​Kifinomult grafikai, tipográfiai részletek ragadják meg a szemlélődő vendég tekintetét Kiss Miklós tervei alapján készült étteremben.

Míg a hetedik a designboltoké, Bécs első kerülete, különösen a város egyik legkorábban megnyitott városi parkja, a Stadtpark környéke fejlődése révén lényegében a császárváros virulens gasztronegyede. A park nyugati sarkához kifutó Johannesgassén, a 16. számú saroképület földszinti, galériázott üzlethelyiségében tavaly tavasz óta egy kellemes étterem üzemel, ügyvezetője (Rudasics István),mindketten magyarok. Kulináris utazásra hív ez a hely, miként áll ez az egyik ablakfeliraton („Kulinarische reise”), s neve, 4ECK = 4 sarok (túl azon a szójátékon, hogy ez egy sarokház), de átvitt értelemben 4 égtáj is arra utal: aki ide betér, megkóstolhatja a nagyvilágot.

Fotó © Jaksa Bálint

Split calamari, Parma saláta, Vancouver, mint lazacétel, egy Stockholm fantázianevű tésztaféleség vagy a Budapestre keresztelt, libamájpástétommal és fügelekvárral megbolondított bundás kenyér, mind-mind a gasztronómia nyelvén beszéli el ezt a kalandot. És a 4ECK attól is válik igazán urbánus, „up-to-date” hellyé, hogy itt már elektronikus (tehát több nyelvű) étlapot használnak! 



Az étterem designja is ennek a kalandnak adott alapot. Az utazásra, mozgásra is asszociálhatunk az étterembelső falain lépten-nyomon látható 3D-s taxi-képek láttán. De a színes, városnevekkel (Tel Aviv, Berlin, Lyon stb.) ellátott, a képszélekre rögzített modell taxikkal dekorált képek valami egyetemesre, esetünkben a világ szinte minden nagyvárosában működő személyszállításra, a taxizásra is utalnak.

Fotó © Jaksa Bálint

A látványos belsőépítészeti megoldások, méregdrága berendezési tárgyak és kiegészítők helyett a kifinomult grafikai, tipográfiai részletek ragadják meg a szemlélődő vendég tekintetét. Továbbá annak, aki még a 4ECK előtt is járt itt (tulajdonképpen a régi 4ECK-ben), talán kicsit de déjà vu-je lehet, nem véletlenül: Kiss Miklós enteriőrkoncepciójának egyik lényegi szempontja volt, hogy a meglévő bútorok, berendezési tárgyak felhasználásával hozzon létre abszolút új téri szituációkat. Bizonyára ezek a tervezői finomságok is hozzájárultak ahhoz, hogy a neves nemzetközi asztalfoglaló platform, a Quandoo 2014 díjazottja, illetve a szintén nemzetközi GastroBizz 2015 tavaszi kongresszusán a Kreatív fejlesztés kategória fődíjasa is lett.



Enteriőrterv és arculat: Kiss Miklós
Fotó: Jaksa Bálint
Szöveg: Molnár Szilvia

A cikk nyomtatásban megjelent az OCTOGON magazin 2015/04-es lapszámában. 

Ez a cikk nyomtatásban is megjelent az Octogon magazin 120 - 2015/04. lapszámában

A lapszám tartalmából:

Séta Milanóban, Leiviskä-interjú, villák és családi házak


Megnézem Előfizetek



Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Millennium Háza néven született újjá az Olof Palme Ház

Millennium Háza néven született újjá az Olof Palme Ház

A városligeti épület és az előtte kialakított új rózsakert október 26-tól látogatható.

Kiss Miklós kiállítására rákattantak Dél-Koreában

Kiss Miklós kiállítására rákattantak Dél-Koreában

Az interaktív installáció sikere mellett egy egyetemi előadást is tartott a designer.

Japán vadszőlővel futtatják be a villamosmegállókat

Japán vadszőlővel futtatják be a villamosmegállókat

Újabb eszköz a felmelegedés elleni harcban Bécsben.

Hirdetés