A 70-es évekből ismert klasszikus logó az új SpaceX rakétán tűnik majd fel. 

Visszatér a NASA ikonikus, 70-es években született „féreg” logója: a SpaceX rakétájára, egy Falcon 9-esre festették fel. Az 1992-ben elhagyott logó visszatérésével a személyszállító űrhajók amerikai földre való visszatérést ünnepli az intézmény.

A NASA négy betűjéből álló „féreg” logót 1974-ben tervezte a Danne & Blackburn, majd egy évvel később mutatták be hivatalosan, az ügynökség arculatának fejlesztése kedvéért. Az egyszerű, mégis innovatív design Ronald Reagan elnök elismerését is kivívta. A korábbi, egészen az 1959-es alapítás óta használt logó (becenév: „húsgombóc”) is megmaradt ugyanakkor, rajta egy keringő űrhajóval, csillagokkal, a NASA felirattal, és egy határozott, dinamikus vörös szárnnyal.

A visszatérő logó a Falcon rakétán - Fotó: Twitter.com/NASAA visszatérő logó a Falcon rakétán - Fotó: Twitter.com/NASA

A húsgombóc és a féreg 17 évig gond nélkül megfért egymás mellett, mígnem az utóbbitól elbúcsúztak 1992-ben (illetve csak az ajándéktárgyakon használták). Mostantól viszont ismét együtt használják majd a kettőt:

„Az ügynökség még felméri, pontosan hol és hogyan használja majd, mindenesetre a féreg logó mégsem vonult vissza igazán, mindössze rápihent az űr felfedezésének következő fejezetére – fogalmazott a NASA közleménye. – Ne aggódjanak, a húsgombóc marad a NASA elsődleges szimbóluma.”

Az ünnepélyes esemény a Falcon 9 rakéta Demo-2 nevű programja, amelynek keretében két NASA űrhajós, Bob Behnken és Doug Hurley utazik majd a Nemzetközi Űrállomásra, a tervek szerint május második felében.




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

A Kia új logója igyekszik lépést tartani a márkával

A Kia új logója igyekszik lépést tartani a márkával

A koreai autógyártó új logóját mindenképpen szokni kell.

Once appon a time: retró és modern találkozása

Once appon a time: retró és modern találkozása

Ilyenek lettek volna a mai techcégek a nyolcvanas években.

A Kia új logója igyekszik lépést tartani a márkával

A Kia új logója igyekszik lépést tartani a márkával

A koreai autógyártó új logóját mindenképpen szokni kell.

Once appon a time: retró és modern találkozása

Once appon a time: retró és modern találkozása

Ilyenek lettek volna a mai techcégek a nyolcvanas években.

A Kia új logója igyekszik lépést tartani a márkával

A Kia új logója igyekszik lépést tartani a márkával

A koreai autógyártó új logóját mindenképpen szokni kell.

Once appon a time: retró és modern találkozása

Once appon a time: retró és modern találkozása

Ilyenek lettek volna a mai techcégek a nyolcvanas években.

Hirdetés
2025/32025/22025/12024/12024/82024/72024/62024/52024/42024/32024/22024/12023/62023/82023/52023/72023/62023/42023/52023/42023/32023/32023/22023/22023/12023/12022/82022/62022/72022/52022/62022/42022/52022/42022/32022/32022/22022/22022/12022/12021/82021/62021/72021/52021/62021/42021/52021/32021/42021/32021/22021/22021/12021/12020/62020/82020/72020/52020/62020/42020/52020/42020/32020/32020/22020/22020/12020/12019/62019/82019/72019/52019/62019/42019/52019/42019/32019/32019/22019/22019/12019/12018/82018/62018/72018/52018/42018/32018/22018/12017/82017/72017/62017/52017/42017/32017/22017/12016/82016/72016/62016/52016/42016/3 2016/22016/12015/82015/72015/62015/52015/42014/42014/32014/22014/12013/62013/52013/42013/32013/22013/12015/32014/52014/62015/22014/72014/82015/1