Elsőre nem is tűnik lényegesnek a különbség, holott vannak, akik forradalminak tartják.

A Volkswagen szó szerint népautót jelent, a névválasztást többek közt olyan klasszikusok nyomatékosítják, mint a motorizációnak jókora lökést adó Bogár vagy a Golf sorozat. Most az elektromos autózással egy új korszakba lépne a gyártó: az ID.3-mal belépne a megfizethető villanyautók korába, a váltást pedig új logó is szimbolizálja.

A VW logó struktúrája maradt a régi, de lecsupaszították a legalapvetőbb elemeire: maradt a kör, és benne a márka rövidített nevét kiadó két betű. A minimalista logók térhódítása általános, nem korlátozódik a tech szektorra, és sok esetben a cégek egyszerűbb, hatékonyabb működését tükrözi. Egy egyszerű logó sokkal rugalmasabban használható, ami kulcsszerepet játszik a VW esetében is.

A wolfsburgiak új emblémája tehát könnyű, egyszerű, eldobta az elődje masszivitását azzal, hogy többé nem szkeumorf, vagyis nem mímeli a háromdimenziós tárgyi világot.

A „dimenziószűkítésen” túl vékonyabbak lettek a betűk és a keretül szolgáló kör vonalai, a két betű közt nőtt a távolság, a W alsó éleit finoman lekerekítették és azok már nem érintkeznek a körívvel.

Ezzel a VW merészen eldobta a korábban a saját, korábban lefektett szabályait, de nagyon is jól tette. Csak a leglényeg maradt meg, az új embléma viszont így sokkal széleskörűbben használható, amivel élni is fog a cég. Mert a VW logónak egységesnek és jól kezelhetőnek kell lennie egy applikáció ikonjától kezdve a gyár oldalára elhelyezett többméteres darabig mindenféle méretben és felületen. De főleg a felhasználók számára fontos a változás, ahogy egy elemző fogalmazott, mostantól „nem lesz kompozíciós öngyilkosság adaptálni egy tetszőleges eszközre”.

Ezen kívül a fény is meghatározó szerephez juthat a kommunikációban. Ahogy a VW hírlevelében áll,

„a fény az új króm. A jövőben a logó világítani fog a járműveinken, a kereskedések oldalán, és számos egyéb helyen.”

Ugyanakkor a monokróm logónak könnyebben lehet majd játszani a színével is; az old school-logó elengedésével számos, eddig elérhetetlen design-lehetőség nyílt meg. Az új designrendszer – amit a fehér és a különböző árnyalatú kékek variánsai alkotnak – máris pozitív fogadtatásra talált. 

Az új logó könnyedséget, nyitottságot sugároz, ezzel lép be visszavonhatatlanul a digitális korba a cég, nem véletlen, hogy az elektromos autózást szélesebb körben is elterjeszteni igyekvő új modellen, az ID.3-on debütál.

Igaz, várhatóan csak jövő nyár végére cserélik le a logókat mindenhol, elvégre a Volkswagennek 154 országban van márkaképviselete, és világszerte mintegy tízezer márkakereskedése, szervíze van. És nyilván nem elég a homlokzatokon cserélni a logót, de minden hivatalos papírt, ajándéktárgyat már az újjal kell ellátni.

Képek: Volkswagen AG




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Mit üzen a VW új logója?

Mit üzen a VW új logója?

Elsőre nem is tűnik lényegesnek a különbség, holott vannak, akik forradalminak tartják.

Hogyan termel egy logó évi ötmillió dollárt egy városnak?

Hogyan termel egy logó évi ötmillió dollárt egy városnak?

Még a betűtípus írásjeleinél is felhasználták a város jellegzetes épületeit, helyszíneit.

A Bauhaus-stílusú logók olyan jók, hogy érdemes volna használni őket

A Bauhaus-stílusú logók olyan jók, hogy érdemes volna használni őket

Nemzetközi designerek egy csoportja megtervezte a legmenőbb cégek logóit Bauhaus-stílusban, így tisztelegve a nagyhatású intézmény előtt annak századik évfordulója alkalmából.

Hirdetés