Hirdetés

A Pyxis Nautica emblémája egyszerű, kifejező és sokrétű. Elmondják, hogyan született.

Hirdetés

Alapos bepillantást nyújt a logója megszületésébe egy fiatal budapesti designer-csapat, a Pyxis Nautica. A három alapító designercégként határozza meg az irodát, noha az elsősorban azért építészettel és belsőépítészettel foglalkozik. Ha viszont designerek, annál érdekesebb, hogyan terveznek maguknak logót – erről nemrég részletesen beszámoltak egy blogbejegyzésben.

Először a névválasztásról írnak, mondván nagyon határozottan tudták, mit NEM akarnak: mozaikszót, számot a névbe, és az „architecture” vagy az „építészet” szavakat. De ahogy Tótszabó Tamás mondja, azt is tudták, mit szeretnének: „olyan nevet, amit egy külföldi is ki tud ejteni, jól néz ki leírva, nem nagyon van belőle más a piacon, ami vagány és elegáns is.”

Hárombetűs dolgokat kezdtek keresni, majd kilyukadtak a csillagképeknél, azon belül is a Pyx-nél, amelynek a teljes neve a Pyxis Nautica, és latinul a tengerészeti tájolót jelenti, azaz az iránytűt. Tökéletes megfejtésnek bizonyult: a névhez társult a csillagkép alakzata, mint logó, miközben a név utal a srácok közös hobbijára, a vitorlázásra, valamint a felfedezésre, iránymutatásra is – írja a blog.

„Asszociációk tág tere nyílt meg: a három csillag akár a három alapító karakterét is szimbolizálhatja:

Laci (Monori László) van lent, ő áll leginkább két lábbal a földön; Dávid (Tóth Dávid) van fent, ő akar mindig elszállni, olykor vissza kell rántani a földre, ő a legkreatívabb, nem szereti, ha beskatulyázzák. Tamás meg egyfajta egyensúlyt képez kettejük között” – fejtegette Tamás. De a Pyxis Nauticáról gondolhatunk a tengerészeti tájolóra is, amiből éppen van egy a cég irodájában.

A cég irodája - Fotó: pyxisnautica.hu

Az irány tehát jó, adott a név, a logó, és a kettő egysége. De a PN-nél ennél is tovább mentek, szem előtt tartva, hogy mindez csak akkor az igazi, ha hűen kifejezi a cég, a brand identitását. Mint írják, adódott a megoldás: „A kezdetektől kimondott célunk volt olyan projektek bevonzása, mint az Irányi Palota, a Palazzo Hunyadi, a Balatonfüredi Kerektemplom, melyek olyan történeti épületek, amikhez kortárs eszközökkel is hozzányúlhatunk – magyarázta Monori. –

A logónk és a névválasztás is tudatos döntés alapján lett egy latin kifejezés, sok esetben arany betűkkel, sötétkék háttérrel, ami jól illeszkedik ebbe a környezetbe.”

A logónak van egy kiegészítő felirata is: Design & Build. Ez a szemlélet – a projektek követése akár az utolsó villanykapcsoló elhelyezéséig – meghatározó. A legtöbb tervezési feladat mellett az építkezést is végigkövetik, sokszor az utolsó széket, falra akasztott képet is a megrendelővel közösen választják ki.

„Igazából annak örülnénk, ha ez egy fogalom lenne, és nem feltétlenül építésziroda lennénk, hanem egy olyan designcég, amelynél a design bármelyik szintjét biztonságban érzik a megrendelők – foglalta össze Tóth Dávid a cég alapértékeit. – Belsőépítészet? Bútortervezés? Pop-up díszlet? Eléggé challenge-elhetők vagyunk, nem hátrálunk meg a kihívások elől.”

Fotók: pyxisnautica.hu




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

A skandináv mitológiát idézi az izlandi válogatott új arculata

A skandináv mitológiát idézi az izlandi válogatott új arculata

Elsőre kicsit zavarosnak tűnik, de nézzétek csak a képeket!

Öt pontban egy új üzlet designjáról

Öt pontban egy új üzlet designjáról

Benéztünk a Telenor Astorián lévő zászlóshajó boltjába.

Klasszikus magyar logók grafikus szemmel

Klasszikus magyar logók grafikus szemmel

Az Oriontól a Hiperkarmáig.

Hirdetés