Számos izgalmas program és látnivaló volt idén is a kreatívipari rendezvénysorozaton.

A Budapest Design Week során a fővárosban 109, míg Pécsett 11, Sopronban 7 program várta a design iránt érdeklődőket. Az október 10. és 20. között megrendezett eseménysorozat alatt nemcsak kiállításokon lehetett felfedezni a magyar kreatívipar újdonságait, hanem előadásokon, könyvbemutatókon, vásárokon és aukciókon is részt lehetett venni, sőt a vállalkozókedvűek egy-egy designer vezetésével saját designtermékeket is készíthettek. Emellett műhely bejárások, gasztro- és zenei programok, valamint divatbemutatók is színesítették a programkínálatot.

„A Budapest Design Week során a designt és a kreatívipart ünnepeljük és azokat az alkotókat, gyártókat, formatervezőket és szakmai szereplőket, akik lehetővé teszik, hogy a magyar designiparra nemzetközi szinten is büszkék legyünk. Nagy öröm számunkra, hogy a rendezvénysorozat 10 napja alatt több tízezren voltak kíváncsiak a kreatívipari termékekre és újdonságokra. Idén a design hét új mérföldkövet jelentett, hiszen az évről-évre növekvő érdeklődés rámutatott, hogy a magyar design nemcsak hazánkban, hanem régiós szinten is nagyobb figyelmet kap. A Budapest Design Week és a 360 Design Budapest kiállítás a Magyar Divat & Design Ügynökség integrált szervezésében valósult meg. Ezzel két kulcsfontosságú program egyesült, amelyek egymást erősítve járulnak hozzá a magyar design nemzetközi szintre emeléséhez és rámutatnak arra, mennyit fejlődött a magyar formatervezés az elmúlt években” – mondta Jakab Zsófia kreatívipar fejlesztéséért és ágazati koordinációjáért felelős miniszteri biztos, az MDDÜ vezérigazgatója.

Míg a Budapest Design Week kifejezetten a hazai márkáknak nyújtott bemutatkozási lehetőséget, a design hét központi eseménye, a 360 Design Budapest kiállítás a legkiválóbb hazai alkotók mellett holland, ukrán, szlovák, cseh, lengyel és osztrák designerek termékeit is prezentálta. A kiállított tárgyak innovatív tervezési megközelítéseket, kézműves technikákat, fenntartható technológiákat vagy az alkotók egyedi know-how-ját mutatták be, mindemellett a legmodernebb gyártási módszereket is sok esetben ötvözték.

Az ötödik alkalommal megrendezett, számos hazai és nemzetközi díjjal kitüntetett esemény idén is közönségkedvenc lett: közel 5000 látogató érkezett a közel 300 bútorból, lakberendezési kiegészítőből, illetve ipar és képzőművészeti alkotásból álló tárlat megtekintésére. Az exkluzív tárlatvezetéseken keresztül pedig közel 1000 látogató ismerte meg egy-egy elismert iparági szakember, művész, zenész, író vagy költő személyes történetein keresztül a kortárs tárgykultúrát bemutató tárlatot.

A kiállítást szervező Magyar Divat & Design Ügynökség a kiállítás kapcsán célul tűzte ki, hogy minél szélesebb körben megismertesse a közönséggel a design-és kreatíviparban rejlő lehetőségeket, a kortárs és kulturális értékek sokszínűségét. Így az elmúlt években a 360 Design Budapest azon túl, hogy a kortárs formatervezés egyik meghatározó helyszíne lett, a tudásátadásnak és az iparági versenyképesség növelésének is eszközévé vált. A kreatív ágazatok szereplői közötti együttműködések ösztönzését szem előtt tartva a szakképzési és felsőoktatási intézmények tanulói és oktatói is meghívást kaptak a rendezvényre. Az interaktív, élményalapú tárlatvezetésre az ország minden tájáról óriási volt az érdeklődés.

Összesen 7 szakoktatási és szakképzési intézményből 230 tanuló és egyetemi hallgató érkezett, hogy élményalapú tárlatvezetéseken keresztül kapjon betekintést a kortárs design irányzataiba és meghatározó szereplőinek munkásságába, ezáltal pedig a szektor versenyképességéről és karrierlehetőségeiről is képet szerezhettek a jövő generációjának képviselői. A 360 Design Budapest emellett a tervezőknek és gyártóknak is találkozási lehetőséget teremtett. A 'Meet the Designer and Manufacturer' program a szakmai együttműködések, diszkurzusok létrejöttét segítette, ugyanakkor a kiállítás látogatói személyesen is megismerhették a kedvenc designmárkáikat az esemény keretében.

A rendezvény digitális jelenléte is kiemelkedő eredményeket ért el. Aki a Nyugati Pályaudvar patinás épületében lévő tárlatot nem tudta meglátogatni, online is megnézhette a kiállítást A közösségi média felületein több mint egymilliós elérést ért el a 360 Design Budapest kiállítás, tovább növelve a magyar design nemzetközi láthatóságát.

Forrás: Sajtóinformáció




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Early bird a Design Héten

Early bird a Design Héten

Idén már szeptemberben nyitnak a stúdiók!

Öt magyar név az idei Red Dot díjazottjai között

Öt magyar név az idei Red Dot díjazottjai között

A Rumbach Sebestyén utcai zsinagóga brand kommunikációja és Mizo különleges kávécsomagolása is Red Dot-díjat nyert idén.

Nemzetközi designversenyen nyert aranyat a 360 Design Budapest

Nemzetközi designversenyen nyert aranyat a 360 Design Budapest

Az arany mellett három bronzot is szerzett a Magyar Divat & Design Ügynökség „figitális” tárlata.

Hirdetés