Hirdetés

A végeredményből elég pontosan kiderül, mivel lehet tökéletesen brandingelni a városokat.

Hirdetés

Croissant és az Eiffel-torony = Párizs; pizza és a Szabadság-szobor = New York; sör és a tv-torony = Berlin. A Traveloka nevű utazási iroda nemrég egy kísérletbe fogott: megkért száz embert, hogy készítsen rajzot egy-egy városról, a végeredményből pedig elég egyértelműen kiderült, miről azonosítjuk be ezeket a helyeket: az építészetükről és az ételeikről.

Ennél fogva tehát a Traveloka illusztrációi nem csak bájosak, de fontos információt is hordoznak. Az épített környezet és a gasztronómia toronymagasan meghatározza a különböző városokról szerzett tapasztalatainkat.

Ha belegondolunk, ez nem is meglepő: az Eiffel-tornyot évente hétmillió turista keresi fel, Egyiptomba 15 millióan látogatnak el a piramisok kedvéért – és mindannyiuknak ennie kell valamit.

A gizai piramisok - Fotó: Unsplash

Még a gonoszkás sztereotípiák is felszínre kerültek, nevezetesen Londonnal kapcsolatban a megkérdezettek rajzoltak Big Bent, London Eye-t, sőt még a Királynőt is, gasztro-élményt viszont semmit sem. Még különösebb Velence esete, amiről nemcsak étel, de épület sem jutott az emberek eszébe, helyettük mindent vitt a gondola. Legalább most már tudják, mivel lenne érdemes kampányolniuk, ha az óceánjárók közönségét lecserélnék szárazföldön érkezőkre: mondjuk a Rialto közelében elfogyasztott baccala mantecatóval.




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Albániában is épül egy függőleges erdő

Albániában is épül egy függőleges erdő

Stefano Boeri épület készül Tiranában.

Infrastruktúra egy új világ közlekedéséhez

Infrastruktúra egy új világ közlekedéséhez

Angliában épül meg az első városi reptér a zéró emissziós repülők számára.

Hirdetés