Mercure Debrecen Hotel

Az országosan és nemzetközileg is elismert Debreceni Virágkarnevál ihlette elemek jelennek meg a Mercure lánc nemrégiben átadott debreceni hoteljében (lásd OCTOGON magazin 178-as lapszámában megjelent „Találkozási pont” című cikkünk). Hogy miért ezt választották a szálloda megálmodói, és miben találjuk meg a virágos elemeket, kiderül hamarosan.


Mielőtt rátérünk ezekre a részletekre, szükséges megismerni kicsit a szállodaláncot. A Mercure csoport a világ minden táján életérzést közvetít, és szabadabb, könnyedebb élményeket ad át egy elegáns, divatos miliőben, miközben igyekszik identitásában belesimulni és kapcsolódni a befogadó környezet atmoszférájához. Ebből adódott, hogy például a franciaországi hotelt a francia csók, a skóciait Loch Ness legendái, míg a debreceni épület enteriörjét a Debreceni Virágkarnevál inspirálta. A virágok és a karneváli hangulat abszolút passzolt a szálloda lezser, izgalmas, ízléses értékeihez.

„(...) alapjául a Debreceni Virágkarnevál szolgált, melyet idén 56. alkalommal rendeznek meg, tehát abszolút beszélhetünk helyi hagyományról. A virágkarnevál témája leginkább a szobák, belső közös terek kialakításán látható – ugyanúgy visszaköszön a falakon, a berendezési tárgyakon, mint a felhasznált színvilágban.”

– olvasható Bordás Péterrel, a BORD Építész Stúdió vezető építész tervezőjével készült interjúban.
 


A forgóajtót követően, belépve a fogadótérbe szinte az első pillanatban megragadja a tekintetet két hatalmas, formatervezett fotel, melyen növények, virágok és állatok kavalkádja köszön vissza. Már maga a forma is eltér a megszokottól, extravaganciáját könnyen el lehetne billenteni egy kevésbé harmonikus esztétikába a rosszul megválasztott mintával, mégis a növényes, ingergazdag mintát mintha eleve ráöntötték volna. A foteleket egy magyar már 20 éve bútortervezéssel foglalkozó cég tervezte és készítette, melynek védjegyeként szolgáló letisztult, minimalista, mégis izgalmas formavilága és textúrája többek között megjelenik az Etele Pláza, a Transferwise iroda vagy a Jamie’s Italian budapesti éttermében is. 


Mialatt megteszünk néhány métert a recepció és a bár irányába szinte a teljes földszinti fogadóteret, bárt és éttermet végig tudjuk pásztázni a szemünkkel a légies kialakítású belsőépítészetnek köszönhetően. A lábaink alatt a modern szőnyegeken visszaköszönnek a természet ihlette színek, a falakon és tapétákon megjelenik a virágok mindenféle árnyalata, a kávézó asztalok helyezett vázákban évszaknak megfelelő virágok fogadják a betérőt, aki egy kávé kíséretében még kellemesen elidőzhet a karnyújtásnyira található kisebb, lebilincselő részleteken. A fejünk fölött szárazvirág-kompozícióval körbe ölelt égőtestet találunk, megannyi apró virágokat idéző világítótestek társaságában, míg a kabátakasztók mellett fehér színeiben diszkréten világító almavirágsziromra emlékeztető másfél méter magas lámpák is feltűnnek.

A falakat 3D hatású tapéta borítja, melyeknek különlegessége az, hogy Nagy Gabriella debreceni festőművész virágalkotásai szinte kézzel foghatóan elevenednek meg. A printeket egyrészt a liftre várakozva csodálhatjuk meg, másrészt az étterembe lépve több méter hosszan elterülve vonja magára a látogató figyelmét. A hotel számára készített képei, melyekből a printek készültek eredetileg olaj-vászon festmények, és az ezekből kiragadott vidám, nyári virágmotívumok láthatóak a kihelyezett itallapok borítóján is: színeiben és formájában is üdítő alkotás a szem és a lélek számára egyaránt. Az emeleti közlekedők mennyezetén széthintett virágkompozíciókat találunk, míg a szobákban, ahová pihenni tér vissza a vendég, megnyugtató almafa virágok és ágak, a régió növény- és állatvilága köszön vissza a művésznő friss, kortárs látásmódján keresztül. 

„A megfigyelés kulcsszó a munkáimban. A természetben rejlő gondolati, mitikus, vizuális összefüggéseket érzéki látvánnyá, koncentrált képi világgá formálom. Ezek privát történeteket megidéző belső tájak.”

– mesélte Nagy Gabriella.
 


Ha pedig igazán belemélyed a részletekbe a látogató, akkor azt is észreveheti, hogy a közönségforgalmi terekben Andrási Edina kortárs iparművész kisszériás kerámiáit találja, továbbá a virágokhoz és a természethez kapcsolódva, a konferencia termek irányába tartó közlekedőben egy hatalmas kép fogadja az arra járókat. A print a Hajdú-bihari régió másik meghatározó elemét, a hortobágyi tavaszi pusztát ábrázolja jógázó alakokkal kiegészítve - dinamikussá teszi és közel hozza a szemlélőhöz ezzel a - puszta nagyságához képest - nüánsznyi két formával a hortobágyi élményt. 

„A mindenütt jelen lévő élő és szárított növények, virágok az illatokkal is szereplők. Multiszenzuális élményt nyújt a tér. (...)A karnevál egy nagyon dinamikus, színes, érzéki forgatag. Tele túlzásokkal. Ott kisebb egységek vannak, egymást követik ezek a nagyon egyedi, feltétlenül különbözni vágyó, extrovertált felvonulók. Ennek a megidézése már némi átiratot kíván, hiszen, amit ebből megjelenítünk, az statikussá válik, nem tud elhaladni előttünk, hogy aztán egy másik következzék. (...)A legnagyobb figyelemmel arra voltam, hogy kordában tartsam a látványos elemeket, ugyanakkor a karnevál gazdagsága is megvalósuljon. A karneválok lüktetésének általában a zene az alapja. Itt az volt a legnagyobb feladat, hogy ezt a zene nélkül meg tudjuk jeleníteni.”

– mesélt a kihívásokról Fülöp Krisztina okleveles építész tervezőművész, belsőépítész, a KOMP DESIGN Stúdió vezető tervezője.
 


A Debreceni Virágkarnevál több mint félszáz éves története sokakat megihletett és inspirált már, mégis a hotelnek köszönhetően egész évben velünk tart a virágos érzés, érdemes hát belépni a kívülről modern, letisztult épületbe, és felfedezni a virágok ihlette részleteket. A felfedezés élménye fokozza az augusztus 20-a köré szerveződött várakozás erejét, hiszen a közösségi-művészeti fesztivál már egy teljes héten át tartó karneváli hangulattal várja a városba érkezőket, idén augusztus 14. és 20. között.


Forrás: sajtóanyag
 


Octogon Deco Magazinunk a készlet erejéig az alábbi árusítóhelyeken kapható.



Kapcsolódó cikkek

Meghalt Marosi Miklós

Meghalt Marosi Miklós

A Ybl Miklós-díjas építész 79 éves volt.

„A design jelen van a mindennapjainkban”

„A design jelen van a mindennapjainkban”

A 360 Design Budapest kiállításon Kovács Kristóf Seat, Pedestal és Divide munkái is megtekinthetők.

Asztalmegosztás helyett proptech megoldások jönnek az irodákban

Asztalmegosztás helyett proptech megoldások jönnek az irodákban

Hat pontban foglalja össze a Skanska, hogyan kell felkészíteni az irodát a munkatársak visszatérésére.

Hirdetés