Kék túra Budapest alatt

Hat kilométeres túrával járható be a felújítás alatt álló M3-as metróvonal.

Az M3 metróvonal felújítás alatt álló területe jelenleg mintegy hat kilométeres túrával járható be az alagúton keresztül – írta a BKK honlapja. A Nagyvárad tér és a Lehel tér kihúzó körzetében a kerítésen túl láthatók a szerelvények körvonalai, a köztes szakaszon pedig az átalakuló hét állomás és a helyenként hiányzó bal vágány nyomai. A szerkesztők végigsétáltak a mélyvezetésű vonalszakaszon az alagúton keresztül, és minden állomáson felkapaszkodtak a meredek létrákon, hogy körbejárva az utasforgalmi- és üzemi területeket szemügyre vegyék a változásokat.

Röviden összefoglalva már semmi sem emlékeztet az eredeti állapotokra – áll a cikkben. Az állomások bontás alatt állnak, a mozgólépcsők hatalmas alkatrészei egyre kevesebb helyen találhatók meg, szinte mindenhol ideiglenes világítás biztosítja a fényforrást, átalakulnak a helyiségek, és néhol már új berendezések váltották fel a régi szerkezeteket. Az azbesztmentesítés lassanként befejeződik.

  • A Semmelweis Klinikák és Corvin-negyed állomásokon már elkezdődött az akadálymentesítést szolgáló ferdefelvonók és az új mozgólépcsők fogadószerkezetének kialakítása, épül a vasbeton szerkezet.
  • A Kálvin téren a legszembetűnőbb az aluljáró szinten folyó szerkezetépítés a Deák Ferenc téren pedig felvonóakna és összekötő alagút vasbetonépítése és szigetelése.
  • A Ferenciek tere és az Arany János utca állomásokon talán legjelentősebb munkafolyamat a mintegy negyvenéves elektromos és gépészeti nyomvonal bontása, és a modern hálózat kiépítése. A körúti helyszínen már az új elektromos kapcsolószekények bekötését végzik.
  • A Nyugati pályaudvar hét mozgólépcsőjéből még kettő alkalmas gyalogos közlekedésre, de hamarosan itt is ideiglenes lépcsőszerkezet biztosít kapcsolatot a peron és a felszín között. Bár még tart az ideiglenes áramellátás kiépítése, már új transzformátor is helyet kapott az állomáson.
A Semmelweis Klinikák állomás – Fotó: BKKA Semmelweis Klinikák állomás – Fotó: BKK Munkálatok a Deák térnél Munkálatok a Deák térnél

Az alagútban a bal vágány bontása zajlik, valamint az új kábeltartórendszer kiépítése, injektálás azaz szigetelés javítás, illetve folyamatos a 108 méter hosszúságú új sínszálak és a hozzá tartozó alkatrészek beszállítása.

A Nagyvárad tér és a Lehel tér állomások jelenleg még nyitottak az utasforgalom számára, a háttérben már tartanak a rekonstrukciót előkészítő munkálatok.

1 / 8 fotó



Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Megújulhat a Clark Ádám tér

Megújulhat a Clark Ádám tér

Élhetőbbé és barátságosabbá válhat Budapest ikonikus tere

A Vaslady új színben

A Vaslady új színben

Elkészült a Nyugati Pályaudvar felújítása

Megújulhat a Clark Ádám tér

Megújulhat a Clark Ádám tér

Élhetőbbé és barátságosabbá válhat Budapest ikonikus tere

A Vaslady új színben

A Vaslady új színben

Elkészült a Nyugati Pályaudvar felújítása

Megújulhat a Clark Ádám tér

Megújulhat a Clark Ádám tér

Élhetőbbé és barátságosabbá válhat Budapest ikonikus tere

A Vaslady új színben

A Vaslady új színben

Elkészült a Nyugati Pályaudvar felújítása

Hirdetés
2025/12025/52025/42025/32025/22025/12024/12024/82024/72024/62024/52024/42024/32024/22024/12023/62023/82023/52023/72023/62023/42023/52023/42023/32023/32023/22023/22023/12023/12022/82022/62022/72022/52022/62022/42022/52022/42022/32022/32022/22022/22022/12022/12021/82021/62021/72021/52021/62021/42021/52021/32021/42021/32021/22021/22021/12021/12020/62020/82020/72020/52020/62020/42020/52020/42020/32020/32020/22020/22020/12020/12019/62019/82019/72019/52019/62019/42019/52019/42019/32019/32019/22019/22019/12019/12018/82018/62018/72018/52018/42018/32018/22018/12017/82017/72017/62017/52017/42017/32017/22017/12016/82016/72016/62016/52016/42016/3 2016/22016/12015/82015/72015/62015/52015/42014/42014/32014/22014/12013/62013/52013/42013/32013/22013/12015/32014/52014/62015/22014/72014/82015/1