Hirdetés

A vásárlói hajlandóság és a fény viszonyát három fő csoport határozza meg.

A Zumtobel rendszeresen publikál kutatásokat a fénnyel kapcsolatosan, legfrissebb tanulmányuk a vásárlói hajlandóság és a fény viszonyát vizsgálja.

A Limbic tanulmányban a Zumtobel három eltérő megvilágítási módot tesztelt, melyekkel különböző célcsoportokat céloztak meg. A tanulmányból kiderült, hogy a megfelelő világítás vásárlásra ösztönzi a vásárlót, azonban ahhoz, hogy tudjuk, melyik a megfelelő világítási mód, ismernünk kell a célcsoportunkat.

A komfortérzet és a tárgyak megfelelő, a vásárlói ízlés szerinti prezentálása kiemelten fontos, egyes kutatások szerint ugyanis a vásárlásaink 95 százaléka tudat alatt dől el.

A kutatásban 3 fő csoportot határoztak meg:

Balance: a tradicionális beállítottságú vásárlók az egységes meleg fehérrel történő kiemelő világítást tarották a leginkább komfortosak.

Dominance: a határozott beállítottságú vásárlók az egyenletes diffúz megvilágítást tartották komfortosnak.

Stimulance: kalandvágyók és hedonisták pedig a kontrasztos, az alacsony általános világításszintet a magas kiemelő világítási szinttel keverő boltbelsőt találták a leginkább komfortosnak.

A vásárlói szokásokat kutató Gruppe Nymphenburg kutatócsoport a Zumtobellel karöltve egy németországi Gerry Weber üzleten tesztelte mindezt élesben. Az eredmények azt mutatták, hogy a többi Gerry Weber üzlethez képet tízszázalékos forgalomnövekedést produkált az a bolt, ahol a vásárlói célközönség habitusának figyelembevételével alakították át a világítási rendszert.

További információért keresd a BE LIGHT! szakembereit!




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Végiglapozhatjuk Paul Klee jegyzetfüzeteit

Végiglapozhatjuk Paul Klee jegyzetfüzeteit

A Zentrum Paul Klee ingyen elérhetővé tette a svájci grafikus 3900 oldalnyi jegyzetinek jelentős részét. Klee ezen jegyzetek alapján tanított a Bauhaus-iskolában az 1920-as években.
Digitális homlokzattal erősítik a kulturális identitást

Digitális homlokzattal erősítik a kulturális identitást

Felipe Pantone munkái eredendően is elég merészek, de különösen ilyen méretben: ezúttal egy buffalói koncertterem homlokzatát gondolta újra.  
Óriáspopcorn és design-érzékeny búzafejek Martonvásáron

Óriáspopcorn és design-érzékeny búzafejek Martonvásáron

Az este’r partners belsőépítészeti tervei szerint valósult meg az MTA új, modern élményközpontja.

Hirdetés