Tenné mindezt az uniós helyreállítási alapból. 

Régóta dédelgetett terv Olaszországban, hogy híddal kötnék össze Szicíliát és az olasz szárazföldet, most azonban inkább egy alagúttal tenné meg mindezt az olasz kormány az uniós helyreállítási alapból.

A közlekedési minisztérium szerint "soha vissza nem térő alkalmat" kínál, hogy az 5 milliárd eurós beruházást finanszírozhatnák abból a csaknem 210 milliárd euróból, amelyet a koronavírus-járvány okozta gazdasági válság utáni helyreállításra folyósít Olaszországnak az Európai Unió.

Az alagúthoz kapcsolódva  Dél-Olaszországban és Szicíliában is a kiépítenék a nagysebességű vasúti hálózatot, a vonalat elvezetve Szicília közigazgatási székhelyéig, az ötödik legnagyobb olasz városnak számító Palermóig. A jelenlegi vasútvonal Salernónál ér véget, Palermo jelenleg nem érhető el nagysebességű vonattal.

Bár korábban elkészültek a tervei az összekötést megoldó Messina-hídnak, a megvalósítást 2013-ban bizonytalan időre felfüggesztették. Történt mindez azért, mert hatalmas költségei miatt (8,5 milliárd euró) sokan ellenezték a híd megépítését, helyette a szicíliai utak és vasutak felújítására fordították volna az összeget. Bár már dolgoznak a beruházási terven, az Európai Unió jóváhagyása nélkül kivitelezhetetlen lesz. 

Borítókép: Palermo/Flickr




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

A koronavírus áldozata lett Vittorio Gregotti olasz építész

A koronavírus áldozata lett Vittorio Gregotti olasz építész

A 92 éves Gregotti koronavírus okozta tüdőgyulladásban halt meg Milánóban.

A Várhegy soha meg nem épült gyalogos alagútja

A Várhegy soha meg nem épült gyalogos alagútja

Hetven éve nyitották meg a forgalom előtt a második világháború után újjáépített Lánchidat. 

Fotóművészeti reflexiók a Bauhaus magyar szereplőire

Fotóművészeti reflexiók a Bauhaus magyar szereplőire

Rómába érkezett a nagysikerű magyar Bauhaus fotókiállítás.

Nincs találat!

Hirdetés