Elsőre nem is tűnik lényegesnek a különbség, holott vannak, akik forradalminak tartják.

A Volkswagen szó szerint népautót jelent, a névválasztást többek közt olyan klasszikusok nyomatékosítják, mint a motorizációnak jókora lökést adó Bogár vagy a Golf sorozat. Most az elektromos autózással egy új korszakba lépne a gyártó: az ID.3-mal belépne a megfizethető villanyautók korába, a váltást pedig új logó is szimbolizálja.

A VW logó struktúrája maradt a régi, de lecsupaszították a legalapvetőbb elemeire: maradt a kör, és benne a márka rövidített nevét kiadó két betű. A minimalista logók térhódítása általános, nem korlátozódik a tech szektorra, és sok esetben a cégek egyszerűbb, hatékonyabb működését tükrözi. Egy egyszerű logó sokkal rugalmasabban használható, ami kulcsszerepet játszik a VW esetében is.

A wolfsburgiak új emblémája tehát könnyű, egyszerű, eldobta az elődje masszivitását azzal, hogy többé nem szkeumorf, vagyis nem mímeli a háromdimenziós tárgyi világot.

A „dimenziószűkítésen” túl vékonyabbak lettek a betűk és a keretül szolgáló kör vonalai, a két betű közt nőtt a távolság, a W alsó éleit finoman lekerekítették és azok már nem érintkeznek a körívvel.

Ezzel a VW merészen eldobta a korábban a saját, korábban lefektett szabályait, de nagyon is jól tette. Csak a leglényeg maradt meg, az új embléma viszont így sokkal széleskörűbben használható, amivel élni is fog a cég. Mert a VW logónak egységesnek és jól kezelhetőnek kell lennie egy applikáció ikonjától kezdve a gyár oldalára elhelyezett többméteres darabig mindenféle méretben és felületen. De főleg a felhasználók számára fontos a változás, ahogy egy elemző fogalmazott, mostantól „nem lesz kompozíciós öngyilkosság adaptálni egy tetszőleges eszközre”.

Ezen kívül a fény is meghatározó szerephez juthat a kommunikációban. Ahogy a VW hírlevelében áll,

„a fény az új króm. A jövőben a logó világítani fog a járműveinken, a kereskedések oldalán, és számos egyéb helyen.”

Ugyanakkor a monokróm logónak könnyebben lehet majd játszani a színével is; az old school-logó elengedésével számos, eddig elérhetetlen design-lehetőség nyílt meg. Az új designrendszer – amit a fehér és a különböző árnyalatú kékek variánsai alkotnak – máris pozitív fogadtatásra talált. 

Az új logó könnyedséget, nyitottságot sugároz, ezzel lép be visszavonhatatlanul a digitális korba a cég, nem véletlen, hogy az elektromos autózást szélesebb körben is elterjeszteni igyekvő új modellen, az ID.3-on debütál.

Igaz, várhatóan csak jövő nyár végére cserélik le a logókat mindenhol, elvégre a Volkswagennek 154 országban van márkaképviselete, és világszerte mintegy tízezer márkakereskedése, szervíze van. És nyilván nem elég a homlokzatokon cserélni a logót, de minden hivatalos papírt, ajándéktárgyat már az újjal kell ellátni.

Képek: Volkswagen AG




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Meghalt az El Al logóját is tervező magyar ajkú grafikus

Meghalt az El Al logóját is tervező magyar ajkú grafikus

A 85 éves korában elhunyt Dan Reisinger tervezte a Teva gyógyszergyár és a Habima színház logóját is.

Szeressük vagy sem a Zara új logóját?

Szeressük vagy sem a Zara új logóját?

Talán túlzsúfolt, biztosan nem tökéletes, de elég pontosan pozicionálja a márkát.

Mit üzen a VW új logója?

Mit üzen a VW új logója?

Elsőre nem is tűnik lényegesnek a különbség, holott vannak, akik forradalminak tartják.

Meghalt az El Al logóját is tervező magyar ajkú grafikus

Meghalt az El Al logóját is tervező magyar ajkú grafikus

A 85 éves korában elhunyt Dan Reisinger tervezte a Teva gyógyszergyár és a Habima színház logóját is.

Szeressük vagy sem a Zara új logóját?

Szeressük vagy sem a Zara új logóját?

Talán túlzsúfolt, biztosan nem tökéletes, de elég pontosan pozicionálja a márkát.

Mit üzen a VW új logója?

Mit üzen a VW új logója?

Elsőre nem is tűnik lényegesnek a különbség, holott vannak, akik forradalminak tartják.

Meghalt az El Al logóját is tervező magyar ajkú grafikus

Meghalt az El Al logóját is tervező magyar ajkú grafikus

A 85 éves korában elhunyt Dan Reisinger tervezte a Teva gyógyszergyár és a Habima színház logóját is.

Szeressük vagy sem a Zara új logóját?

Szeressük vagy sem a Zara új logóját?

Talán túlzsúfolt, biztosan nem tökéletes, de elég pontosan pozicionálja a márkát.

Mit üzen a VW új logója?

Mit üzen a VW új logója?

Elsőre nem is tűnik lényegesnek a különbség, holott vannak, akik forradalminak tartják.

Hirdetés
2025/32025/22025/12024/12024/82024/72024/62024/52024/42024/32024/22024/12023/62023/82023/52023/72023/62023/42023/52023/42023/32023/32023/22023/22023/12023/12022/82022/62022/72022/52022/62022/42022/52022/42022/32022/32022/22022/22022/12022/12021/82021/62021/72021/52021/62021/42021/52021/32021/42021/32021/22021/22021/12021/12020/62020/82020/72020/52020/62020/42020/52020/42020/32020/32020/22020/22020/12020/12019/62019/82019/72019/52019/62019/42019/52019/42019/32019/32019/22019/22019/12019/12018/82018/62018/72018/52018/42018/32018/22018/12017/82017/72017/62017/52017/42017/32017/22017/12016/82016/72016/62016/52016/42016/3 2016/22016/12015/82015/72015/62015/52015/42014/42014/32014/22014/12013/62013/52013/42013/32013/22013/12015/32014/52014/62015/22014/72014/82015/1