A körülbelül 1500 előre gyártott pavilont a következő hetekben kezdik el felállítani. 

A Stefano Boeri által tervezett pavilonok Covid-19 oltóállomásként szolgálnak majd, melyekben 3,4 millió adag Pfizer-vakcinát adhatnak be a lakosságnak, amit januárban kaphat meg Olaszország, amely az összes európai ország közül a legtöbb koronavírusos halálesetet szenvedte el.

Boeri a kör alakú szerkezet alapját és keretét úgy tervezte meg, hogy a pavilonokat az előre gyártott faelemekből minél gyorsabban lehessen felállítani és szétszerelni, a vázra pedig egy vízálló textilborítás kerül majd, ami az építész állítása szerint 100%-ban újrahasznosítható. A belső teret ugyancsak előregyártott, rugalmas textilfalak választják majd el egymástól, melyek bár átlátszók, mégis elnyelik a hangot. Az orvos szakértői csoporttal együttműködve megtervezett pavilon egy központ mag köré szerveződik, amelyben az egészségügyi dolgozók számára kialakított helyiségek – mosdók, öltözők és tárolók – kerültek.

„A milánói Politecnico elkezdte a prototípus kidolgozását, annak érdekében, hogy a pavilonok könnyen és gyorsan felállíthatók legyenek Olaszország egész területén" - mondta el Boeri a Dezeennek. Az oltóállomások felállításának legfőbb célja a kapacitás növelése, az oltási folyamat felgyorsítása, és hogy Olaszország teljes lakossága számára elérhető legyen a vakcina, mondta el az építész és hozzátette azt is, azáltal, hogy az oltóállomások a városok frekventált piazzáin lesznek felállítva, egyúttal azt az üzenetet is közvetítik, hogy az emberek oltassák be magukat. 

Könnyű össze- és szétszerelés mellett, Boeri a pavilonok tervezésénél azt is figyelembe vette, hogy azok később más célból is hasznosíthatók legyenek. Emellett a tetejükön elhelyezett napelemek elengedő áramot biztosíthatnak a pavilon ellátásához. A pavilonok tetejét és oldalait egy kankalin rajza díszíti majd, mely kicsit arra utal, hogy a vakcinának köszönhetően Olaszország terei újra „virágozhatnak” majd. Boeri grafikai virágterve az ország oltás körüli kommunikációs kampányának logójaként is szolgál, mely így hangzik: „Egy virággal Olaszország újra életre kel".
 




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

„Hagyjátok abba az ostoba, soha meg nem valósuló ötletek mutogatását!”

„Hagyjátok abba az ostoba, soha meg nem valósuló ötletek mutogatását!”

Kate Wagner építészetkritikus páros lábbal szállt bele az építészekbe, a tervezőkbe és a projektjeiket felkaroló médiába.

Újrahasznosított anyagból készülő termékkel szállt be az Adidas a maszkgyártásba

Újrahasznosított anyagból készülő termékkel szállt be az Adidas a maszkgyártásba

A befolyt összeg egy részét egy alapítványnak adják. 

Egy japán állatkert vízidisznókkal oldja meg a társadalmi távolságtartást

Egy japán állatkert vízidisznókkal oldja meg a társadalmi távolságtartást

Nincs burkolt foglalkoztatás, plüssállatokról van szó.

Hirdetés