Bontják a híd pályaszerkezetét.

Alig egy hónapja, hogy lezárták a forgalom elől a Lánchidat, azóta ütemezetten halad a felújítás, amely most újabb látványos szakaszához ért. Megkezdődött a híd pályaszerkezetének bontása: az elöregedett vasbetont „felszeletelik” és darabonként kiemelik – közölte a BKK.

A Lánchíd felújítása folyamatosan és az előzetes ütemtervnek megfelelően zajlik: a dunai átkelő június 16-i teljes lezárása óta főként bontási munkákat végeznek. A hídról már eltávolították a dísz- és közvilágítást, felmarták az aszfaltot az úttestről, és folyamatosan halad az útpályaszegély bontása.

Egy héttel ezelőtt elkezdődött és mára látványos szakaszához ért a Lánchíd útpályájának bontása is: az elöregedett vasbeton pályalemezt a híd közepétől két irányba indulva  „felszeletelik”, az egyenként két-három és fél tonna súlyú darabokat kiemelik, majd elszállítják.

A kiemelt „szeletek” helyén egyelőre hatalmas lyukak maradnak, amelyeken keresztül feltárul a híd acél-tartószerkezete. Ezek állapotát a felújításon dolgozó tervezők és mérnökök folyamatosan vizsgálják, majd meghatározzák, pontosan milyen javításokra van szükség a megmaradó tartószerkezeten. 

Mindeközben elkészült és már a Lánchídra is emelik az építkezést kiszolgáló két bakdarut, és megépült az a sínpályarendszer is, amelyen a daruk hamarosan közlekedni fognak. Emellett – szemcseszórással – ma elkezdődtek a híd láncainak korrózióvédelmi munkái is.  

A Lánchíd felújítása 2021. május közepén kezdődött a Duna fém- és lőszermentesítésével, majd a pesti oldalon felállították a toronydarut, átépítették a Clark Ádám teret, közben elkészült a Lánchíd függesztett állványzata. Június 16-án teljesen lezárták a hidat a forgalom elől, másfél héttel később a fém- és lőszermentesítés lezárásaként egy török kori ágyúgolyót emeltek ki a víz alól, a hónap végére pedig a budai oldalon is felállt a toronydaru. 

A Lánchíd felújítása 2023-ra készül el, a rekonstrukcióval kapcsolatos hírek, információk, aktualitások a lanchid.hu oldalon folyamatosan nyomon követhetők. 
 

1 / 3 fotó



Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Átadták a MOME campusfejlesztését

Átadták a MOME campusfejlesztését

Világszínvonalú designegyetemet kapott a magyarországi kreatívipar.

Így újult meg a Hajós Alfréd sírja

Így újult meg a Hajós Alfréd sírja

Az első magyar olimpiai bajnok sírját a a Nemzeti Örökség Intézete újította fel.

Sétány épül a pesterzsébeti Duna-parton

Sétány épül a pesterzsébeti Duna-parton

Pesterzsébet legszebb része jelenleg csak rövid szakaszán járható,  azonban a tervek szerint jövőre 900 méter hosszan sétálható lesz a part.

Átadták a MOME campusfejlesztését

Átadták a MOME campusfejlesztését

Világszínvonalú designegyetemet kapott a magyarországi kreatívipar.

Így újult meg a Hajós Alfréd sírja

Így újult meg a Hajós Alfréd sírja

Az első magyar olimpiai bajnok sírját a a Nemzeti Örökség Intézete újította fel.

Sétány épül a pesterzsébeti Duna-parton

Sétány épül a pesterzsébeti Duna-parton

Pesterzsébet legszebb része jelenleg csak rövid szakaszán járható,  azonban a tervek szerint jövőre 900 méter hosszan sétálható lesz a part.

Átadták a MOME campusfejlesztését

Átadták a MOME campusfejlesztését

Világszínvonalú designegyetemet kapott a magyarországi kreatívipar.

Így újult meg a Hajós Alfréd sírja

Így újult meg a Hajós Alfréd sírja

Az első magyar olimpiai bajnok sírját a a Nemzeti Örökség Intézete újította fel.

Sétány épül a pesterzsébeti Duna-parton

Sétány épül a pesterzsébeti Duna-parton

Pesterzsébet legszebb része jelenleg csak rövid szakaszán járható,  azonban a tervek szerint jövőre 900 méter hosszan sétálható lesz a part.

Hirdetés