Összefonódik a képzőművészet és a design az MDDÜ és az Art Market Budapest közös eseményén.

Még szorosabbá válik a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) és az Art Market Budapest együttműködése. A magyar design és a képzőművészet két, nemzetközileg elismert eseménye – az MDDÜ által szervezett 360 Design Budapest és az Art Market Budapest – 2022 őszén még több különleges programmal várja az érdeklődőket a Bálna Budapest épületében. A kortárs képzőművészet és a formatervezés többek között az „Inside Art & Design” esemény keretében fonódik össze, és a tavalyinál is gazdagabb tartalommal mutatja be a két terület kapcsolódási pontjait nemzetközi előadók közreműködésével.
 


Az Art Market Budapest és a Magyar Divat & Design Ügynökség 2021-ben indította útjára sikeres együttműködését. A 360 Design Budapest kiállítás idén ősszel ismét különleges programsorozattal várja az érdeklődőket, a kortárs képzőművészet és a kortárs design pedig ezúttal még sokszínűbb formában fonódik össze. A művészeti életben és a műtárgypiacon egyaránt jól ismert jelenség a képzőművészet és a design közötti átjárhatóság és kapcsolódás. Az immár második alkalommal megvalósuló partneri együttműködés kifejezetten azt a célt szolgálja, hogy a kortárs művészetekre nyitott közönség figyelmét hatékonyan hívja fel a két terület közötti kapcsolódási pontokra, valamint elősegítse a szinergiákból fakadó lehetőségek kihasználását.

Az Art Market Budapest október 6. és 9. között 12. alkalommal látja vendégül Budapesten a kortárs művészet iránt érdeklődő hazai és nemzetközi közönséget. Közép- és Kelet-Európa legjelentősebb nemzetközi kortárs képzőművészeti vására az eddigi jelentkezések alapján közel 30 országból mintegy 120 kiállító választékát mutatja be a Bálna Budapest épületében, a művészeti seregszemle ezúttal is számos tematikus kísérőeseménnyel egészül majd ki.
 


A Magyar Divat & Design Ügynökség a 360 Design Budapest eseménysorozatot immár harmadik alkalommal rendezi meg október 3. és 9. között a Bálna Budapestben. A hazai és regionális designszcéna szereplőit felsorakoztató válogatás a tárgyakat kreatív, innovatív módon mutatja be a közönségnek. Az esemény célja a magyar és regionális tervezők ismertségének széleskörű növelése és a hazai designmárkák nemzetközi piacra lépésének segítése. A kiállításhoz gazdag eseménysorozat kapcsolódik, a partnerek többek között előadások, kerekasztal-beszélgetések, exkluzív tárlatvezetések szervezésében, a kommunikációs tevékenységek összekapcsolásában, a hazai és nemzetközi szakmai véleményvezérek megszólításában is együttműködnek.
 


A partnerség egyik leghangsúlyosabb eleme az a szakmai találkozó, amely Inside Art & Design néven kifejezetten a művészet és a designtárgyak világának összefüggéseit járja körül neves nemzetközi előadók közreműködésével, világhírű szaktekintélyek előadásaival, kerekasztal-beszélgetésekkel és tárlatvezetésekkel.

„A tavalyi sikeres együttműködést követően, idén szeretnénk szorosabbra fűzni szakmai kapcsolatunkat az Art Markettel, így közösen megálmodtuk az Inside Art & Design eseményt, amely egy dedikált nap a művészet és design területének összekapcsolódására. Kiemelten fontos számunkra, hogy közös eseményünkön keresztül bemutassuk és megismertessük a hazai és nemzetközi közönséggel a design és képzőművészet összefonódásának lehetőségeit” – emelte ki Forintos-Szűcs Anita, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgató-helyettese.


Forrás: sajtóanyag

 




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Hat gyártó-tervező páros a harmadik design LAB programban

Hat gyártó-tervező páros a harmadik design LAB programban

Új és visszatérő gyártók és tervezők kollaboráltak a Magyar Divat & Design Ügynökség inkubációs programjában.

Hirdetés