Hirdetés

A Lipcsei Könyvvásár magyar pavilonjának arculatával és az egy. magazinnak tervezett animált logóval nyert Farkas Anna.

„Mindig az a cél, hogy betűkkel tudjam megmutatni, az adott megrendelő mit gondol a világról, mit szeretne mondani. Ezt sűrítem egy képbe, egy logóba, egyetlen megjelenésbe”árulta el Farkas Anna designer az egy. magazinnak, miután megkapta az amerikai TDC elismerését az egy. logójáért és a Lipcsei Könyvvásár magyar pavilonjának arculatáért. 

A pályázatra ötvenöt országból érkezett több mint 1800 nevezés, közülük Anna két pályamunkájával nyerte el a grafikusok egyik legnevesebb amerikai díját, a Type Directors Club „Certificate of Typographic Excellence” címét. A Lipcsei Könyvvásár magyar pavilonjának arculata kapta az egyik elismerést, amelyről írtunk már korábban és amelyet férjével és alkotótársával, Batisz Miklóssal közösen jegyez, de ugyanígy díjat érdemelt az egy. magazinnak tervezett logó is. 

Az elmúlt hetven évben Annán kívül csupán két magyar szakmabeli kapta meg a kitüntetést, az alkotó szerint a legnagyobb hozadéka ennek a díjnak, hogy

nemcsak az adott alkotó, de a Magyarország is felkerült a térképre.

A TDC a tipográfia Oscar-díja, ahol megtudhatjuk többek között, hogy milyen lesz a logotípia jövője, a jövő logotípiája. Farkas Anna elmondása szerint az animált logotípia, vagyis az, hogy mozgó elemekkel dolgoznak egy logón, itthon még kevéssé elterjedt, sőt külföldön is csak elvétve találkozik vele az ember. Világtrend azonban, hogy a statikus képi világot kezdjük túlhaladni, inkább a mozgásos, videós anyagok hívják fel magukra a figyelmünket. 

Ennek az újdonságnak a továbbfejlesztése volt az egy. logója, amiben minden karakter mindig ugyanaz, mégis folyamatosan változik, mindig másképpen néz ki. Az oldal hitvallásához igazítva készítette el a terveket, szerette volna a tipográfia nyelvén megjeleníteni, vagyis betűkkel kifejezni, amit az egy.hu gondol a világról, azt, hogy mind másfélék vagyunk, másképpen nézünk ki és folyamatosan változunk, mégis valójában ugyanolyan emberek vagyunk mindahányan.

Anna a képzőművészeti egyetem elvégzése óta grafikusként dolgozik, nevét nem csak idehaza, de külföldön is ismerik, amit főképpen nemzetközi díjainak köszönhet: a TDC mellett két Red Dot-díjjal és egy Ferenczy Noémi-díjjal is büszkélkedhet. A TDC pályamunkáit azon túl, hogy egy nemzetközileg forgalmazott könyvbe nyomtatják, körbeviszik a világon, egy kiállítás keretein belül bemutatják Amerikától kezdve Európán át a keleti világban mindenhol.

Forrás: egy.hu




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Sheila O'Donnell 2019 legjobb női építésze

Sheila O'Donnell 2019 legjobb női építésze

Az ír O’Donnell + Tuomey építész iroda vezetőtervezője a CEU budapesti kampuszának megtervezéséért kapta az elismerést. 

Merészen futurista építész kapta a Pritzker-díjat

Merészen futurista építész kapta a Pritzker-díjat

Iszozaki Aratát a világháborús pusztítás traumája indította el az építészet felé, az újabb generációkat viszont már az ő munkái inspirálják. 

A szegedi Antavo startup nyerte el

A szegedi Antavo startup nyerte el "Az Év Irodája" címet

A 40 főt foglalkoztató startup loft irodája helyén korábban romkocsma működött.

Hirdetés