A We Love What You Build nemcsak ötletben erős, egyúttal a társadalmi felelősségvállalásban is példát mutat.

Vannak, akiknek a 2008-as gazdasági válság segített üzleti stratégiájuk újragondolásában, most pedig egy magyar startup is örülhet: a hardcore legózókból élő We Love What You Build (WLWYB) nevű cég megduplázta eladásainak számát, ugyanis az észak-amerikaiak rákattantak a termékükre a karantén alatt, írja a Forbes.

A We Love What You Build arra az el nem múló szenvedélyre alapoz, amelynek gyökereit a gyermekkorban kell keresni, de felnőttkorra teljesedhet ki igazán: ez pedig a legózás. Ez motiválta az alapító Kókai Dávidot is, amikor 2010-ben elindította vállalkozását, amely együttműködik a világ legtöbb top legó építőjével, egyedi készleteiket saját piacterükön értékesítik, ahova bárki feltöltheti az általa tervezett építményt és vásárolhat. A WLWYB ezekből a tervekből készít aztán legókészletet, a viszonteladók és a profi felhasználók mellett magánszemélyek is adnak le rendeléseket.

Megrendeléseik nagy része elsősorban Észak-Amerikából, Nyugat-Európából és Délkelet-Ázsiából érkezik, a járvány idején pedig nagy mértékben megnőtt az Észak-Amerikából befutó megrendelések száma.

„A tranzakciószám több mint a duplájára nőtt az elmúlt időszakban" – mesélte telefonon Kókai Dávid a Forbes-nak. Ezzel párhuzamosan a kosárérték csökkent, így az árbevételünk természetesen nem kétszereződött meg. Azért nőtt meg épp az észak-amerikaiak aránya, mert az ottani építők lettek a legérzékenyebbek arra, hogy promotáljanak, mivel az eladások után jutalékot kapnak."

A WLWYB különlegessége nemcsak a jó ötletben rejlik, hanem azon kevés hazai vállalatok közé tartozik, amely a MARS Alapítvánnyal együttműködve autistákat foglalkoztat.

Forrás: Forbes




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Új stratégiai eszköz (nem csak) kreatívoknak

Új stratégiai eszköz (nem csak) kreatívoknak

Az eddigi legkomplexebb magyar nyelvű branding tananyag

Az okosvárossal is összeköti a lakását egy magyar okosotthon-fejlesztés

Az okosvárossal is összeköti a lakását egy magyar okosotthon-fejlesztés

A Chameleon appja a világon elsőként köti össze a smart home – smart buliding – smart city hármast.

Tökéletesen indult a MOME-sok kapcsolata a startup világgal

Tökéletesen indult a MOME-sok kapcsolata a startup világgal

Átütő sikerrel zárult a MOME-n a HSUP startup képzés.

Hirdetés