Építészetesítették a Twitter logóját

A Paradigma Ariadné fellépett a Twitterre, majd készített erről egy geget, ami persze jóval több is egy gegnél.

Nem állíthatnánk, hogy a Twitter szervereit megfektetnék a hazai építészirodák sűrű posztjai, a Paradigma Ariadné novemberben mégis nyitott egy fiókot. A napokban a cég logójából különböző építészeti rajzokat készített a stúdió, ami alapvetően egy geg, de nem lenne Paradigma a Paradigma, ha nem gondolta volna tovább a történetet. A Facebookon felbukkanó Twitter-logóról Smiló Dávidot kérdeztük.

„A Paradigma Ariadné mindig is európai közegben értelmezte magát. Ez nem azt jelenti, hogy lenéznénk a hazai közeget, egyszerűen csak azt érezzük, hogy ami idehaza és Közép-Kelet Európában történik, az legalább annyira tartozik az egész európai-transzatlanti kultúrára, mint amennyire ránk tartozik az, hogy mi történik Nyugat-Európában és az USA-ban” – vázolta az alapokat Smiló Dávid, majd rátért a lényegre:

„Ahhoz viszont, hogy ez láthatóvá váljon, nemzetközileg látható csatornákon kell európai szintű produkciót nyújtani.”

Éppen ezért a Paradigma Ariadné számára egyértelmű volt, hogy meg kell jelennie a Twitteren is, ami – hasonlóan az Instagramhoz – a nemzetközi építészetnek egy elég erős platformja. „Az Instával kapcsolatban erről több cikk és kvázi tanulmány is született az elmúlt időkben” – jegyzi meg Smiló, példaként Alexandra Lange építészetkritikusnak a New York Times vélemény-rovatában megjelent cikkét említi, amely az Instagram érdeklődést felcsigázó, ugyanakkor uniformizáló hatásait elemzi. Szintén említi a Fabiola Fiocco, Giulia Pistone szerzőpáros cikkét, amely kicsit más megközelítéssel járja körül a „közösségimédia-építészet” témáját, ami a szerzők szerint alapvetően egy „jó tartalom vs jó építészet” probléma.
 
Az Insta és a Twitter közti különbség természetesen adódik az alapfelépítésükből: a képekre koncentráló Insta inkább formálja a (köz)ízlést, a rövid szövegekkel operáló Twitteren viszont könnyebben léphetünk kapcsolatba kurátorokkal, teoretikusokkal, kritikusokkal. „Ez utóbbi most azért is lett fontos nekünk, mert Kovács Dániellel csináljuk a 2020-as Velencei építészeti biennále magyar pavilonjának kiállítását, és ott is szükségünk lesz az akadémiai szintű láthatóságra – mondja Smiló. – Ebből a szempontból Instagrammon és Twitteren is csak angolul kommunikálunk. Egyedül Facebookon írunk posztokat angolul és magyarul is.”

Mindez rendben is van, de miért kell mindjárt alaprajzokat és metszeteket készíteni a Twitter jól ismert logójából? A válasz kézenfekvő, adja magát, hogy a Paradigma induló Twitter-csatornájának „kell egy kis hájp”.  

„Ez nálunk mindig egy kreatív folyamat. Annyit csináltunk, hogy különböző építészeti prezentációs módokat hoztunk össze a Twitter logójával.

Ez önmagában nem több mint egy geg, amit viccből elmesélne az irodában mellette ülőnek az ember, aztán dolgozna tovább, de ránk jellemző, hogy meg is valósítjuk a vicceinket.

Így volt ez a Pinterest tapétával is, ami szintén viccnek indult, végül termék lett belőle. A rajzokat konkrétan Marek Svoboda rajzolta meg az ötleteink alapján, aki jelenleg gyakornoki idejét tölti nálunk. Az Akropolisz, a Nolli térkép, a Plan Voisin, meg görög templomok ábrázolásait vettük alapul a Twitter logó ’építészetesítéséhez’ a szimpla alaprajzi terven túl.”

A fentiekből is látszik: megéri követni a Paradigma Ariadnét, akár a Facebookon, akár a Twitteren, akár az Instán. Már csak azért is, mert akkor gyakrabban találkozunk más, formabontó alaprajzokkal, mondjuk a Százosztatú házzal, ami tavaly egy különös kiállításon is szerepelt.




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Ferdeház, ahol nem az ember, hanem a táj van a középpontban

Ferdeház, ahol nem az ember, hanem a táj van a középpontban

A Paradigma Ariadné installációja Ipolytarnócon.

A Paradigma Ariadné a legjobb New Generations irodák között

A Paradigma Ariadné a legjobb New Generations irodák között

A New Generations platformon szereplő irodák közül hetet választott ki az ArchDaily.

Építészeti stúdió és design brand az idei Highlights of Hungary jelöltjei között

Építészeti stúdió és design brand az idei Highlights of Hungary jelöltjei között

Biogazdaság, hátizsák vagy esetleg egy építészeti stúdió lesz a befutó? Inspiráló alkotások a hazai kreatív világból, szavazni február 10-ig lehet.

Hirdetés