Hirdetés

Interjú Sziládi Noémivel, a Kamay Ko márka alapítójával!

Sziládi Noémi a Covid alatt indította el slow fashion márkáját, a Kamay Ko-t, amelynek keretében kis szériás, fenntartható ruhákat és táskákat készít, mindig valamilyen extrával kiegészítve. Noémivel a márka születéséről, tervezői felnőttéválásról és a siker titkáról beszélgettünk.

 

Hogyan született meg a Kamay Ko márka?

Tóth Eszterrel együtt végeztünk a MOME textiltervezés szakán és az egyetem után gyakorlatilag azonnal beleugrottunk egy közös márka alapításába, ekkor született meg a Müskinn. Ez a közösen eltöltött négy év mindkettőnk számára a felnőtté válás időszaka volt, mindketten sokat változtunk ez idő alatt, rengeteg tapasztalatot szereztünk, aminek során kiderült, hogy mások lettek a céljaink, terveink a jövőre nézve. Míg számomra biztos volt, hogy saját márkát szeretnék vinni, addig Eszter más irányba indult. Nehéz volt a „szakítás” hiszen rengeteg érzelmi szállal kapcsolódtunk a Müskinnhez, de végül úgy döntöttünk, hogy a közös márkát nem folytatja egyikünk sem. Így született meg a fejemben a már saját, Kamay Ko brand ötlete. 
 

 

Számodra akkor ez éles váltás volt...

A Müskinn vége nagyjából egybeesett a Covid időszakával, amikor hirtelen minden felborult körülöttünk. Ez alatt az idő alatt elvégeztem egy körmös OKJ-t. Azt már akkor tudtam, hogy ez a profil majd az új márka részét képezi. Nagyon tudatos voltam abban, hogy az új márkámat minél előbb elindítsam, mert fontosnak tartottam a folytonosságot, hogy a Müskinn lelkes követőtáborát meg tudjam tartani. 

 

Ha már a követőbázist említed, meg kell jegyeznem, hogy hihetetlen profinak látom a márka kommunikációját a vizuális elemektől egészen a social media jelenléten keresztül. Ezt is mind Te csinálod? Te tervezed a ruhákon látható mintákat is?

Igen. A MOME-n bőr szakon végeztem és emellett mintatervezést is tanultam, amit egy időben átvittem a tervezőgrafika területére: a Müskinn mellett egy ideig grafikusként dolgoztam egy ügynökségnél. Amikor a Kamay Ko-t tervezgettem, már az elején éreztem, hogy szeretném a mintatervezést feleleveníteni: egyrészt körmökön, valamint textileken is, így jöttek vissza tulajdonképpen a minták az életembe. 

 

Mennyire költséges a saját tervezésű anyagok gyártása? Ezek az alapanyagok itthon készülnek?

Nagyon sokat kutattam az anyaggyártással kapcsolatban, de első körben csak nagy mennyiséget gyártó hazai cégeket találtam. Aztán az élet elém sodort egy horvát céget, ahol bármilyen mennyiséget tudtam gyártatni természetes alapanyagra, ami számomra kiemelten fontos. Szerencsére úgy látom, hogy elég nagy érdeklődés van a mintás darabokra, így remélhetőleg hosszabb távon be fogjuk tudni vállalni majd a hazai gyártónál a nagyobb mennyiségű anyaggyártást.

 

 

Hogyan tudsz a tervezés mellett időt szakítani a szervezéssel, gyártással és kommunikációval járó feladatokra is?

Nem könnyű, nem is alszom sokat. Most látom az elég durva elmúlt fél év után, hogy muszáj újraterveznem a működésmódomat, a prioritások meghatározását, mert mostanra nagyon sok a teendő az új kollekció kapcsán – ebben pont egy váltásban vagyok. Meg kell tanulnom nemet mondani bizonyos dolgokra, ez egy nagy feladat számomra. 

 

A Kamay Ko weboldalán az olvasható, hogy a márka megszületését az önkifejezés igénye hívta életre és egy hosszú önismereti folyamat eredményeképp jött létre. Mesélj erről az útról, mi változott az elmúlt években benned?

Számomra a Müskinn lezárása nehéz időszak volt, hiszen olyasvalaminek lett vége, amit nagyon szerettem, amit a saját gyerekemnek éreztem. Éreztem azt is, hogy ki kell lépnem a Müskinn mögül, aminek a keretében egyébként saját magunk személyesen ritkán jelentünk meg. Tudtam, hogyha elindítok egy új brandet, abban szeretném már láttatni magam, nem akartam többé egy márkanév mögé bújni, szerettem volna megmutatni, hogyan gondolkozom és dolgozom, hiszen én is sokkal hitelesebbnek tartom azokat a márkákat, amelyek mögött tudom, ki áll. Mivel azonban nem vagyok egy extrovertált ember, nekem ez hosszabb tanulási, fejlődési folyamat eredménye volt. 

 

Én is azt gondolom, hogy a kis magyar márkák sikerének egyik titka az autentikusság és az őszinte egyéni hang. Emellett szerinted mi kell még egy induló márka sikeréhez?

A márkaüzenet – ami esetünkben a fenntarthatóságra való törekvés – átadása akkor lesz hiteles, ha látható egy élő példa emögött. Próbálok személyesen mutatni működő utakat, módszereket ebben a törekvésben és azt gondolom, hogy ehhez a személyesség adja a hitelességet. A sikerhez emellett fontos mindig kitalálni valami újat, nyújtani valami extrát, ami lehet akár egy szolgáltatás, akár bármilyen izgalmas faktor, amitől a márka nem válik unalmassá. 

 

 

Számodra mi ad ehhez inspirációt?

Én nagyon szeretem, amit csinálok és ez az, ami miatt ilyen intenzitással tudok dolgozni, és nem unom meg sosem ezt a munkát. Ugyanakkor ez egyszerre csapda is, mert nagyon könnyű túldolgoznia magát az embernek, ezért tudatosan kell emlékeztetnem magam, hogy kell néha pihenni is, mást csinálni, mást látni – nekem ez adja az inspirációt. 

 

Egyébként honnan jön a Kamay Ko név?

Egy pályázathoz kerestem fantázianevet, és mivel idővel rájöttem, hogy a néven igazából nem sok múlik, adtam magamnak két órát, hogy találjak egy jó nevet, ami alkalmas lesz márkanévnek is. Keresgéltem a neten mindenféle „kéz”-hez kötődő fogalmat és találtam egy régi plakátot a Pinteresten, amin szerepelt egy idegen szó, aminek nagyon tetszett a hangzása. Kiderült, hogy ez egy filippin szó, ezért rákerestem a kéz/kezem szavakra filippin nyelven és ez lett a Kamay Ko, aminek azonnal nagyon megtetszett a hangzása.

 

A Kamay Ko-t a pároddal, Eichner Viktorral közösen viszitek. Hogyan néz ki köztetek a munkamegosztás?

Viktornak van egy teljes állása egy amerikai civil szervezetnél. A Kamay Ko-ban ő főleg az üzletviteli feladatokban segít nekem sokat.

 

 

A Müskinnel rendszeresen tartottatok workshopokat. Tervezed  ezeket folytatni a Kamay Ko-val is?

Igen, nagyon szeretem ezt csinálni, a Múzeumok Éjszakáján tartottunk legutóbb workshopot, és nagyon jó élmény volt újra együtt dolgozni, együtt gondolkozni az emberekkel. Van is sok új ötletem, szóval igen, ősszel szeretnék ezzel újra foglalkozni.

 

KAMAY KO | Web | Facebook | Instagram

 




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Ilyen lesz a belvárosi Hotel Dorothea

Ilyen lesz a belvárosi Hotel Dorothea

Ötcsillagos szállodaként születik újjá Budapest értékes műemléki tömbje.

2022-re a méhek fővárosa lehet Bécs

2022-re a méhek fővárosa lehet Bécs

A bécsi tömegközlekedési vállalat már ki is helyezte az első kaptárakat az U1-es metró leopoldaui végállomásánál.

Outdoor design 2021 – Trendek az édenkertben

Outdoor design 2021 – Trendek az édenkertben

A Tectona Grandis Kertberendezés szakértői osztják meg velünk, hogy milyen trendek uralják a 2021-es évet kint, a kertben.

Hirdetés