Hirdetés

Nem versenyez egymással a Hungaroring és a MotoGP-pálya

Stratégiai együttműködési megállapodást kötött a HUMDA és a Hungaroring.

Hirdetés

Stratégiai együttműködési megállapodást írt alá a Magyar Autó-Motorsport Fejlesztési Ügynökség (HUMDA) és a Hungaroring Sport Zrt. A cél, hogy a MotoGP-pálya és a Hungaroring egymást kiegészítve működjön.

A megállapodást Weingartner Balázs, a HUMDA elnök-vezérigazgatója és Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója írta alá. Az együttműködés egyik célja az, hogy a Hajdúnánás mellett épülő MotoGP-pálya, valamint a Forma-1-es Magyar Nagydíjaknak is otthont adó Hungaroring párhuzamos működése optimálisan valósuljon meg, a két helyszín egészítse ki egymást.

A leendő MotoGP-pálya látványterve (tervező: BORD Építész Stúdió, látványterv: Homologue)
Weingartner Balázs elmondta, a MotoGP-pálya tervpályázata lezárult, Bordás Péter tervei alapján kezdődik a létesítmény tervezése, ugyanakkor a pontos specifikációkat egy "továbbtervezési szerződés" alapján alakítják majd ki: „Szeretnénk ősszel végleges tervet mutatni a nyilvánosságnak, és elindítani az előzetes földmunkákat, hogy jövőre már a magasépítési tevékenység indulhasson a területen.”

A tervek szerint 2023-ban már MotoGP-versenyt rendeznének a pályán, ez Weingartner szerint tarthatónak tűnik, de a jogtulajdonossal kötött szerződésben az előre ki nem számítható változókat figyelembe véve, legkésőbb 2024-re vállalták az első futam lebonyolítását.

Elmondta azt is, hogy a létesítmény a Hungaroring példáját alapul véve a magyar állam tulajdona lesz, reményeik szerint pedig jelentős mértékben hozzájárul majd a kelet-magyarországi régió, és az ottani térség gazdasági fejlődéséhez.

Gyulay Zsolt az idei Forma-1-es Magyar Nagydíj megrendezésével kapcsolatban beszámolt arról, hogy számos verzióval készülnek, a koronavírus-járvány miatt kialakult helyzetben ugyanis egyelőre még sok a nyitott kérdés a versenyhétvége lebonyolítását illetően.

„A világban és az országban is súlyos a helyzet, de nagyon bízunk abban, hogy augusztus 1-ig valamelyest rendeződik. Tavaly nem gondoltuk, hogy egy év elteltével ugyanott fogunk tartani, ugyanakkor most nem a mi futamunk a prioritás a jogtulajdonos Liberty Mediánál sem, mert a Magyar Nagydíj csak augusztusban lesz” – mondta Gyulay, megjegyezve, hogy „még egy olyan évet, mint a tavalyi, nehezen bírnánk ki."

A Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója kiemelte, hogy a HUMDA megjelenésével plusz forrásokhoz jut a mogyoródi pálya is, és reményei szerint az idei Forma-1-es futam ideje alatt már be tudják majd mutatni azokat az engedélyes terveket, amelyek a létesítmény hosszú évek óta ígért felújítására vonatkoznak. A korszerűsítés három részből áll, a főbejárat környékéről, a boxutcában található, úgynevezett paddock épületről, valamint a fedett lelátórendszerről.

„Bízunk abban, hogy 2022-ben, a futam után elindulhat a bontás, az időterv viszont szoros lesz, hiszen 10 hónap áll majd rendelkezésre a bontásra és az építésre” – nyilatkozta Gyulay Zsolt.




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Jóval 300 fölött száguldhatnak majd a magyar MotoGP-pályán

Jóval 300 fölött száguldhatnak majd a magyar MotoGP-pályán

A BORD Építész Stúdió és a RacingLoop tervezőivel beszélgettünk a hajdúnánási MotoGP-pályáról.

A BORD Építész Stúdió tervei alapján építik a MotoGP-pálya létesítményeit

A BORD Építész Stúdió tervei alapján építik a MotoGP-pálya létesítményeit

A győztes koncepció a biztonságos versenyzést és a versenyélményt helyezi középpontba.

Várnay Marianne, az első női építészhallgató

Várnay Marianne, az első női építészhallgató

Száz évvel ezelőtt szinte nyilvános lázadásnak számított egy nőnek az építészet felé kacsintgatni, ma külön programmal hívogatják a lányokat a mérnöki és tudományos pályákra.

Hirdetés