Hirdetés

A vásárlói hajlandóság és a fény viszonyát három fő csoport határozza meg.

Hirdetés

A Zumtobel rendszeresen publikál kutatásokat a fénnyel kapcsolatosan, legfrissebb tanulmányuk a vásárlói hajlandóság és a fény viszonyát vizsgálja.

A Limbic tanulmányban a Zumtobel három eltérő megvilágítási módot tesztelt, melyekkel különböző célcsoportokat céloztak meg. A tanulmányból kiderült, hogy a megfelelő világítás vásárlásra ösztönzi a vásárlót, azonban ahhoz, hogy tudjuk, melyik a megfelelő világítási mód, ismernünk kell a célcsoportunkat.

A komfortérzet és a tárgyak megfelelő, a vásárlói ízlés szerinti prezentálása kiemelten fontos, egyes kutatások szerint ugyanis a vásárlásaink 95 százaléka tudat alatt dől el.

A kutatásban 3 fő csoportot határoztak meg:

Balance: a tradicionális beállítottságú vásárlók az egységes meleg fehérrel történő kiemelő világítást tarották a leginkább komfortosak.

Dominance: a határozott beállítottságú vásárlók az egyenletes diffúz megvilágítást tartották komfortosnak.

Stimulance: kalandvágyók és hedonisták pedig a kontrasztos, az alacsony általános világításszintet a magas kiemelő világítási szinttel keverő boltbelsőt találták a leginkább komfortosnak.

A vásárlói szokásokat kutató Gruppe Nymphenburg kutatócsoport a Zumtobellel karöltve egy németországi Gerry Weber üzleten tesztelte mindezt élesben. Az eredmények azt mutatták, hogy a többi Gerry Weber üzlethez képet tízszázalékos forgalomnövekedést produkált az a bolt, ahol a vásárlói célközönség habitusának figyelembevételével alakították át a világítási rendszert.

További információért keresd a BE LIGHT! szakembereit!




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

A bejrúti robbanás letarolta a helyi kreatívipart is

A bejrúti robbanás letarolta a helyi kreatívipart is

Az építészek és a tervezők egy része azon gondolkodik, hogyan lehetne újraépíteni a várost, van azonban, aki biztosan távozik Bejrútból. 

Átlátszó vécékkel változtatnák meg az emberek mentalitását Japánban

Átlátszó vécékkel változtatnák meg az emberek mentalitását Japánban

Kívülről belátni, de csak akkor, ha nem tartózkodik senki a helyiségben.

Loffice: Új gyerek az osztályban

Loffice: Új gyerek az osztályban

A Loffice új épületéről Winkler Nóra írt az Octogon új számában.

Hirdetés