Horváth Barnabás fotókiállítása a MOMkult Reich Károly Galériájában

Gigantikus, komplex, mégis döbbenetesen légies: ez a Suzhou Bay Cultural Center, Kína egyik leggazdagabb városának ikonikus épületkomplexuma. Horváth Barnabás fotóművész a könnyedséget, a finom részleteket és kapcsolódásokat mutatja meg, mindazokat a külső jegyeket, amelyek ennek a remekműnek a védjegyei lettek, és amelyek átvitt értelemben is oly sok jelentéssel bírnak. „A könnyedség hatalmassága” című fotókiállítás még november 24-ig látható a MOMkult Reich Károly Galériájában.

 

Szucsou 2500 éves történelmi múltra tekint vissza, ma az egyik leggazdagabb kelet-kínai város és prefektúra Csiangszu tartományban. Sanghaj és Hangcsou közelében, a Nagy-csatorna mentén helyezkedik el, lakossága 15 millió fő. Modern és fejlődő, az elmúlt 20 évben kiterjedése is rohamtempóban nőtt. 

A kiállítás témájául szolgáló Suzhou Bay Cultural Centre a város legújabb kulturális, kiállítási és kongresszusi központja. A megafejlesztés két ikonikus épületnek – a Szucsoui Operaháznak és a Wujiang Kiállítási Központnak – ad otthont, amelyeket lenyűgöző kettős szalagok kötnek össze.
 


A két épület összesen 80 000 négyzetméter és különböző funkciójú alépületekre oszlik. Az 1600 férőhelyes Szucsoui Operaház egy nemzetközi színvonalú színházzal, egy többfunkciós színpaddal, egy 600 férőhelyes moduláris teremmel és egy IMAX mozival rendelkezik, míg a Wujiang Exhibition Centre egy 24 000 m²-es múzeumot, egy 18 000 m²-es kiállítási központot és egy 14 000 m²-es konferenciaközpontot foglal magába.

A komplexum különlegessége a két épülettömb összekapcsolása. A létesítményeket dupla szalagok kötik össze, amelyek központi elemként funkcionálnak, forgó geometriájú térgerendaszerkezetekből épültek fel, így egyetlen folyamatos homlokzati rendszer jött létre a komplexum felett.  A szalagok az épületek szélein folytatódnak, és 50 méterrel kifelé konzolosodnak, mint homlokzati szárnyak. Alátámasztásukra egymástól távol eső V-oszlopokat használnak – mindegyikük egy 4,1 m átmérőjű kör alakú betonoszlopba illeszkedik a szerkezeti rugalmasság növelése és az építés megkönnyítése érdekében. Ennél az épületnél alkalmazták ezt az innovatív megközelítést először Kínában és ennek köszönhető, hogy ilyen légies és egyedi komplexum született.  
 


Suzhou Bay Cultural Centre tervezője a Pritzker-díjas Christian de Portzampar, francia építész és urbanista. 1970-ben szerzett diplomát a párizsi École Nationale des Beaux Arts-on. Projektjei a környezet és az urbanisztika iránti érzékenységet tükrözik, ez az alapelve ennek a munkájának is.
 

Helyszín: SUZHOU /SZUCSOU/ 
Épület: SUZHOU BAY CULTURAL CENTRE 
Tervező: CHRISTIAN DE PORTZAMPAR


Az út a Kínai Kulturális Központ meghívására a Magyar Fotóművészek Szövetsége közreműködésével jöhetett létre. 


Forrás: sajtóanyag
 




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Óriástorony szívja magába a szennyezett levegőt Kínában

Óriástorony szívja magába a szennyezett levegőt Kínában

A tesztek szerint jól működik a hatvan méter magas légtisztító torony.

Hópelyhet idéz és a várost is szervezi egy új reptér Kínában

Hópelyhet idéz és a várost is szervezi egy új reptér Kínában

A harbini reptér leendő hármas terminálját az ember, a természet és a helyi igények funkcionális kiszolgálására tervezte a MAD Architects.
Betonhidat nyomtattak Sanghajban

Betonhidat nyomtattak Sanghajban

Két robotkaros 3D nyomtatóval, mindössze 450 óra alatt nyomtattak egy több mint 26 méter hosszú gyalogoshidat Kínában. A számítások szerint a hagyományos építésnél 33 százalékkal került kevesebbe printelni. 

Hirdetés