Hirdetés

Bárki csatlakozhat, aki vállalja az eldobható műanyagok használatának mellőzését.

Ismét kezdetét vette a Műanyagmentes Július kihívás, amelynek célja, hogy a fogyasztók egy hónapon keresztül mellőzzék az életükből az egyszerhasználatos műanyagokat. A kezdeményezés Ausztráliából indult civil mozgalomként 2011-ben, mára globális kihívássá nőtte ki magát, indulása óta több mint 250 millió embert inspirált a világ 177 országában.

A Műanyagmentes Július a hónap első napjától egészen a hónap utolsó napjáig tart. A kezdeményezésben bárki részt vehet, aki kedvet érez arra, hogy ez alatt a 31 nap alatt mellőzze az eldobható műanyagok használatát (műanyag evőeszközök és poharak, ételes dobozok, PET-palackok, bevásárló szatyrok, elviteles műanyag zacskók). A kihívás során nem feltétlenül kell ezek mindegyikét mellőzni,

de célszerű a lehető legtöbbre alternatívát találni annak érdekében, hogy a lehető legnagyobb mértékben csökkenjen júliusban a szemétbe kikerülő műanyag hulladék.  

 

A Műanyagmentes Július akcióhoz a magánszemélyeken kívül csatlakozhatnak üzletek, boltok és vendéglátóhelyek is, csak nehogy az történjen, ami tavaly: 2019 júliusában ugyanis több lett az elszállított és szelektíven gyűjtött hulladékmennyiség, mint az azt megelőző évben, amikor nem volt ilyen kezdeményezés. A műanyagok visszafogása ugyanakkor nagyon fontos lenne, hangsúlyosan nem csak kampány jelleggel, valamint nagyobb kormányzati és civil támogatással világszerte. 




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Új standard a magyar építőiparban

Új standard a magyar építőiparban

Alapjaiban változtatja meg az anyaggazdálkodást a BauApp új kezdeményezése.

Újragyártották Walter Gropius lámpáját

Újragyártották Walter Gropius lámpáját

A Midgard cég a Bauhaus centenáriuma alkalmából elékszítette a TYP113-at.

Ilyenek lesznek az Andrássy út új szállodái

Ilyenek lesznek az Andrássy út új szállodái

Megnézhetjük, milyen lesz a belső design.

Hirdetés