Hirdetés

A Biennálé idején a városban is szinte egymást érik a kiállítások, és ebből idén Vincze Ottó River-pool című vízi installációjával a Ferenczy Múzeumi Centrum is kivette a részét.

Ilyenkor Velence a kortárs képzőművészet legfontosabb nemzetközi központja. A Biennálé idején a városban is szinte egymást érik a kiállítások, és ebből idén Vincze Ottó River-pool című vízi installációjával a Ferenczy Múzeumi Centrum is kivette a részét.
A hajózási bójákból átalakított, színes biliárdgolyók csütörtökig, azaz július 6-ig ringatóztak a Giudecca sziget előterében, a velencei lagúna vízén, de azt már a zárás után azonnal elmondhatjuk, hogy nagy siker volt: képei a szó szoros értelmében körbejárták a világot, a kínai és koreai megosztások után legutóbb éppen brazil és argentin site-okon találkozhattunk vele.

Eddig több mint 7000 Instagram posztot gyűjtött össze (hírét megosztotta többek között Sotheby’s Institute of Art is, így a River-pool, olyan művészek művei mellett jelent meg mint Frida Kahlo vagy Andy Warhol), olasz lapok mellett pedig olyan neves nemzetközi online oldalak foglalkoztak vele, mint a designboom.com, a trendhunter.com, a thetechpipe.com vagy éppen a chicagofashionblogs.com. Eddig összesen 37 nemzetközi megjelenéséről kaptunk hírt – és természetesen nagy érdeklődést mutatott a magyar sajtó is: a megnyitóról riportot készített az RTL és az m5 kulturális híradója, az origo.hu éppúgy, mint a 444.hu, a Népszava éppúgy, mint a Nők Lapja.

A River-pool című installációt először tavaly lehetett látni a Ferenczy Múzeumi Centrum nyári Art Capital rendezvénysorozatán, majd idén júniusban ennek új változatát vitték el a szentendreiek a Biennáléhoz kapcsolódó programként Velencébe. A partról és az elhaladó vaporettókról szinte folyamatosan fényképezték, már felállítását követően népszerű szelfi helyszín lett – és sikerének úgy tűnik az is szerves részévé vált, hogy az installációból – ahogy tavaly Szentendrén – a bontása előtt ismeretlenek a Giudecca partjánál is elvittek két bóját. Ezek után talán nem meglepő, hogy a River-pool projekt a jövőben is folytatódik.

A Ferenczy Múzeumi Centrum

A szentendrei Ferenczy Múzeumi Centrum 14 múzeumot és kiállítóhelyet foglal magában, és az egyik legjelentősebb 20. századi magyar képzőművészeti gyűjteményt őrzi. Időnként 

külső helyszíneken is rendez tárlatokat – jelenleg az oroszországi Nyizsnyij Novgorodban, az ottani Szépművészeti Múzeumban Perlrott Csaba Vilmos műveit mutatja be. Idén szeptemberben is megrendezi majd az Art Capitalt, azt a biennálé és a fesztivál elemeit ötvöző nemzetközi kiállítás- és rendezvénysorozatot, amelyen tavaly a River-pool is feltűnt.

A művész

Vincze Ottó (1964) Munkácsy-díjas képzőművész, a Vajda Lajos Stúdió elnöke. Jelentős egyéni tárlata volt – többek között – a budapesti Stúdió Galériában, a Paksi Képtárban és a szentendrei Ferenczy Múzeumban, de többször állított ki Németországban, Svájcban, Szlovákiában, Finnországban és Olaszországban is. Korai munkái a szentendrei konstruktivizmus hagyományához kapcsolódnak, a táblaképek mellett gyakran készít installációkat és objekteket.

A mű

A River-pool című látványközpontú, időszaki térinstalláció 17 (méretes biliárdgolyókká alakított) hajózási ütközőbójából áll, amelyek a víz mozgásának engedve ringatóztak a Giudecca széles lagúnáján. A biliárdtól eltérően itt sem volt szilárd alap, és Vincze Ottó installációjában a közismert játék golyókészlete két fehér golyóval és az oldalukon viselt jelvényekkel egészült ki: Velencében az oroszlán, Szentendrén a horgonyos, kettős kereszt szimbóluma játszott jelentős szerepet. A két kalmárváros jelképei egyszerre utalnak a vízi úton folytatott kereskedelemre és a sokszínű kulturális örökségre; ugyanakkor ezt a rejtett üzenetet az installáció könnyed, a folyamatos változás illúzióját keltő, színes környezetben hordozza.

forrás: sajtóközlemény




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Még sosem volt ekkora szükség a modern örökségünk újrakondicionálására

Még sosem volt ekkora szükség a modern örökségünk újrakondicionálására

A Velencei Biennálé Magyar Pavilonja 12 épülettel, 12 irodával, 12 reflexióval.

Kitiltották az óceánjárókat Velence központjából

Kitiltották az óceánjárókat Velence központjából

Közelebbről a Szent Márk térhez vezető Giudecca csatornából.

Anglia Sanghajban? Szent Péter Bazilika Elefántcsontparton? Eredeti és másolat az építészetben

Anglia Sanghajban? Szent Péter Bazilika Elefántcsontparton? Eredeti és másolat az építészetben

Az Építészeti Filmnapok egyik különlegességét ajánljuk.

Hirdetés