Két termék csomagolásáért kapták az egyik legrangosabb design díjat a tervezők.

A Barna Design a világ egyik legismertebb és legnagyobb grafikai és design versenyén, a Red Dot Design Award-on idén két munkájukkal is nyert. A Györgytea, vagyis Szabó Gyuri bácsi és az ő gyógyfüves készítményei mára fogalommá váltak. A gyártó portfólióját babáknak javasolt gyógyfüves kozmetikumokkal kívánták bővíteni. A csomagolás és az arculat tervezése során fontos volt, hogy a brand jellege megmaradjon. Minden tubus egy Magyarországon ismert állatfigura arcképét kapta meg, ami fürdés közbeni játékra ad lehetőséget. A tubus ráadásul a kiürülés után bábként használható, ezzel is csökkentve a termék ökológiai lábnyomát. A terv 2022-ben a világ legrangosabb csomagolástvervezési design versenyén, a Pentawardson is shortlistes lett, idén pedig elnyerte a Red Dot elismerést.

A másik díjat a Balatonic Signature Edition designjáért kapták, amelynek tervével korábban a London Design Awards-on is diadalmaskodtak 2023-ban. A tonik receptúrájának kialakításánál neves bártenderek működtek közre. Az első palack ihletadója aláírásával és arcképével is díszíti az üveg nyakcímkéjét, így a Signature Edition valóban egy szignált műalkotás. A címke kialakításánál az art déco világát és a cosmopolita életérzést kívánták megidézni, tovább erősítve a művészi jelleget. A speciális felületkezelések, mint az aranyprég, az UV formalakk és a 3D lakkozás, pedig egyedi és elegáns megjelenést kölcsönöznek a terméknek. A Barna Design a Red Dot díjakat november 1-jén ünnepi gálán veheti majd át.

A Barna Design-t közel húsz évvel ezelőtt alapította Barna Gergely, Ipari termék- és formatervező mérnök, designer. Az alapításkor még egyszemélyes vállalkozásként indult cégben ma már 10 fő dolgozik, formatervezők és grafikusok közösen. Árbevételük a 2020-as 47 milliós szintről tavaly 156 millióra emelkedett.

„A végzettségem miatt a mérnöki hozzáállás megjelenik abban is, ahogy a designról gondolkodunk. A rendszerszintű megközelítésben hiszünk, célunk, hogy az egyedi formai és csomagolás megoldásokon túl a közös munka mérhető eredményhez vezessen. Vagyis a pénzügyileg is működő designban hiszünk.” – emelte ki Gergely.

Forrás: Sajtóinformáció / Fotó: Barna Design




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Magyar termék nyert aranyérmet a European Product Design Awardon

Magyar termék nyert aranyérmet a European Product Design Awardon

A Supple az egészség-adataidat alakítja át egyénre szabott étrendkiegészítési tervvé.

A csapatmunka hozott Red Dot díjat a festmény-csomagolásnak

A csapatmunka hozott Red Dot díjat a festmény-csomagolásnak

A Mizo Art Coffee termékek díjnyertes dobozgrafikáit tervező Dió Stúdió elárulta a siker titkát.

Öt magyar név az idei Red Dot díjazottjai között

Öt magyar név az idei Red Dot díjazottjai között

A Rumbach Sebestyén utcai zsinagóga brand kommunikációja és Mizo különleges kávécsomagolása is Red Dot-díjat nyert idén.

Hirdetés