Absztrakt divatbemutatóval jelentkezett a Saint Laurent Marokkóból.

A londoni székhelyű Es Devlin színpadi látványtervező művészete nagyszabású projektjeiben teljesedik ki. Az általa tervezett emlékezetes bemutatók, színpadi installációk, jelenetek jellemzően különleges helyszíneken zajlanak, ahol a hatás fokozására a zene és fény nyelvét használja. Es Devlin ezúttal a neves divatház, a Saint Laurent 2023 Spring-Summer férfi kollekciójának bemutatóját állította a marokkói sivatag színpadára, ahol a díszlet a szélben kavargó homok és egy hatalmas, fénylő gyűrű volt. A helyszín kiválasztása sem véletlen, Marokkó szorosan kapcsolódik a divatmárkához: Marrakesh Yves Saint Laurent titkos menedéke volt évtizedeken át.
 

 

Marokkó máshoz nem hasonlítható, egzotikus, fenséges természeti szépségét használta fel Es Devlin a Saint Laurent rendezvényén. Az álomszerű performansznak a Marrakesh-től 20 kilométerre található Agafay-sivatag káprázatos környezete adott otthont, ahol Devlin egy hatalmas, fénylő gyűrűt állított az előadás középpontjába. A gigantikus divatshow hangulatát alapjaiban határozta meg a szélben táncoló, porszem finomságú homoktól és páraködtől övezett, szabályos kör alakú tóból kiemelkedő, világító kerék.

 

 

A lenyűgöző látványhoz Paul Bowles Észak-Afrika városaiban és sivatagjaiban játszódó, 1949-ben megjelent regénye, a The Sheltering Sky adta az ihletet. Es Devlin és csapata törekedett az érintetlen táj megóvására, az installációt a környezetre a legkisebb terhelést jelentő, abba legkevesebb beavatkozást igénylő módon tervezték és építették fel. A mesterséges tó kialakításához például olyan – emberi fogyasztásra nem alkalmas – vizet kerestek, amit az esemény után mezőgazdasági öntözésre lehet felhasználni.

 

 

Bár a helyszín a múltra reflektál, a felvonultatott férfiruha-kollekció nagyon is előretekintő. „Ha létezett is valaha választóvonal a férfiaknak és a nőknek szánt ruházat között, akkor az ebben a bemutatóban most elegánsan feloldódott. (…) A Saint Laurent márka legjellegzetesebb elemét, a szmokingot újraértelmezték, finomították, friss lett. Izgalmas például a gallér és a vállrész átszabása, vagy a modern és könnyű selyemkelme használata. (…) A magas derékrész, valamint széles szabású nadrág megnyújtják a formát. A marrakeshi élet egyszerűségét szimbolizálja ez az összességében is letisztult sziluett” – részletezik a tervezők.

 

 

A tervezők Bowles könyvében rátaláltak a hely szellemiségét híven kifejező részre: „Úgy gondolkodunk az életről, mintha kimeríthetetlen lenne. Bizonyos számú alkalommal minden megtörténik, azonban ez nem túl gyakori. (…) Hány meghatározó emlékünk van gyermekkorunk egy-egy délutánjáról, amely úgy beleivódott emlékezetünkbe, hogy része lett az életünknek, és el sem tudjuk képzelni magunk nélküle? Négy vagy öt? Talán még ennyi sem. Hányszor éljük át a telihold felemelkedését? Esetleg, ha hússzor. És mégis, minden olyan végtelennek tűnik” – végtelennek, mint a távolba vesző, hullámzó homoktenger.

 

 

Es Devlin | Web | Facebook | Instagram
Saint Laurent
 | Web | Facebook | Instagram

 

 

 

Forrás: Designboom

 

 

További képek a galériában!




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Egy gyűrű Saint felett

Egy gyűrű Saint felett

Absztrakt divatbemutatóval jelentkezett a Saint Laurent Marokkóból.

Erdőinstalláció London szívében

Erdőinstalláció London szívében

Erdővé változik a London Design Biennale helyszínének udvara.

Lehet-e létjogosultsága a tradicionális roma mintáknak a 21. század divatiparában?

Lehet-e létjogosultsága a tradicionális roma mintáknak a 21. század divatiparában?

Szászvárosi Noémi szakdolgozatában arra is kereste a választ, hogy vannak-e olyan önálló stílusjegyek, amelyek alapján kijelenthető, hogy egy viselet egyértelműen cigány.

Hirdetés