogatása. Elsőként a BE LIGHT!, a Magyar Divat & Design Ügynökség és a Market Építő Zrt. csatlakoztak.

A Moholy-Nagy Művészeti Egyetemért Alapítvány által életre hívott Stefan Lengyel Kiválósági Ösztöndíj program a hallgatók teljesítményalapú támogatása mellett a diákok naprakész iparági, gyakorlati kompetenciáinak bővítésére és szakmai integrációjára is nagy hangsúlyt fektet. A tavaszi szemeszterben a felkért partnerek bekapcsolódnak egy-egy aktuális pályázati témával a Kurzushéten és egy azokat elmélyítő KFI-képzés támogatásával a MOME oktatási programjába. A diákok projektalapú témákon dolgoznak piaci szakemberek közreműködésével.

Bata-Jakab ZsófiaMorvai Zoltán

A HFDA a körforgásos gazdálkodás lehetőségeinek körbejárására ösztönöz a divat- és textiliparban a következő félévben. A legjobb koncepciót kidolgozó csapat tagjai díjazásként bekerülnek az ügynökség Young Talents programjába. „A mentorprogram szakmai ismereteket biztosít a feltörekvő tehetségeknek az első sikerek megalapozásához. A tervezők azon túl, hogy részesei lehetnek egy inspiráló és kreatív közegnek, pozitív változásokat tapasztalhatnak szakmai kapcsolataik kiterjedtsége és ezáltal ismertségük tekintetében is” – mondta Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezetője.

A BE LIGHT! pályázata a Lighting Design határait feszegeti különböző tervezési körülmények között Püspök Balázs, a MOME új akadémiai igazgatójának koordinációjával. Morvai Zoltán, a BE LIGHT! ügyvezetője szerint

„forradalom zajlik a világítástechnikában, jelentősen felértékelődött a vezérelt világítási rendszerek, illetve a világítástervezés szerepe. A gyártók keresik az új utakat, designvilágot és anyaghasználatot, amivel ki tudnak tűnni.”

A BE LIGHT! évek óta foglalkozik a terület továbbfejlesztésével, és gyűjt jó példákat külföldi piaci és oktatási szereplőktől. Ezt az elméleti bázist fejlesztik tovább mostantól tudatosan a MOME falai között, és keresik kapcsolódási pontokat a jövő nézve. Morvai a MOME–BE LIGHT! együttműködés mottójának az „innovációt” tartja, mely szerinte a folyamatos fejlődés alapja.

Scheer SándorA MOME Master épülete

A Market a kurzushéten az építőipar jelenleg egyik legvitatottabb kérdését, az előregyártott betonelemek felhasználási lehetőségeit vizsgálja a MOME diákjaival. „A Market Építő Zrt. számára kiemelten fontos a tehetséggondozás, és a jövőbe való befektetésként tekintünk az együttműködésre. Közös célunk, hogy az ösztöndíj megfelelő hátteret nyújtson a hallgatók számára a nyugodt alkotó- és kutatómunkához. A pályázat kiváló lehetőséget teremt arra is, hogy olyan szakértelemmel felvértezett hallgatókkal kerüljünk kapcsolatba, akik később esetlegesen a Market tudásbázisát gyarapíthatják” – emeli ki Scheer Sándor, a Market Zrt. vezérigazgatója a kooperáció kapcsán.




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Egy hónapon belül döntenek a Közlekedési Múzeum új épületéről

Egy hónapon belül döntenek a Közlekedési Múzeum új épületéről

Hamarosan kiderül, ki tervezi a Közlekedési Múzeum új épületét. 

Magyar építészek is pályázhatnak az AADIPA műemlékes díjára

Magyar építészek is pályázhatnak az AADIPA műemlékes díjára

Negyedik alkalommal lehet pályázni az AADIPA nemzetközi díjra, amely a kortárs építészet és az épített örökség viszonyait vizsgálja.

Díszes falak, kilátó a Biennále tetején és rengeteg külföldi elismerés: ezek voltak 2018 emlékezetes pillanatai

Díszes falak, kilátó a Biennále tetején és rengeteg külföldi elismerés: ezek voltak 2018 emlékezetes pillanatai

Izgalmas volt az idei év építészeti/design események terén, nektek melyik volt a kedvencetek?

Hirdetés