Európában is bemutatkoztak a Budapest Select ernyőmárkája alatt összegyűlt tehetséges magyar tervezők.

Épp csak beindult az őszi szezon, a magyar tehetségek máris Európa több nagyvárosában bemutatkozhattak a Magyar Divat & Design Ügynökség egységes Budapest Select ernyőmárkája alatt. Elsőként Párizsban, a Maison&Objet designipari vásáron tíz hazai alkotó bútorait, lámpáit és kerámiáit tekinthették meg az érdeklődők. Ezután a Milano Fashion Weeken hét magyar divattervező mutathatta be 2022-es tavaszi/nyári kollekcióját Európa egyik divatfellegvárában.

A Budapest Select célja, hogy a hazai tervezők egyéni márkajegyeiket megtartva, de egységes kommunikáció által nagyobb nemzetközi figyelmet kapjanak, ebben pedig két fontos rendezvény is segített szeptemberben.

Maison&Objet 2021

A Maison&Objet vásáron a 10 kiváló magyar alkotó designtárgyai a trenddiktáló márkák helyszíneként ismert Signature Hall-ban kaptak helyet. Az idei megújult standkoncepció sikert aratott, hiszen ötletes térelválasztó megoldásainak köszönhetően az egyedülálló alkotások még inkább érvényesültek és felkeltették a külföldi megrendelők, forgalmazók és viszonteladók érdeklődését, így számos egyeztetés és tárgyalás vette kezdetét a buyerek és tervezők között.

Az eseményen való megjelenés hatására több mint 600 megkeresés érkezett a magyar formatervezők munkái iránt.

A Budapest Select stand mellett, a szakvásárral egy időben az MDDÜ design LAB inkubációs programjában résztvevő hét tervező-gyártó páros szériaérett termékeit a Valorisation de l’Innovation dans l’Ameublement (VIA) – francia designintézet – Le French Design Galerie épületében mutatták be a Paris Design Week alatt, mely a designhét egyik hivatalos helyszíne is volt.

A Kele Sára-féle Tangens Párizsban

Nemzetközi visszhang

A magyar tervezőkre a külföldi sajtóban is felfigyeltek. A Marie Claire Maison megjelentette az általuk legjobbnak, legfrissebbnek tartott designerek listáját a dekoráció és design terén, a Budapest Select standon bemutatott Tangens Office Home bútorcsalád a megtisztelő 12. helyen szerepel az összeállításban, amelyet Kele Sára tervező a Rotte Groupal közös együttműködésben hozott létre az MDDÜ design LAB inkubációs programja során. A Tangens a napokban Red Dot-díjat is kapott.

„Hatalmas büszkeség számunkra, hogy design és divat oldalon egyaránt sikeres nemzetközi szereplésekkel indíthattuk az őszt. Formatervezőink Párizsban, míg divattervezőink Milánóban mutatkoztak be a szakma és a nagyközönség előtt, és alapozták meg ezzel a nemzetközi piacra lépésüket – emelte ki Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója. – Ezek a világszínvonalú események kiemelt lehetőségek a márkák számára nemzetközi kapcsolataik építésére. Mind a Maison & Objet designvásáron, mind a Milano Fashion Weeken hatalmas volt az érdeklődés a magyar divat- és formatervezők iránt és több száz megrendelői egyeztetés indult el a forgalmazók és a designerek között.”

A Milano Fashion Weeken a Camera Nazionale della Moda Italiana (CNMI) és az MDDÜ közös Nemzetközi Mentorprogramjának résztvevői kaptak lehetőséget, hogy bemutassák legújabb, 2022-es tavaszi-nyári kollekcióik darabjait. Az olasz divatfővárosban a Budapest Select Collective Fashion Show kifutóin négy magyar márka – ABODI, CUKOVY, Elysian és Kata Szegedi – kápráztatta el a nemzetközi közönséget kollekciójának darabjaival. A milánói divathét során a bemutató mellett a Fashion HUB kiállítóterében is megjelent négy hazai tervező – ALMA, Kata Szegedi, NINI és ZIA budapest – alkotása.  

Sztárok a nézőtéren is

A kifutók mellett a nézőtéren olyan híres szakmabeliek képviselték magukat és figyelték a magyar márkák bemutatóját, mint Sara Sozzani Maino, a Vogue Talents vezetője, Riccardo Grassi, a Studio Zeta Milano alapítója, vagy Carlo Capasa, a CNMI vezetője. Az érdeklődés a magyar tehetségek iránt később is folytatódott, hiszen a Fashion HUB kiállítóterébe egész héten érkeztek a látogatók megnézni az alkotásokat, köztük olyan neves szakemberek, mint Suzy Menkes, újságíró és divatkritikus. A márkák komoly értékesítési lehetőségekre is szert tehettek, ugyanis számos nemzetközi buyer látogatott el a Budapest Select Collective Fashion Show-ra és a Fashion HUB helyszínére egyaránt. Többek között képviseltette magát a Beams, a Biffi Milano, a Bloomingdale’s, a Concento, a Galeries Lafayette, a Rinasciente és a Selfridges, amelyek közül többen a tervezők kollekcióit külön-külön is megnézték. A Budapest Select Collective Fashion Show felvételei visszanézhetőek.

Sara Maino, Carlo Capasa és Bata-Jakab Zsófia

Itthon is tartogat még meglepetéseket az ősz, ugyanis a Magyar Divat & Design Ügynökség mostantól Budapesten várja az érdeklődőket tematikus rendezvénysorozatával. Októbertől megérkeznek a divat- és designprogramok a fővárosba és ismét a tehetséges divat- és formatervezők, valamint elképesztő alkotásaik veszik át a főszerepet. A Fashion & Design Autumn olyan további eseményekből áll, mint a 360 Design Budapest kiállítás, a Budapest Central European Fashion Week, vagy a Budapest Fashion & Tech Summit.




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Jön a 360 Design Budapest

Jön a 360 Design Budapest

Világszínvonalú formatervezők a főszerepben.

Technológiai fejlesztésekkel segítenék a divat-és designipari kkv-k megújulását

Technológiai fejlesztésekkel segítenék a divat-és designipari kkv-k megújulását

Összefog a Divat & Design Ügynökség az Innovációs és Technológiai Minisztériummal.

Online üzleti közösséget épít az MDDÜ

Online üzleti közösséget épít az MDDÜ

Elindult az ügynökség gyártásfejlesztést célzó platformja.

Hirdetés