Nemzetközi designerek egy csoportja megtervezte a legmenőbb cégek logóit Bauhaus-stílusban, így tisztelegve a nagyhatású intézmény előtt annak századik évfordulója alkalmából.

Milyen lenne az Apple, a Starbuck’s, a Burger King vagy az Adidas logója, ha közel száz éve, a Bauhaus-iskola születése utáni időkben tervezik? Többé nem kell ezen ábrándozni: nemzetközi designerek egy csoportja megtervezte őket.

A 99designs csapata hűen a Bauhaus elveihez elutasította a felesleges díszítést egy sokkal visszafogottabb tervezés kedvéért, ahol a formák a funkcióból következnek.

A most újraálmodott logók a Bauhaus-iskola színelméletről, kísérleti képalkotásról, tipográfiáról a különböző szaktudások tiszteletéről való felfogása alapján születtek meg.

A Bauhaus-iskolát 1919-ben, Weimarban alapította Walter Gropius, majd 1925-ben Dessauba, 1932-ben Berlinbe költözött az intézmény, az utóbbi helyszínen azonban csak egy évet bírt ki a megszűnéséig a náci Németországban. Fennállásának rövidsége ellenére a Bauhaus a 20. század legbefolyásosabb művészeti irányzatává vált.




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Amikor London mattot ad New Yorknak

Amikor London mattot ad New Yorknak

Vagy éppen San Francisco sakkban tartja Dubajt. Különleges sakk-készletet gyártanak Londonban, a figurák ikonikus épületek másai.

Az elmúlt két évtized 10 legjobb épülete

Az elmúlt két évtized 10 legjobb épülete

A világ első online építész magazinja szerint.

After Bauhaus kiállítás nyílt Rómában, MOME-s hallgatók munkáiból

After Bauhaus kiállítás nyílt Rómában, MOME-s hallgatók munkáiból

A Római Magyar Akadémián rendezett kiállítás február 28-ig látogatható. 

Hirdetés