A muzeológus, közlekedéstörténész az új Közlekedési Múzeum állandó kiállításának tervezésén dolgozott.

A Közlekedési Múzeum közösségi oldala hétfő este közölte a megrendítő hírt, hogy elhunyt Frisnyák Zsuzsa muzeológus, közlekedéstörténész, aki az elmúlt hónapokban az új Közlekedési Múzeum állandó kiállításának tervezésén dolgozott.

Mint írják, a kollégáitól már május elején elbúcsúzott, elnézésüket kérve, hogy egészségi okokból nem tudja teljesíteni, amit megígért. „Világos volt, hogy nagy a baj, mert Zsuzsa nem az az alkat volt, aki félbehagy egy ilyen munkát, amit mindennél fontosabbnak tartott: beszélgetésekben, kurátori találkozókon sokszor hangsúlyozta, hogy száz évente egyszer adódik olyan lehetőség, mint most, hogy részt vehet a Közlekedési Múzeum újrateremtésében és személyesen évtizedek óta várt is erre” – áll a bejegyzésben.

Frisnyák Zsuzsa számtalan tudományos publikációt, könyvet, tanulmányt, újságcikket írt, a magyar közlekedéstörténet szinte minden területével foglalkozott – folytatódik a poszt. – Nagy összefoglaló művei közül kiemelkedik Baross Gáborról írt életrajza és A magyarországi közlekedés krónikája, de volt ideje történészblogot vezetni Timelord címen, és évekig szerkesztőként dolgozott a magyar Wikipédián is.

1983-tól 1995-ig muzeológusként dolgozott, és a vasúti gyűjteményt olyan mélységig ismerte, mint senki más. Bár később más munkahelyek és feladatok, például a Magyar Tudományos Akadémia felé kanyarodott a pályája, soha nem szakadt el teljesen a Közlekedési Múzeumtól.

Amikor 2018-ban a múzeum útjára bocsátotta új tudományos folyóiratát, a Közlekedés- és Technikatörténeti Szemlét, Zsuzsa szakmai lektorként kapcsolódott be a munkába, és mindhárom eddig megjelent kiadvány összeállításában részt vett.

„Természetes volt, hogy amikor tavaly felállt a múzeum új állandó kiállításának kurátori csapata, Zsuzsa lett a vasúti szekció felelőse, hiszen tudtuk, hogy nála jobban senki nem ismeri ezt a területet – írja a múzeum közösségi oldala. – A tőle megszokott lelkesedéssel vetette bele magát a munkába, és sokáig észre sem lehetett venni, hogy baj van, olyan aktívan részt vett a találkozókon, írt, prezentált és anyagot gyűjtött. Egészen az utolsó hetekig dolgozott, még azután is, hogy hivatalosan elbúcsúzott tőlünk, utolsó nekünk szóló üzenetében – igazi történészként – a kurátori munka múzeumtörténeti archiválásának fontosságára figyelmeztetett.”

A teljes bejegyzés itt olvasható.




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Interdiszciplináris gondolkodás és hibrid kommunikáció

Interdiszciplináris gondolkodás és hibrid kommunikáció

Interjú Csizik Balázzsal, az ONION Creative ügynökség és az Urbanum társalapítójával!

Volt egyszer egy Északi

Volt egyszer egy Északi

Hétvégétől újra látogatható a Közlekedési Múzeum.

Ikarus hétvégét szervez a Közlekedési Múzeum

Ikarus hétvégét szervez a Közlekedési Múzeum

Az Ikarus fesztivált augusztus 28-án és 29-én rendezik meg a volt Északi Járműjavító Dízelcsarnokában.

Hirdetés