A kétévente, késő tavasztól látogatható építészeti kiállítás idén augusztus 29-én kezdődik majd. 

Több mint három hónappal elhalasztották a Velencei Építészeti Biennále kezdését, amelynek új időpontja így augusztus 29. Az ok természetesen a koronavírus, amelynek a legjelentősebb európai gócpontjai éppen Olaszország északi részei.

A Biennále elhalasztására az előzmények ismeretében számíthattunk, talán inkább az volt meglepő, hogy nem hozták meg hamarabb a döntést. Az építészet/design területét érintő, elhalasztott programokról mi is beszámoltunk már korábban, így Hashim Sarkis kurátor bejelentése – „a vírus terjedésének megakadályozására számos kormány olyan biztonsági intézkedéseket hozott, amelyek dominóhatással lesznek az emberek mozgására” – teljesen érthető.

A szomorú hír, hogy a némileg ironikus módon How will we live togerher? / Hogyan élünk majd együtt? című kiállítás időtartama jelentősen lerövidült, miután az eredeti, november 29-i zárás időpontja változatlan maradt.

A 17. Velencei Biennálén Magyarországot Kovács Dániel kurátor és csapata Othernity című projektje képviseli, amely tizenkét emblematikus budapesti modern épületet dolgoz fel tizenkét fiatal közép- és kelet-európai építésziroda megközelítésében.

„A jelen helyzet szerint nem befolyásolja érdemben a munkánkat a halasztás – mondta az Octogonnak Kovács Dániel. – Miután már folyik a gyártás, az a tervünk, hogy tartjuk az eredetileg tervezett határidőket.” Vagyis – a jelenlegi helyzet szerint – csak az installációk szállítását kell halasztani. Boros Géza, a Biennále Iroda vezetője is csak annyit jegyzett meg: „nem gondoltam volna, hogy ennyire biztonsági játékot játszanak majd”, utalva a három hónapos halasztás hosszára.

Velence a koronavírussal leginkább érintett olasz régiók egyike, ugyanakkor Olaszországban olyan gyorsan terjed a járvány, hogy az oktatást már országszerte leállították. A vírus rendkívül súlyos gazdasági károkat is okoz, csak két friss hír ennek illusztrálására: a légiközlekedést akár 113 milliárd dollár kár is érheti, míg a német ipar a leghosszabb recesszióra számíthat az újraegyesítés óta.




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Több mint negyven év után újra magyar építészek a The Architectural Review-ban

Több mint negyven év után újra magyar építészek a The Architectural Review-ban

Kovács Dániel a Paradigma Ariadné által tervezett sándorfalvi bivalyos tanösvényről írt a lap 2022/2-es lapszámában. A The Architectural Review legutóbb 1981-ben írt magyar építész hazai munkájáról.

Miért nincs háború utáni magyar építészeti kánon, és hol keressük?

Miért nincs háború utáni magyar építészeti kánon, és hol keressük?

Ezt a kérdést járta körül a MÉSZ Mi maradjon? című beszélgetése.

Belvárosi ékszerdoboz

Belvárosi ékszerdoboz

A Magyar Rádió bontásra ítélt Pagodájának védelmében

Hirdetés