Edukatív, erdei játéktérré vált a litván pavilon

A 18. Velence Építészeti Biennálé központi kurátori témája a jövő laboratóriuma (Laboratory of the Future), amelyet a különböző nemzetek pavilonjai teljesen más perspektívákból dolgoztak fel. A litván pavilon talán az egyetlen, ami kifejezetten a jövő generációját, a kisgyerekeket célozta meg, egy erdei utazásra invitálva őket.

 

 

A „Gyermekek erdei pavilonja” című kiállítás célja, hogy egy olyan játéktérré váljon, amelyen keresztül a gyermekek megfigyelik a környezetüket és kölcsönhatásba lépnek vele. A kurátorok, Jurga Daubaraitė, Egija Inzule és Jonas Žukauskas az erdő ökoszisztémájának ismertetésére törekszenek, környezeti nevelők, aktivisták, építészek és erdészek bevonásával. 

 

 

Az építészeti tárgyként és koncepcionális struktúraként megálmodott beavatkozás a vita, a kommunikáció és a játék különböző formáit szeretné ösztönözni. A fő építőanyag a Neringa Forest Architecture projekt részeként a vilniusi Művészeti Akadémia Nida Művésztelepének archívumában több év alatt összegyűjtött faanyag. A kanyargós szerkezetet filminstallációkkal, munkaasztalokkal és játékszerkezetekkel egészítik ki.

 

 

„A fő gondolat, hogy a gyerekekkel megértessük, az erdő egy rendszer, amelynek struktúrája van, és hogy minden élőlénynek megvan benne a helye” – mondta el Riita Nykanen erdőpedagógus.

 

 

A kiállítást oktatási eszközként tervezték, amely képes kapcsolatot teremteni más térbeli és tematikus elemekkel. A Biennále zárása után az installáció visszatér a fa eredeti forrásához, ahol erdei séták és környezeti nevelési műhelyek célpontjaként szolgál majd.

 

 

Forrás: Archdaily
 




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Bachman Gábor újra a Velencei Biennálén

Bachman Gábor újra a Velencei Biennálén

Negyedszerre is meghívottként állít ki, ezúttal az olasz virtuális pavilonban.

Lina Bo Bardi kapja az idei Velencei Építészeti Biennálé Arany Oroszlán életműdíját

Lina Bo Bardi kapja az idei Velencei Építészeti Biennálé Arany Oroszlán életműdíját

Olyan épületek fűződnek a néhai építész nevéhez, mint Brazília első modern művészeti múzeuma és a Casa de Vidro.

Hogyan élhetünk együtt az építészeti örökségünkkel? - A Velencei Biennálé magyar pavilonja

Hogyan élhetünk együtt az építészeti örökségünkkel? - A Velencei Biennálé magyar pavilonja

Kovács Dániel Othernity című pályázata valósulhat meg a 2020-as Velencei Nemzetközi Építészeti Biennálén.

Hirdetés