A 16 milliárd forintos beruházással 100 ezerről 250 ezer tonnára nő az árukezelő kapacitás.

Felavatták a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér új árukezelő központját, a Cargo City-t csütörtökön; a megnyitón a Külgazdasági és Külügyminisztérium parlamenti államtitkára, Magyar Levente azt hangsúlyozta, a beruházás beleillik a kormány logisztikai szektor megerősítését célzó programjába a vasúti- és közúti fejlesztések, valamint a trieszti kikötői beruházás mellett. Tizenöt évbe telt, mire az első tervektől eljutottak a Cargo City megvalósításáig. 

Fotók: MTI / Koszticsák Szilárd

Rolf Schnitzler, a Budapest Airport vezérigazgatója elmondta,

tavaly 150 ezer tonna árut kezeltek a repülőtéren,  és az utasforgalom mellett az áruforgalom is dinamikusan, 60 százalékkal emelkedett az elmúlt három évben.

A növekedéshez az is hozzájárult, hogy a nagy integrátor társaságok bázist tartanak fenn és sok szállítmányozó cég települt a repülőtérre. Az új épület adta plusz kapacitásokból a magyar gazdaság is előnyt szerez majd, és piaci igények szerint az új épületeket tovább tudják bővíteni. A 16 milliárd forintos beruházással 100 ezerről 250 ezer tonnára nő az árukezelő kapacitás.

Fotó: MTI / Koszticsák Szilárd

A 2-es termináltól délre felépített központ két épületből áll, az árukezelő központ 21 ezer négyzetméter, az árutovábbító és irodaközpont 11 000 négyzetméter, ennek építése januárban fejeződik be, és februárban kezdi meg az üzemelést. Az épületekkel együtt 32 ezer négyzetméter új, úgynevezett forgalmi előteret is építettek, ahol egyszerre két szélestörzsű, vagy négy keskenytörzsű gépet tudnak kiszolgálni. Az integrátor társaságok (DHL, UPS, FedEx) a továbbiakban is az 1-es terminálról üzemelnek majd, a legnagyobb bérlők a Celebi és a Menzies földi kiszolgálók lesznek.




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

„Mint ékszer a ruhán”

„Mint ékszer a ruhán”

Acéllemez-installáció a Budapest Airport utasmólójában, az S39 Hybrid Design tervezésében.

Két hazai jó gyakorlat a karbonsemlegességre

Két hazai jó gyakorlat a karbonsemlegességre

A Budapest Airport példája és a Saint-Gobain Sustainability Roadmap.

Leszámolt a szívószállal a Budapest Airport augusztusban

Leszámolt a szívószállal a Budapest Airport augusztusban

Közben arról is tárgyalnak, hogy ez szeptemberben is így maradjon. 

Hirdetés