Hirdetés

Irány a Maison et Objet, az egyik legnagyobb nemzetközi lakberendezési és belsőépítészeti designvásár.

Január 17-21-ig zajlik Párizsban az egyik legnagyobb nemzetközi lakberendezési és belsőépítészeti designvásár, a Maison et Objet, ahol a Magyar Divat & Design Ügynökség koordinálásában tizenegy magyar tervező képviseli majd hazánkat. A cél, hogy a magyar designmárkák nemzetközi szinten is elismertté és sikeressé váljanak, illetve, hogy külföldön is jobban megismerjék a magyar termékekben rejlő potenciált. 

Az ötnapos Maison et Objet vásár közel 50 ország tervezőivel várja a design iránt érdeklődőket. A vásáron az építész, belsőépítész, formatervező és műértő közönség megismerheti a legújabb bútorral, világítással és textíliával kapcsolatos trendeket. Idén a Magyar Divat & Design Ügynökség koordinálásával 11 magyar márka vesz részt az eseményen egy látványos és formabontó installáció keretében.

Az installáció alapötletét a környezettudatosság és célszerűség inspirálta. A letisztult kiállítói térnek köszönhetően a tervezőknek lehetőségük nyílt komplex megoldások használatára is.

A design kialakítása során nélkülözhetetlen feltétel volt a lehető legkevesebb anyag és energia felhasználása, valamint az, hogy újra felhasználható lehessen a produktum. Bár az installáció a 2019-es London Design Fair vásárra készült, a környezettudatosság jegyében most személyre szabottan, de újból felhasználható.

„Nagy öröm számunkra, hogy egy újabb nemzetközi designvásáron mutathatjuk be a magyar installációt. A párizsi eseményen résztvevő márkák már korábban bizonyítottak a londoni designhéten, ahol abszolút pozitív fogadtatásban részesültek. Az Ügynökség mindig nagy hangsúlyt fektetett a nemzetközi rendezvényeken való részvételre, hiszen ez a design területén is kulcsfontosságú eleme a hosszútávú sikernek. Bízunk benne, hogy a mostani kiállítás is felhívja majd a figyelmet a hazai design termékek különlegességére és kreativitására, ezzel is tovább öregbítve a magyar formatervezési tárgyak ismertségét és további nemzetközi sikereket hoz majd” – nyilatkozta a párizsi esemény kapcsán Bata-Jakab Zsófia, az ügynökség vezetője. 

Figyelembe véve a legjobb nemzetközi gyakorlatokat, a magyar designmárkák nemzetközi promotálását egy egységes, Budapest-fókuszú, erős ernyőmárka alatt valósítja meg az MDDÜ.

A Budapest Select márka fő célja, hogy a tehetséges hazai tervezők saját márkajegyeiket megtartva, de egységes kommunikáció által kapjanak nagyobb figyelmet a nemzetközi megjelenések alkalmával.

A magyar márkák kiválasztása szakmai szempontok alapján történt, a döntés során kiemelkedően fontos elvárás volt, hogy a designerek gondolkodásában megjelenjen a fenntarthatóság és a tudatos tervezői magatartás. A technológiát és innovációt magas szinten ötvöző tervezők portfoliói között egyaránt megtalálhatók ez egyszerre tradicionális, mégis kortárs textil és kerámiatermékek, lámpák, valamint a növényeket egyedi módon felhasználó bútorok is. A Párizsba kiutazó tizenegy hazai márka már korábban is lehetőséget kapott arra, hogy nemzetközi eseményeken mutassa meg a tehetségét, és mind a visszajelzések, mind a stabil gyártói kapacitás és több éves szakmai tapasztalat alapján egyértelműen kiderült, hogy ezek a brandek tökéletesen illeszkednek a nemzetközi trendekbe, ezért is alkalmasak a külföldi piacon történő megjelenésre. 

Kiállítók: Anna Regős, Viaplant, POSITION Collective, LumoConcept, Planbureau, Plydesign, KOMONKA, Nieto Light, SOCOWOO, BEWEQ, Danubo.




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Világhírű párizsi múzeumok százezer műalkotása lesz elérhető

Világhírű párizsi múzeumok százezer műalkotása lesz elérhető

Franciaország ezzel csatlakozik az open content mozgalomhoz.

Egy befalazott szecessziós szobát élesztett újra a Beefbar

Egy befalazott szecessziós szobát élesztett újra a Beefbar

Befalazták, hogy a nácik ne tudják lerombolni, de most újra megelevenedik az Art Nouveau.

Száz embert megkértek, hogy illusztráljanak egy-egy várost

Száz embert megkértek, hogy illusztráljanak egy-egy várost

A végeredményből elég pontosan kiderül, mivel lehet tökéletesen brandingelni a városokat.

Hirdetés