Hirdetés

Gyerekbútor, design falburkolat és egy MI-re épülő app. 

Hirdetés

Egyensúlyfejlesztő gyerekbútor, design falburkolat és egy mesterséges intelligenciára épülő alkalmazás – ez a három divat- és designötlet nyerte el a Hiventures befektetési ajánlatát a Magyar Divat & Design Ügynökség, a Startup Campus és az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures Startup inkubációjában. 

Idén rekordszámú, összesen 61 divat- és designipari ötlettel jelentkeztek a kreatív szakmák innovátorai a Magyar Divat & Design Ügynökség (HFDA), a Startup Campus startup inkubátor és az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures tőkealapkezelő közös startup programjára. Az online megvalósult inkubációba október elején válogatta be a szakmai zsűri a tíz legígéretesebb csapatot, akik az ezt követő időszakban intenzív vállalkozásfejlesztési képzésen, szakmai és üzleti mentoráción vettek részt. Az inkubáció nyolc hete alatt a csapatok az ötleteikből vagy prototípusaikból kiforrott üzleti tervet hoztak létre, a programot záró Demo Dayre pedig azok a résztvevők kaptak meghívást, akiknek a termékük vagy szolgáltatásuk ez idő alatt leginkább megérett az első körös befektetésre.

A program záróeseményén öt csapat prezentálhatta ötletét a szakmai zsűri, a befektetők és a nagyközönség előtt. A MOKA csapata egy egyensúlyérzéket és motorikai képességeket fejlesztő gyerekbútort mutatott be. A Perceptual Thinkers az autizmussal élők kommunikációját segítő multifunkcionális övtáskát hozott a programba. A Try ONline csapata egy divattermékekre fókuszáló közösségi média platformot fejleszt, a Measure.me pedig egy mesterséges intelligencián alapuló, a ruhaméret online kiválasztását segítő alkalmazással szállt versenybe. Végezetül a S.w.e.d. tagjai ismertették, miért különleges az általuk fejlesztett design falburkolat. A bemutatkozó csapatok közül végül hárman is, a MOKA, a Measure.me és a S.w.e.d. egyenként 15 millió forintos befektetési ajánlatot kaptak a Hiventures tőkealap-kezelőtől.

Az eseményt az érdeklődők online követhették, akik a prezentációk végén szavazhattak a számukra legszimpatikusabb ötletre. A közönségszavazást a TryONline csapata nyerte. A Magyar Divat & Design Ügynökség nekik és a különdíjban részesített Perceptual Thinkers csapatának egy ötalkalmas, személyre szabott szakmai támogatási programot ajánlott fel.

„2019 tavaszán stratégiai együttműködést írtunk alá Magyar Divat & Design Ügynökséggel (HFDA), aminek célja, hogy fellendítsük a magyarországi divat- és designipart, valamint kialakítsunk egy értékteremtő hazai divat- és designipari startup ökoszisztémát. Idén ősszel a Startup Campusszal és a HFDA-val közös startup programunkkal azokat az ötleteket kerestük, amik akár hiánypótló vállalkozásokká válhatnak a jövőben. Célunk az volt, hogy az itthon tanuló kreatív szakemberek ne csupán divatipar és design ismeretekkel, hanem a Hiventures szakértői mentorálásnak köszönhetően vállalkozói szemlélettel és startup tudással is fel legyenek vértezve, ezáltal könnyedén felvehessék a versenyt a divat- és designipar hazai és nemzetközi innovátoraival” - mondta Katona Bence, a Hiventures vezérigazgatója.

„A divat- és designipar integratív koordinációs szervezeteként rendkívül fontos számunkra, hogy támogassuk a jövő nemzedékének feltörekvő tervezőit, ötleteik és terveik megvalósításában. Ebben nyújt segítséget a HFDA Startup Program, ahol azok az innovációk kerülnek előtérbe, amik nem csak az iparág, de a társadalom számára is hasznosak. Külön szeretnék gratulálni a három csapatnak, akik különleges ötleteikkel igazán új megvilágításba helyezték a divat, a design és a technológia kapcsolatát, valamint a két különdíjasnak is, akik szakmai segítséggel fejleszthetik tovább projektjeiket” – mondta Bata-Jakab Zsófia, az MDDÜ vezetője.




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Online üzleti közösséget épít az MDDÜ

Online üzleti közösséget épít az MDDÜ

Elindult az ügynökség gyártásfejlesztést célzó platformja.

Nemzetközi összefogást kezdeményezett az MDDÜ

Nemzetközi összefogást kezdeményezett az MDDÜ

A Magyar Divat & Design Ügynökség vezetésével hazánk iránymutató szerepet tölt be a régió válságkezelő folyamataiban.

Tizenegy magyar tervező indul Párizsba

Tizenegy magyar tervező indul Párizsba

Irány a Maison et Objet, az egyik legnagyobb nemzetközi lakberendezési és belsőépítészeti designvásár.

Hirdetés