Hirdetés

A Magyar Divat & Design Ügynökség vezetésével hazánk iránymutató szerepet tölt be a régió válságkezelő folyamataiban.

A Magyar Divat & Design Ügynökség április 17-én régiós e-konferenciát szervezett, amelynek fókuszában a koronavírus-járvány divatiparra gyakorolt hatásai álltak. A konzultáción Magyarország mellett, Ausztria, Csehország, Szlovénia, valamint Ukrajna is képviseltette magát. A találkozó célja az volt, hogy elősegítse a divatipar régiós szereplői közötti tudásmegosztást, együttműködést. Az esemény mindemellett kiváló lehetőséget teremtett arra, hogy hazánk iránymutató szerepet töltsön be a régió válságkezelő folyamataiban, ezzel is erősítve meghatározó szerepét a közép-európai régióban.

A Magyar Divat & Design Ügynökség a divat- és designipar integratív szervezeteként nemzetközi párbeszédet kezdeményezett a divatipart érintő gazdasági kihívásokról. A konferencia legfőbb célja, hogy a közös gondolkodás és együttműködés elindításával információáramlást segítsen elő a környező országok között, hiszen a koronavírus-járvány, valamint annak kedvezőtlen hatásai bár nem egyformán, de mindenkit érintenek. Az országok képviselői – köztük Melinda Rebrek, a Ljubljana Fashion Week főszervezője, Camille Boyer, az Osztrák Divat Szövetség vezetője, Olo Křížová, a Cseh Divat Tanács kreatív igazgatója, valamint Daria Marusyk, az Ukrán Fashion Week kommunikációs vezetője – a konferencia során összegezték a járvánnyal kapcsolatos tapasztalataikat, illetve intézkedéseiket.

A környező országok a közelgő divatesemények övezte bizonytalanságot élik meg a legnagyobb kihívásként, ugyanis számos országban rendezvényeket érintő korlátozásokat vezettek be, valamint további problémát jelent a divattervezők által tapasztalt nagymértékű keresletcsökkenés is.

A nemzetközi utazási korlátozások miatt számos új, innovatív megoldás bevezetése szükséges annak érdekében, hogy a tervezők szezonális kollekciói eljussanak a nemzetközi piacra. Ezek az idők még a befutott és széles körben ismert tervezőknek is komoly nehézségeket okoznak, a feltörekvő tervezői réteg pedig még náluk is nehezebb helyzetbe került, amelyre a további intézkedések bevezetése jelentene enyhülést.

A Budapest Select kiállítási anyaga - Fotó: HFDA Facebook
 
Az országok közötti tudásmegosztás eredményesnek bizonyult: az eseményen számos megoldással és ötlettel álltak elő a jelen lévő országok a gazdaság újraindítását követő időszakra.

Többek között egy utazó pop-up store létrehozását javasolják, amely roadshow jelleggel mutatja be az érdeklődőknek és a szakmának a különböző országok tervezőinek kollekcióit.

Mindemellett felismerték, hogy az országok divathetei is kiváló alkalmat nyújthatnak arra, hogy szakmai tanácsokkal és egyéb eszközökkel támogassák egymást a közép-európai piac szereplői. A magyarországi Budapest Fashion & Tech Summit rendezvény mellett alkalmasnak találták az ukrán IYC- 2019 Kyiv Fashion Summitot és a szlovén Fashion System Conferencet is arra, hogy helyet adjon az innovatív, válságkezelő ötletek megosztásának, amelynek köszönhetően a divat- és designipar képviselői könnyebben alkalmazkodhatnának a megváltozott gazdasági körülményekhez.
 
„Az e-konferencia lehetővé tette, hogy egy közös együttműködés kezdődjön el a környező országok között, amelyre még nagyobb szükség van ezekben a kihívásokkal teli időkben, mint korábban. A Magyar Divat & Design Ügynökség a divat-és designipar koordinációs központjaként mindent megtesz azért, hogy a régiós szervezetekkel együttműködve megfelelő szakmai támogatást tudjon nyújtani az iparág számára. Hiszünk abban, hogy közös erővel leküzdjük az előttünk álló nehézségeket” – mondta Bata-Jakab Zsófia, az MDDÜ vezetője.
 
A résztvevők közötti tudásmegosztás egy közös problémamegoldással folytatódik: a meghívottak konzultálnak saját csapatukkal a konferencián felmerült megoldási javaslatokról, majd további lehetőségek felvázolásával készülnek a következő egyeztetésre, ahol megvitatják a válságkezelés következő lépéseit.

Forrás: Közlemény




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Három divat- és designipari innováció kapott befektetést a HFDA startup program keretében

Három divat- és designipari innováció kapott befektetést a HFDA startup program keretében

Gyerekbútor, design falburkolat és egy MI-re épülő app. 

Hétmilliárd forintra pályázhatnak divat- és designipari kkv-k

Hétmilliárd forintra pályázhatnak divat- és designipari kkv-k

Már lehet regisztrálni az előminősítésre.

Öt hazai tervező-tehetség tanulja a brandépítést

Öt hazai tervező-tehetség tanulja a brandépítést

Elindult az MDDÜ második divatmentoring programja.

Hirdetés