Első lépésben a mintegy 500 méter hosszú szakaszon hiányzó gyalogos kapcsolat megteremtésével.

Számos európai városhoz hasonlóan Budapesten is megvalósítható egy zöldebb, élhetőbb, az autók mellett a gyalogosoknak, sétálni vagy biciklizni vágyóknak is biztonságos teret hagyó rakpart. A rakpartok gyalogosbarát megújítását első lépésben a pesti alsó rakpart Kossuth tér és a Margit híd közötti szakaszon kezdjük el, a mintegy 500 méter hosszú szakasz hiányzó gyalogos kapcsolatának megteremtésével - írta meg Karácsony Gergely főpolgármester, közösségi oldalán.

„Budapest egyedülálló adottságokkal rendelkező város, ám ezt sok szempontból nem tudjuk kellőképpen kihasználni. A Duna-part talán a legjobb példa erre: bár a folyó meghatározza a város képét, a partjáról világörökségi panorámában gyönyörködhetünk, a legtöbben ezt leginkább csak akkor tesszük, amikor épp az autóban ülve, dugóban araszolunk valamelyik rakparton” – írta Karácsony Gergely.

A rakpartok gyalogosbarát megújítását első lépésben a pesti alsó rakpart Kossuth tér és a Margit híd közötti szakaszon kezdik el, a mintegy 500 méter hosszú szakasz hiányzó gyalogos kapcsolatának megteremtésével. A tervek tavalyi év elején, még az előző városvezetés idején készültek, és nem egyeztek az új városvezetés elvárásaival, ezért a projektet áttervezték. Ennek eredményeként kiszélesítik majd a járdát, növelik a forgalomcsillapított szakasz hosszát és kiveszik a szalagkorlátot az útpálya mellől, és talajkapcsolatos fák ültetését tervezik.  A meglévő út felújításával egyidőben összefüggő, 4-5 méter széles gyalogos sétányt alakítanak ki a forgalom 30km/h-s csillapításával. A gyalogos sétány arculata a rakpart Parlament előtti szakaszának kialakításához fog illeszkedni, gránit kockakő burkolattal, emellett a projekt során 35 db talajkapcsolatos fát is ültetnek a sétány mentén. Annak érdekében, hogy a sétánynak helyet tudjanak biztosítani, a Markó utcai lehajtó támfala is átépítésre kerül a műemlékvédelmi előírások figyelembevételével.

„Bár elkötelezettek vagyunk a kerékpározás feltételeinek javításán, a rakpart ezek szakaszának szűk keresztmetszete nem teszi lehetővé a kerékpársáv kialakítását, így a kerékpárosok továbbra is a felső rakpartot tudják igénybe venni a biztonságos közlekedéshez. A mai napon megjelent nyílt közbeszerzési felhívás a kivitelezési munkák elvégzésére, így egy újabb mérföldkőhöz érkezett a projekt megvalósítása. Az építkezés ütemterv szerint idén júniusban kezdődik, és 2021. december 31-én tervezzük befejezni” – jelentette be Karácsony Gergely közösségi oldalán.




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Üveghidat a Citadellára!

Üveghidat a Citadellára!

Hatvany Csaba belsőépítész nyílt levele a Várkapitányságnak.

Az Andrássy út is a gyalogosoké lesz

Az Andrássy út is a gyalogosoké lesz

Meg a kerékpárosoké, az április 24-i hétvégén.

Ingyenes közlekedhetsz Budapesten a Föld napján

Ingyenes közlekedhetsz Budapesten a Föld napján

Április 22-én tedd le az autódat, de vidd magaddal a forgalmit!

Üveghidat a Citadellára!

Üveghidat a Citadellára!

Hatvany Csaba belsőépítész nyílt levele a Várkapitányságnak.

Az Andrássy út is a gyalogosoké lesz

Az Andrássy út is a gyalogosoké lesz

Meg a kerékpárosoké, az április 24-i hétvégén.

Ingyenes közlekedhetsz Budapesten a Föld napján

Ingyenes közlekedhetsz Budapesten a Föld napján

Április 22-én tedd le az autódat, de vidd magaddal a forgalmit!

Üveghidat a Citadellára!

Üveghidat a Citadellára!

Hatvany Csaba belsőépítész nyílt levele a Várkapitányságnak.

Az Andrássy út is a gyalogosoké lesz

Az Andrássy út is a gyalogosoké lesz

Meg a kerékpárosoké, az április 24-i hétvégén.

Ingyenes közlekedhetsz Budapesten a Föld napján

Ingyenes közlekedhetsz Budapesten a Föld napján

Április 22-én tedd le az autódat, de vidd magaddal a forgalmit!

Hirdetés
2025/32025/22025/12024/12024/82024/72024/62024/52024/42024/32024/22024/12023/62023/82023/52023/72023/62023/42023/52023/42023/32023/32023/22023/22023/12023/12022/82022/62022/72022/52022/62022/42022/52022/42022/32022/32022/22022/22022/12022/12021/82021/62021/72021/52021/62021/42021/52021/32021/42021/32021/22021/22021/12021/12020/62020/82020/72020/52020/62020/42020/52020/42020/32020/32020/22020/22020/12020/12019/62019/82019/72019/52019/62019/42019/52019/42019/32019/32019/22019/22019/12019/12018/82018/62018/72018/52018/42018/32018/22018/12017/82017/72017/62017/52017/42017/32017/22017/12016/82016/72016/62016/52016/42016/3 2016/22016/12015/82015/72015/62015/52015/42014/42014/32014/22014/12013/62013/52013/42013/32013/22013/12015/32014/52014/62015/22014/72014/82015/1