Nagy siker a MOME Design az üzletben 1.0 képzésének folytatása.

Hogyan javíthat a design vállalkozásunk versenyképességén? Miért tér vissza a vevő hozzánk? — ilyen és ehhez hasonló kérdéseket segít megválaszolni a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) ingyenes, online üzletfejlesztési képzése, amely idén februárban másodszor, kiemelkedően magas részvételi aránnyal, 350 mikro-, kis- és középvállalkozóval indult el. 

A MOME Master épülete

A Design az üzletben 1.0 alapozó tanfolyam egy, a versenyképesség megőrzéséhez hozzájáruló öthetes képzés budapesti és vidéki kkv-k számára. A „Design távoktatás fejlesztése” szakmai programhoz kapcsolódóan a MOME Design Kompetencia Központ által fejlesztett, 2020 őszén elindított képzést idén második alkalommal hirdették meg.  Az ingyenes, online képzés új kiadása, melynek meghirdetése a Számlázz.hu partneri együttműködésével történt, február folyamán ötször annyi résztvevővel indult el, mint az előző évben. 

A 350 regisztrált vállalkozó körülbelül fele-fele arányban fővárosi és vidéki. A résztvevők mintegy fele mikrovállalkozás, a vállalkozások majdnem kétharmada a szolgáltatási szektorból kerül ki, és csak tíz százaléka a kreatív iparból. Többségük valamilyen problémát szeretne megoldani a vállalkozásban, vagy terméket, szolgáltatást fejlesztene. Számos érdekes szakma képviselője jelent meg a résztvevők között: borász, hajóépítő, gyógynövény-kereskedő, használtruha boltos, és meseterapeuta is. A tanfolyam kimagasló részvételi aránya – amelyből alig volt lemorzsolódás – azt mutatja, hogy rendkívül nagy igény van a design alapú üzletfejlesztési módszerek megismerésére.

„A Design az üzletben 1.0 képzés a válsághelyzetre, a megváltozott világra reflektál, hiszen a kkv-nak rugalmasan, kreatív problémamegoldó attitűddel kell hozzáállniuk ehhez. A képzés olyan kompetenciákat fejleszt, mint a design gondolkodás, a kreatív innovációs stratégiák, illetve a vizuális kommunikációs készségek” – emelte ki Tornyánszki Éva, a képzés szakmai vezetője.

A koronavírus járvány idején is könnyen hozzáférhető tudásanyag többnyire hangfelvételekből áll, így bárhonnan, bármikor hallgatható, és rugalmasan beosztható. Ezen keresztül olyan alapvető design módszereket és eszközöket tanulhatnak a vállalkozók, melyekkel vállalkozásukat erősebbé, a felhasználói élményt pedig kellemesebbé tehetik. A MOME Open tanfolyami rendszer keretébe illesztett, MOME oktatók által vezetett, egymásra épülő tematikus blokkok elvégzését követően a résztvevők átfogó képet kapnak a design hozzáadott értékéről és a felhasználó-központú vállalkozásfejlesztésről. A MOME Design Kompetencia Központ célkitűzése, hogy a designon alapuló eszközrendszerével segítse a közép- és kisvállalkozók versenyképességének megőrzését Magyarországon. 
 
Design az üzletben 1.0 tanfolyam

MOME Open tanfolyamok és továbbképzések




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Illatórát készített egy fiatal magyar designer

Illatórát készített egy fiatal magyar designer

Cséffay Alexandra (MOME Formatervező Tanszék) diplomamunkája.

Hőre és fényre változó innovatív designmaszkok a MOME-tól

Hőre és fényre változó innovatív designmaszkok a MOME-tól

Ne csak kötelező nyűgként tekintsünk a maszkokra!

Hirdetés