Nemzetközi designerek egy csoportja megtervezte a legmenőbb cégek logóit Bauhaus-stílusban, így tisztelegve a nagyhatású intézmény előtt annak századik évfordulója alkalmából.

Milyen lenne az Apple, a Starbuck’s, a Burger King vagy az Adidas logója, ha közel száz éve, a Bauhaus-iskola születése utáni időkben tervezik? Többé nem kell ezen ábrándozni: nemzetközi designerek egy csoportja megtervezte őket.

A 99designs csapata hűen a Bauhaus elveihez elutasította a felesleges díszítést egy sokkal visszafogottabb tervezés kedvéért, ahol a formák a funkcióból következnek.

A most újraálmodott logók a Bauhaus-iskola színelméletről, kísérleti képalkotásról, tipográfiáról a különböző szaktudások tiszteletéről való felfogása alapján születtek meg.

A Bauhaus-iskolát 1919-ben, Weimarban alapította Walter Gropius, majd 1925-ben Dessauba, 1932-ben Berlinbe költözött az intézmény, az utóbbi helyszínen azonban csak egy évet bírt ki a megszűnéséig a náci Németországban. Fennállásának rövidsége ellenére a Bauhaus a 20. század legbefolyásosabb művészeti irányzatává vált.




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Elkészült London legboldogabb utcája

Elkészült London legboldogabb utcája

A Happy Street projekt kicsit olyan, mintha Londonban jártak volna a Kétfarkú Kutyák.

Éjszaka magától világító kerékpárút az új divat

Éjszaka magától világító kerékpárút az új divat

Pontosabban a naptól világít az út, amitől balesetmegelőzést remélnek. 

Művészi grafitik varázsolják szabadtéri múzeummá Mannheimet

Művészi grafitik varázsolják szabadtéri múzeummá Mannheimet

Újraértelmezett művek és épületek díszítik a német várost, köztük az ország legnagyobb grafitije. 

Hirdetés